Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

Vi som gör äd 2018!

Evadesiree skrev 2018-04-06 11:33:18 följande:
    Tack. Jag såg först nu att du svarat. Tycker det är svårt att följa rätt här och ser att jag citerar fel i bland.

Att kliniken svarar - de gör de inte. Så det är tur att du gör det.

Ok får förlita mig på proverna. Annars positivt ägglossningstest+ hur gammalt embryot är var smart. Men kom på att jag har ju ingen ägglossning så vet inte om det ger utslag av endast hormonerna.

Tack så jätte mycket för att du hjälper till. Du borde fått lönen som de på kliniken inte förtjänar. Det kostar visst 4500kr att tina upp vårt embryo. Har de också missat i ?infon?

Tack igen för att du finns
    Tack för vänliga ord Jag försöker bara hjälpa till så mycket jag kan.

Jag tycker att det är tråkigt att du råkat illa ut för denna klinik, tyvärr dyker det alltid upp mindre seriösa kliniker, där det finns mycket pengar att tjäna, Det verkar som att denna klinik är en sådan.

Fick du en ordentlig behandlingsplan av kliniken när du började hos dem? där det stod vad du ska göra och på vilka dagar? För det får man hos Avaclinic där jag går.

Hoppas det går bättre för dig vid nästa försök !
  • UndrandeSökare
    Evadesiree skrev 2018-04-09 00:17:58 följande:

Undrandesökande

Vad ska progesteronvärdet ligga på för att vara lämpligt för transfern ?

Lästa du tidigare att inga sådana värden togs utan transfern skedde i det blå...

Vad anser du om detta ?

Jag kan bara beklaga att den polska kliniken har behandlat dig så dåligt. Ja, det borde ha tagits ett progesteronprov tycker jag, speciellt med tanke på att progesteronbrist kan leda till minus eller missfall. Du sa ju att läkaren hade pratat om progesteronprov och att du hade betalt för det också, så då känns det mycket märkligt att de sedan struntade i det ?

Det du kan göra är att försöka prata med kliniken nu inför nästa försök så att det går bättre inför nästa gång.

Du får insistera att de ordnar med progesteronprov denna gång utan extra kostnad tycker jag. Be gärna att få ut resultatet på papper med referensnivåer om det är möjligt, så får du bevis på att de verkligen tagit provet på dig.

Hur mycket östrogentabletter och progesteronmedicin använder du inför insättningen?

Det vanliga utomlands verkar vara 3 eller 4 östrogentabletter per dag, endera 1st 3 gånger per dag eller 2st 2 gånger per dag. Progesteron (tex Lutinus) är det vanliga i Sverige 1st 3ggr per dag, och utomlands 2st 3ggr per dag. Jag vet tyvärr inte i vilken enhet som de mäter progesteron i Polen, så där kan jag inte hjälpa dig. Men jag önskar dig all lycka till och hoppas det går bättre för dig vid nästa insättning !
  • UndrandeSökare
    Evadesiree skrev 2018-04-09 15:09:36 följande:

Hej igen och tack.

Jag kommer att ta prover på werlabs i Sverige i denna veckan innan jag åker dit på söndag med flyget. Vet du vad det progesteron värdet bör ligga på några dagar innan transfer ?

Och vilket värde som det inte får passera ?

Googla på S-progesteron och Unilabs så hittar du alla siffror (referensvärden). Unilabs och Werlabs samarbetar.
  • UndrandeSökare

Evadesiree- Tråkigt att kliniken i Polen återigen krånglar och ställer till med besvär för dig. Men hoppas att du iallafall kommer iväg nu, får dina prover tagna i Polen och får ditt embryo insatt, så slipper du ha med den kliniken att göra mer sedan. Hoppas du får en bra resa.
    Lycka till !

• UndrandeSökare
    Smil skrev 2018-04-11 11:40:36 följande:

Jag hållet med. Kliniken i Polen borde svart listas. Innan jag skulle resa till Polen och sätta in 2 embryon så var jag på ultraljud i Malmö. Min läkare sa att jag inte var redo. Men Polen, dvs, Invimed sa att jag var redo. Embryonen fastnade inte. Det var försök nr 2. Nu har jag 1 ägg i frysen, men jag litar inte på dom mer.

