• Tiinuli

Ivf plussare

Hej!

Jag har vad jag tror plussat på ruvardag 7 och har försökt leta efter där kan finna flera ivf:are som nyligen plussat för att söka stöd och ventilera tankar, tror det är lättare att relatera med dem som gått igenom liknande resa att dela tankar med?

Någon som känner till tex. Fb grupp eller liknande? Vet att i höstas fanns det trådar med många som plussat men nu verkar det helt dött...

• Svar på tråden Ivf plussare
  • Tiinuli

Ät nu i vecka 6, inga symptom ALLS! Blir så orolig så håller på flippar ur! Läser överallt hur i vecka 6 borde man börja få ont i brösten och att dem flesta har morgon sicknes :( alltså typ Pampers osv sidor, men jag har absolut nada, zero, noll känningar!

Hur i helsikke jag ska kunna slappna av när jag inte ?följer det normala??

• macksan
    Tiinuli skrev 2018-02-16 14:01:56 följande:

Ät nu i vecka 6, inga symptom ALLS! Blir så orolig så håller på flippar ur! Läser överallt hur i vecka 6 borde man börja få ont i brösten och att dem flesta har morgon sicknes :( alltså typ Pampers osv sidor, men jag har absolut nada, zero, noll känningar!

Hur i helsikke jag ska kunna slappna av när jag inte ?följer det normala??

Jag känner heller ingenting. Förra gången jag var gravid var det precis samma men då sa min barnmorska att det vanligaste är att man mår helt som vanligt men det är ingen som går runt och säger att man mår som vanligt utan det är dom som mår dåligt som hörs. Därför man gärna tror att man måste må illa, fast det i själva verket är en liten del av alla gravida som faktiskt mår illa. Så försök njut av att du mår bra :)
  • Tiinuli
    macksan skrev 2018-02-17 12:00:14 följande:

Jag känner heller ingenting. Förra gången jag var gravid var det precis samma men då sa min barnmorska att det vanligaste är att man mår helt som vanligt men det är ingen som går runt och säger att man mår som vanligt utan det är dom som mår dåligt som hörs. Därför man gärna tror att man måste må illa, fast det i själva verket är en liten del av alla gravida som faktiskt mår illa. Så försök njut av att du mår bra :)

Mm kanske det men står faktiskt även på dem flesta gravid sidor också om massa symptom vecka till vecka som just gör mig orolig, borde då åtminstone dem sidorna säga så att dem flesta inte känner nått? Men men detta är inte så kul att gå och undra jämt :( hade varit lättare att hantera med massa symptom och illamående för då hade man vetat att det finns massor med grav hormoner i kroppen ... ah denna eviga väntan
  • pajas77
    Tiinuli skrev 2018-02-14 22:27:09 följande:

Jag har fått veta att ska på tidig vul den 26.2 , kommer att vara i vecka 7 då... är inte det lite för tidigt?

När har ni andra vul?

jag ska på vul den 5/3 och är idag i vecka 5+4 . du behöver inte noja över att du inte har symptom , jag mår ochså bra förutom lite öm i brösten , lite huvudvärk och trött , när jag vänta mitt första barn mådde jag kanon , hade inga symptom alls . förutom att jag aldrig mått bättre än då. så jag hoppas detta blir likadant
  • macksan
    pajas77 skrev 2018-02-18 19:51:58 följande:
    jag ska på vul den 5/3 och är idag i vecka 5+4 . du behöver inte noja över att du inte har symptom , jag mår ochså bra förutom lite öm i brösten , lite huvudvärk och trött , när jag vänta mitt första barn mådde jag kanon , hade inga symptom alls . förutom att jag aldrig mått bättre än då. så jag hoppas detta blir likadant
    Jag är också v 5+4 i dag :) men har vul 8/3. Hur gammalt är ditt första barn?
  • vinterbebis12

Kul med fler IVF- gravida! Jag hänger gärna på här. Testade idag svagt positivt på RD4 efter FET med blastocyst. Var min trettonde (!) insättning och om allt går fortsatt bra - min fjärde graviditet (om jag räknar bort två sk kemiska där mensen kommit precis innan testdag trots positiva test) och mitt tredje barn. Dock är jag långt ifrån lugn då jag har mer än en vecka kvar till första milstolpen TD.

• macksan
    vinterbebis12 skrev 2018-02-18 22:19:34 följande:

Kul med fler IVF- gravida! Jag hänger gärna på här. Testade idag svagt positivt på RD4 efter FET med blastocyst. Var min trettonde (!) insättning och om allt går fortsatt bra - min fjärde graviditet (om jag räknar bort två sk kemiska där mensen kommit precis innan testdag trots positiva test) och mitt tredje barn. Dock är jag långt ifrån lugn då jag har mer än en vecka kvar till första milstolpen TD.

Grattis till graviditeten :D när har du testdag? Jag testade + på rd 5 med blasto.
    Många insättningar, har du haft många i frysen eller gjort full ivf flera gånger?
  • Tiinuli
    vinterbebis12 skrev 2018-02-18 22:19:34 följande:

Grattis till plusset :)
  • Chicago

Hej! Jag hoppar gärna med här. Vi plussade förra söndagen och det var ju såklart det största som hänt oss! Jag hade redan innan plusset haft ömma bröst och nästan vågat hoppats lite (vårt tredje FET). Men jag har sedan inte kunnat njuta, det känns som att jag 95% av tiden oroar mig för missfall. Jag känner efter hur min kropp är hela tiden för att hitta tecken på att jag är gravid/på väg att få missfall. I fredags fick jag ett "hugg" som varade i 3-4 sekunder, inte det "vanliga molandet" som jag annars har då och då. Imorse hade pyttepyttelite blod på pappret. Mina bröst är inte lika ömma än. Jag har svårt att koncentrera mig på jobbet, är på dåligt humör. Så det är väl därför jag skriver här, för att hitta er som förstår hur vi mår, som kanske kan peppa mig lite. Vi har vul 6/3, känns som en evighet.

Svar på tråden Ivf plussare