• Tiinuli

Ivf plussare

Hej!

Jag har vad jag tror plussat på ruvardag 7 och har försökt leta efter där kan finna flera ivf:are som nyligen plussat för att söka stöd och ventilera tankar, tror det är lättare att relatera med dem som gått igenom liknande resa att dela tankar med?

Någon som känner till tex. Fb grupp eller liknande? Vet att i höstas fanns det trådar med många som plussat men nu verkar det helt dött...

• Svar på tråden Ivf plussare
  • vinterbebis12
    snuttjohan skrev 2018-02-23 19:01:15 följande:
    Tråkigt att höra! Hoppas ni kan komma igång snabbt med ett nytt försök!
    Tack för omtanken!
  • snuttjohan
    Tiinuli skrev 2018-02-21 16:20:22 följande:

Hur mår ni alla här :)

Jag är nu i vecka 6 snart 7 och har fått liiite ömma bröst och anar illamående om jag är hungrig men annars ingenting, så mår bra förutom att nojjar mig om allt är bra med bebben.

Har bokat vul nästa måndag så jätte nervös!

Vilken vecka är du i när du gör VUL? Jag fick tid i vecka 8+3. Vid min förra graviditet gjorde jag i 7+2. Har inga symptom ännu vilket jag inte hade förra gången heller sen började jag må riktigt illa i v 8-12.
  • gammelpysen

Hoppar in i tråden och hoppas att jag får stanna. Officiell testdag igår och det blev ett plus trots att jag haft blödningar i snart två veckor. Tar både lutinus och progynon vilket kan förklara blödningen. Tidigt ultraljud i slutet av mars.

• snuttjohan
    gammelpysen skrev 2018-03-03 17:19:02 följande:

Hoppar in i tråden och hoppas att jag får stanna. Officiell testdag igår och det blev ett plus trots att jag haft blödningar i snart två veckor. Tar både lutinus och progynon vilket kan förklara blödningen. Tidigt ultraljud i slutet av mars.

Grattis!! Är det ditt första barn?
  • Tiinuli
    snuttjohan skrev 2018-02-27 17:22:52 följande:

Vilken vecka är du i när du gör VUL? Jag fick tid i vecka 8+3. Vid min förra graviditet gjorde jag i 7+2. Har inga symptom ännu vilket jag inte hade förra gången heller sen började jag må riktigt illa i v 8-12.

Jag har varit vul nu och det va då i vecka 7 6+3

Allt såg bra ut och hjärtat slog. Fick en ny tid sen 16.3 men funderar på om kan flytta den till tidigare då jag har inte längre några känningar alls :(

Hade ömma bröst och illamående en vecka sen försvann allt :( så orolig
  • snuttjohan
    Tiinuli skrev 2018-03-04 08:49:50 följande:

Jag har varit vul nu och det va då i vecka 7 6+3

Allt såg bra ut och hjärtat slog. Fick en ny tid sen 16.3 men funderar på om kan flytta den till tidigare då jag har inte längre några känningar alls :(

Hade ömma bröst och illamående en vecka sen försvann allt :( så orolig

Förstår att du är orolig men säkert ingen fara!! Har för mig att symptomen kunde komma o gå lite i början. Varför fick du en ny tid så pass snart? Då kan man alltså se hjärtat så tidigt om 6+3. Hon som bokade in min tid sa att de tidigast gör i den vecka som vården räknar som v8 dvs 8+0 till 8+6.
  • Tiinuli
    snuttjohan skrev 2018-03-04 08:57:57 följande:

Förstår att du är orolig men säkert ingen fara!! Har för mig att symptomen kunde komma o gå lite i början. Varför fick du en ny tid så pass snart? Då kan man alltså se hjärtat så tidigt om 6+3. Hon som bokade in min tid sa att de tidigast gör i den vecka som vården räknar som v8 dvs 8+0 till 8+6.

Jag hoppas verkligen det men så svårt att inte oroa sig :(

Var gravid ett år sen och då va på vul V8 sen konstaterades MA v 11 och skrapades så tror dem är extra snälla och vill följa upp. Min gyn bokade så tidigt , tyckte själv också att kanske det skulle inte synas nått så tidigt men det gjorde det. Men tror vi som gör ivf har tidigare vul ?
  • pajas77

va idag på vul och allt såg jättebra ut. är i vecka 7+6 . hjärtat pickade på fint . kan knappt fatta det . har ett illamånde som inte är av denna värld . slutade med crinonen för 5 dagar sen, fick hemska biverkningar av den. riktig jävla huvudvärk . hoppas ni andra mår bra.

• Azerp
    gammelpysen skrev 2018-03-05 16:02:01 följande:

Hoppar redan ur tråden .missfall.

Beklagar verkligen! Hoppas på bättre lycka nästa gång.. Ta er tid och var ledsen och trösta varandra.
  • Viveqa

Mitt första ivf, gravid 4+2 idag, och hcg blir starkare dag för dag .
    Har fått världen sämsta kondition och flåsar av korta promenader, fick ordentlig huvudvärk när jag både var gravid och tog lutinis, men det värsta av den är borta nu utan lutinusen. 

• vinterbebis12
    gammelpysen skrev 2018-03-05 16:02:01 följande:

Hoppar redan ur tråden .missfall.

Åh va tråkigt! Hoppas vi ses snart igen här. Jag plussade för någon vecka sedan men sen blev testerna svagare innan mensen kom. Ska göra ett nytt färskförsök om några veckor.
  • Sommarhopp

Så kom dagen jag aldrig trodde skulle komma. Dagen när jag uttalat högt att JAG ÄR GRAVID! Jag testade supersvagt igår men ett plus är det, och har tagit ett nytt test idag och ser det även på det. Så inget spökstreck. Nu hoppas vi bara att den lilla stannar kvar alla 9 månader, men oavsett så känner jag mig så mycket lugnare nu. Nu vet vi att vi kan få ett plus. Jag hade tappat tron på det tidigare. Plussade svagt på ruvardag 6 med testa tidigt test ovh blastocyst.

• Viveqa
    Sommarhopp skrev 2018-03-10 11:17:02 följande:

Så kom dagen jag aldrig trodde skulle komma. Dagen när jag uttalat högt att JAG ÄR GRAVID! Jag testade supersvagt igår men ett plus är det, och har tagit ett nytt test idag och ser det även på det. Så inget spökstreck. Nu hoppas vi bara att den lilla stannar kvar alla 9 månader, men oavsett så känner jag mig så mycket lugnare nu. Nu vet vi att vi kan få ett plus. Jag hade tappat tron på det tidigare. Plussade svagt på ruvardag 6 med testa tidigt test ovh blastocys

Stort Grattis! 
Svar på tråden Ivf plussare