Vad planerar du att göra nu? Tänker du sätta in ditt kvarvarande embryo i Polen eller vad ska du göra?
  • UndrandeSökare
    Smil skrev 2018-04-11 12:49:19 följande:

Nej, jag går inte tillbaka till Polen. Jag har 2 embryon kvar i Riga. Har varit där förr, fick 2 ägg insatta, båda gångerna, blev gravid (båda gångerna) men fick missfall i v. 15. Så jag försöker med Avacliniken i Riga igen.

Får jag föreslå att du gör en immunutredningpå Life clinic i Aten innan du sätter in de sista 2 embryona i Riga? Det kan nämligen vara så att det är ditt immunförsvar som gör att du får missfall, så är det för mig.

Jag och min man har haft 5 naturliga missfall, och sen gjorde vi sperm dna fragmentationstest hos Avaclinic i Riga, där vi nu har 5st blastos i frysen som är normala efter PGS.

Jag har gjort immunutredning i både Aten och i London och fått veta att jag har koagulationssjukdom och överaktivt immunförsvar, som jag får behandling mot med Intralipiddropp, kortisontabletter, Fragmin och Trombyl.

Vid immunutredningen i London visade testerna att jag har för låga LAD och måste nu göra 2 LIT-behandlingar (immunvaccinering) innan nästa insättning.
    Har man för låga LAD så saknar man tillräckligt med blockerande antikroppar som ska skydda embryot från kvinnans immunförsvar och då blir resultatet missfall.

Vill du veta mer rekommenderar jag denna bok :
    www.bokus.com/bok/9780978507800/is-your-body-baby-friendly/
  • UndrandeSökare
    myran skrev 2018-04-11 23:33:05 följande:

Hej!

Undrar lite över skillnad mellan blastocystodling och odling i Embryoscope, någon som har erfarenhet eller kunskap om vad man ska välja??!

Vad är prisskillnaden mellan de 2 alternativen?

Är det odling fram till dag 5 i båda fallen?

Blastocytodling är ju att man odlar embryona till de är 5dagar gamla, det är mycket bättre att odla dem till 5 dagar och sätta in dem då, eftersom många embryon dör mellan dag 3 och dag 5 och de skulle inte ha blivit ett barn i vilket fall som helst.

Embryoscope är ett verktyg där man odlar embryona samtidigt som man filmar utvecklingen om jag fattat det rätt.
  • UndrandeSökare
    Anonym (Undrar) skrev 2018-04-11 13:45:32 följande:

Är progesteronnivån något man bör få kontrollerat innan insättning av embryo? Hur ska det ligga? Era erfarenheter från de olika klinikerna, görs de av dem eller ska man be/ordna det själv? (Invimeds inställning vet vi ju redan...) tänker på hur det funkat inför frysöverföring här hemma vid ivf, har aldrig fått det kollat då...

Du kan kolla progesteronnivån själv. Man kan köpa blodprovsremisser genom Werlabs.se och Blodkollen.se

Om du använder rabattkoden "LCHF" hos Werlabs så blir det billigare.

Googla på S-progesteron Unilabs så hittar du alla referensnivåer. Unilabs och Werlabs samarbetar och har samma referensnivåer.
  • UndrandeSökare
    myran skrev 2018-04-12 12:10:14 följande:

Ingen större prisskillnad. Jag vet hur det går till men undrar om någon har lite mer kunskap och/eller erfarenhet av det ena och/eller det andra mer än man kan läsa sig till. Det finns så mycket grejer nuförtiden, det är rena djungeln och man undrar ju hur mycket skillnad det eg gör (utöver i plånboken). När är det relevant och för vilka, liksom? Jag tycker den infon är dålig och ändå förväntas man ta reda på det mesta själv. Att sitta och utvärdera avhandlingar på engelska är inte riktigt min grej haha :P

Testa och maila kliniken och fråga, jag tycker att de borde kunna förklara för dig.

Jo, tyvärr ingår att läsa och utvärdera avhandlingar på engelska numera om man ska hänga med i utvecklingen.

Lycka till med blastocytodlingen hoppas allt går bra !
Svar på tråden Vi som gör äd 2018!