Vi som gör äd 2018!
Öppen donator kan man få i Danmark, Finland, Island och USA vad jag vet. Kanske fler länder?
Hör gärna av dig sen och berätta vad du fick för besked av Försäkringskassan.
Öppen donator kan man få i Danmark, Finland, Island och USA vad jag vet. Kanske fler länder?
Hör gärna av dig sen och berätta vad du fick för besked av Försäkringskassan.
myran- Jag tycker att du tänkte rätt, då har din son möjligheten att bestämma själv sen vid 18års ålder. Om öppen donation fanns i många fler länder så tror jag fler hade valt det. Men i Lettland som vi valde är endast anonym donation tillåten enligt lag.
Eftersom jag har svårt att få barn pgr av immunproblem, och att jag hade fått 5 missfall innan pgr av embtyon som var felaktiga kromosommässigt, så behövde vi välja en klinik där vi fick göra PGS (kromosomtest på embryona först innan insättning) så jag kunde utesluta kromosomfel på embryona som felkälla, och om det ändå blev missfall, då gå vidare med mer immunutredning. Vilket vi nu gjort i London.
Avaclinic i Riga har PGS, men jag känner inte till nån klinik där man kan få öppen donator OCH PGS. Det går säkert i USA, men det blir för långt bort och för dyrt för oss. Men om någon känner till en sån klinik i Europa får ni gärna tipsa mig.
Lycka till alla här itråden, hoppas ni snart lyckas få era barn.
Tack för att du delar med dig av dina tankar. Tror också att det är något som måste mogna. Och det är ju inte så att någon tar barnet ifrån mig - det är ju mitt. Och vi bor ju inte ens i samma länder....
Så skönt med detta forum som får en att se saker från olika perspektiv.
Jag är egentligen inne på anonym donator jag också. Det räcker med att barnet får veta hur det har kommit till. Av rent egoistiska skäl så skulle det även kännas bättre för mig att inte veta att mitt barn vet hur det blev till (genom donerade ägg) men vem som har donerat dem.
Men om det är så att man kan få en behandling betalad så borde man kanske sätta sin egoism åt sidan.
Har inte tagit tag i det än. Har påsklov nästa vecka, tänkte ta tag i det då. Måste ju också ta en ordentlig diskussion med sambon också. Jag tror att jag kommit mycket längre än han i den här processen.
Men det är ju aldrig fel att kolla upp så mycket fakta som möjligt - så man är väl förberedd när det väl gäller.
Står mycket i valet mellan de olika klinikerna - vissa erbjuder blastocyster tillbaka samt garanterade blastocyster till frysen. Andra sätter tillbaka efter 3 dgr (kliniken jag varit i kontakt med) fördelen med Köpenhamn för oss är ju att vi bor strax söder om Malmö.
Du som undersökt många olika kliniker i många länder - hur är det med mediciner. Vissa kliniker har ju samarbeten med svenska läkare som hjälpa till med vissa tester samt medicin och liknande.
Hur mycket mediciner behöver jag vid en äd? Själva donatorns mediciner brukar väl ingå i priset på hela behandlingen.
Många av klinikerna som har samarbeten har väl det i Sthlm så där är det ju mkt närmare för oss att ta oss till Cph och det kanske blir billigare i längden med tanke på att vi kan åka över dagen.
Sedan är det ju det andra som du är inne på - att kunna testa äggen innan de sätts tillbaka.
Jag tror inte att jag har några problem med mitt immunförsvar - men skulle det ändå vara säkrare att kolla?
Hej starka tjejer!
Jag hoppar gärna här om det går bra med er. Kort bakgrund: har en 4 åring tack vare IVF, är 39 år ung , och har precis gjort ett ET där det inte gick vägen. TD var igår.
Pga lågt AMH har vi redan varit inne på ÄD, har läst och följt många av er här på FL. Vi bestämde oss för Invimed redan i januari. Så vi var där i februari och gjorde alla prover. Vi ville ändå försöka en sista gång med mina ägg. Men det gick inte. Så nu är det tanken att jag ska vänta 2 perioder i mellan.
Har ni några tips på hur jag kan hjälpa kroppen med processen? Jag kommer att få recept på en hel del tabletter, cortison bl annat, som man ska börja med CD3. Men jag funderade på ifall man kan ta något annat i de här 2 månaderna som jag ska vänta på.
Tack för hjälpen och ha en fin helg!
Tack snälla, ska utöka med järntabletter
När ska man använda Levaxin? Jag har tagit folsyra, vitamin C, zink och omega 3 rätt länge nu.
Hmmm min TSH låg på 1,9 i december och enligt läkarna var toppen ??? Då var det OK att göra IVF. Man blir ju fundersam!
Tack för din hjälp! Har följt dig i flera trådar Nu känner jag mig som värsta förföljare :D
Du är fantastisk! Tack! <3