• Tiinuli

Ivf plussare

Hej!

Jag har vad jag tror plussat på ruvardag 7 och har försökt leta efter där kan finna flera ivf:are som nyligen plussat för att söka stöd och ventilera tankar, tror det är lättare att relatera med dem som gått igenom liknande resa att dela tankar med?

Någon som känner till tex. Fb grupp eller liknande? Vet att i höstas fanns det trådar med många som plussat men nu verkar det helt dött...

• Svar på tråden Ivf plussare
  • pajas77
    Tiinuli skrev 2018-02-11 22:30:25 följande:
    Du måste ju testa :) eller hur långt har din klinik TD?
    skulle testa den 13/2 som sagt men väntar tills imorg eller onsdag. ingen mens än och dag 32 i cykeln och ruvrdag 20 :) men man vet aldrig om det är crinonen som skjuter upp allt. har riktigt mycket molvärk i magen :)
  • Tiinuli
    pajas77 skrev 2018-02-12 18:08:05 följande:

skulle testa den 13/2 som sagt men väntar tills imorg eller onsdag. ingen mens än och dag 32 i cykeln och ruvrdag 20 :) men man vet aldrig om det är crinonen som skjuter upp allt. har riktigt mycket molvärk i magen :)

Okej, det är dock den 13.2 i morgon :) men ruvardag 20 och ingen mens låter väldigt lovande ju så håller verkligen tummarna nu! Jag ha svårt att tro på mitt resultat så har testat rd 7,9 och 12 samt tänker ta ett digitalt i morgon eller överimorgon för o se vad den säger gör veckor, borde väll stå gravid 2-3 om allting är som det ska.
  • Tiinuli
    OlNi skrev 2018-02-11 23:55:27 följande:

Jag tar lutinus fram till ultraljudet 22/2 o sen måste jag sluta. Var orolig förra gången också men då hade jag ett par paket Crinone extra från förra försöket så jag kunde ta den några veckor till. Jag har gjort denna gången stimulerad FET utan ägglossning så jag har ingen gulkroppen( hoppas jag stavat rätt:). Så därför tar jag progesteron för att min kropp inte producerar ngn progesteron själv. Förra gången blev jag också gravid efter stimulerad FET. Du hade äggplockning så du har gulkroppen o den ska producera progesteron. Det går säkert bra!

Jag pratade med läkaren o ville ha mer Lutinus men han sa att det inte behövs o efter ultraljudet moderkakan börjar producera progesteron.

Försök göra ngt hela tiden så du har inte tid att leta efter symptom:) Det har funkat för mig.

Bor du i Skåne? Har läst ikväll att nu har MVC i Skåne börjat erbjuda ett tidigt ultraljud alla gravida mellan v 12 o v 14. Jag vet inte hur det funkar där du bor men här var det bara ett ultraljud v 18-20 innan. Så jag hoppas på att träffa min bebis en extra gång.

Jag bor i Stockholm :) och jag vet att kan få ett tidigt vul på den mödravårds mottagningen som jag kommer gå, dem är väldigt tillmötesgående och erbjuder det tidigt om man vill. Vi var gravida för ett år sen men fick ma i v.11

Så det kommer bli tyvärr en mycket spänd tid tills man kan slappna av, när vet jag inte :)

skulle ju kunna ha vul typ v 8 , sen kub v 13 o rul v.19 :)

Men vet inte om vill ha vul tidigt då sist såg vi hjärtat men slutat utvecklas i v 8 ändå :( så ingen garanti kanske bättre vänta?
  • pajas77
    Tiinuli skrev 2018-02-12 20:21:14 följande:
    Okej, det är dock den 13.2 i morgon :) men ruvardag 20 och ingen mens låter väldigt lovande ju så håller verkligen tummarna nu! Jag ha svårt att tro på mitt resultat så har testat rd 7,9 och 12 samt tänker ta ett digitalt i morgon eller överimorgon för o se vad den säger gör veckor, borde väll stå gravid 2-3 om allting är som det ska.
    fan jag är ju helt snurrig , jag menar att jjag hade tesdag den 10/2 i lördags och är idag på dag 32 i cykeln och ruvardag 20 . måste vara alla hormoner som ställer till det , va fan fick jag 13 /2 ifrån ??? gjorde återföring den 25/1 på färskt embryo. endast 1 klarade sig av det 5 vi fick ut. 3 va mogna men endast 1 befruktades. så därför är jag så nojig att jag inte vågar testa.
  • Tiinuli
    pajas77 skrev 2018-02-12 20:42:45 följande:

fan jag är ju helt snurrig , jag menar att jjag hade tesdag den 10/2 i lördags och är idag på dag 32 i cykeln och ruvardag 20 . måste vara alla hormoner som ställer till det , va fan fick jag 13 /2 ifrån ??? gjorde återföring den 25/1 på färskt embryo. endast 1 klarade sig av det 5 vi fick ut. 3 va mogna men endast 1 befruktades. så därför är jag så nojig att jag inte vågar testa.

Hahah mm det kan bli så ibland :) man är så inne i detta och dagarna tappar sin mening :)

Okej men då förstår jag att du väntar in i det sista.

Förra ruvning började jag blöda dag 8/9 o sen kom mensen dag 10 fast jag tog lutinus...
  • pajas77
    Tiinuli skrev 2018-02-12 20:58:10 följande:
    Hahah mm det kan bli så ibland :) man är så inne i detta och dagarna tappar sin mening :)

Okej men då förstår jag att du väntar in i det sista.

Förra ruvning började jag blöda dag 8/9 o sen kom mensen dag 10 fast jag tog lutinus...
    ruvardag 21 idag och dag 33 i cykeln. rejäl molvärk och ömma bröst .ingen mens :) :) ska testa imorgon på alla hjärtans dag :) är så nojig
  • macksan

Halloj :) jag har också plussat efter ivf. Har en son sen tidigare som också blev till mha ivf :) räknar just nu ner dagarna till vul i v 8+1, känns som en evighet fram tills dess.

• Tiinuli
    macksan skrev 2018-02-13 14:56:44 följande:

Halloj :) jag har också plussat efter ivf. Har en son sen tidigare som också blev till mha ivf :) räknar just nu ner dagarna till vul i v 8+1, känns som en evighet fram tills dess.

Stort grattis :) va härligt! Mysigt med syskon <3

Ja nu börjar andra väntan, vul, kub, rul osv.

Har din klinik som standard att erbjuda tidig vul?

Jag har inte hört nått från min klinik så kanske får fixa det privat.

Jag är jätte nojjig detta med lunitus, använder du det? När ska man sluta egentligen? Har läst så många olika versioner och är rädd att sluta bara sådär.
  • Tiinuli

undrar om det är vanligt att man gått upp i vikt under ivf försöken :(

Jag började i höstas och har gjort 2,5 ivf (avbrutet dec) behandlingar och gått upp en hel klädstorlek! Jätte jobbigt har ju inte råd att köpa allt nytt så vad gör man, köper redan nu gravid kläder? Går i tajts? Haha :D

• macksan
    Tiinuli skrev 2018-02-13 15:14:40 följande:
    Stort grattis :) va härligt! Mysigt med syskon <3

Ja nu börjar andra väntan, vul, kub, rul osv.

Har din klinik som standard att erbjuda tidig vul?

Jag har inte hört nått från min klinik så kanske får fixa det privat.

Jag är jätte nojjig detta med lunitus, använder du det? När ska man sluta egentligen? Har läst så många olika versioner och är rädd att sluta bara sådär.
    Tack :) ja jag tror att kliniken har det som standard för jag fick det sist med sonen och i går när jag ringde in mitt resultat så gav hon mig en tid för vul direkt. Men jag har inte för mig att dom nämnde det innan utan jag hörde det först när jag ringde. Har du ringt och meddelat ditt resultat?

Jag var också nojjig förra gången och denna. Men dom säger ju att man ska sluta vid testdagen. Men jag har valt att ta en om dagen tills dess att dom tar slut ändå( tog 2 per dag innan). Gjorde samma förra gången och kommer ihåg att jag fick som brun-rosa flytningar några dagar efter att jag slutat helt.
Svar på tråden Ivf plussare