• Tiinuli

Ivf plussare

Hej!

Jag har vad jag tror plussat på ruvardag 7 och har försökt leta efter där kan finna flera ivf:are som nyligen plussat för att söka stöd och ventilera tankar, tror det är lättare att relatera med dem som gått igenom liknande resa att dela tankar med?

Någon som känner till tex. Fb grupp eller liknande? Vet att i höstas fanns det trådar med många som plussat men nu verkar det helt dött...

• Svar på tråden Ivf plussare
  • macksan
    Tiinuli skrev 2018-02-13 15:28:29 följande:

undrar om det är vanligt att man gått upp i vikt under ivf försöken :(

Jag började i höstas och har gjort 2,5 ivf (avbrutet dec) behandlingar och gått upp en hel klädstorlek! Jätte jobbigt har ju inte råd att köpa allt nytt så vad gör man, köper redan nu gravid kläder? Går i tajts? Haha :D

Jag gick också upp i vikt och hade ingen lust att försöka gå ner innan jag visste om jag skulle bli gravid eller inte. Jag gick i slappa kläder istället och gick ner vikten efter sonen föddes :) har gått upp 5 kg nu innan jag gjorde fet också av ingen anledning alls haha
    Så du är inte ensam :)
  • Tiinuli

Hahah okej va skönt att veta att jag är inte ensam om med vikten :)

Jag har tyvärr inga så lösa kläder förutom mjukis och tror det skulle inte vara så accepterad att gå i dem 24/7 :D så ja får väll köpa ett par svarta jeans i större model då innan kan gå över till mamma kläder förhoppningsvis :)

Jag resunerade precis som du med vikten och graviditeten :)

• macksan
    Tiinuli skrev 2018-02-13 17:34:15 följande:

Hahah okej va skönt att veta att jag är inte ensam om med vikten :)

Jag har tyvärr inga så lösa kläder förutom mjukis och tror det skulle inte vara så accepterad att gå i dem 24/7 :D så ja får väll köpa ett par svarta jeans i större model då innan kan gå över till mamma kläder förhoppningsvis :)

Jag resunerade precis som du med vikten och graviditeten :)

Du kanske kan köra på klänning och strumpbyxor? Det är ju också mjukt :) ja ett par riktigt stretchiga jeans är nog bra att ha för det tar ett tag innan magen kommer och man kan ha mammajeans. Tror jag började med det runt v 28 sist, innan det var jag för "smal".
  • Tiinuli
    pajas77 skrev 2018-02-13 14:25:06 följande:

ruvardag 21 idag och dag 33 i cykeln. rejäl molvärk och ömma bröst .ingen mens :) :) ska testa imorgon på alla hjärtans dag :) är så nojig

Låter väldigt lovande :)

Håller tummarna, blir en fin alla hjärtansdag present isf.

:) <3

Jag meddelade min klinik idag och dem svarade att skulle boka in vul hos min hemmagyn där jag gick för hormonbehandlingen samt vul kontroller då själva kliniken är långt bort
  • pajas77
    Tiinuli skrev 2018-02-13 21:26:40 följande:
    Låter väldigt lovande :)

Håller tummarna, blir en fin alla hjärtansdag present isf.

:) <3

Jag meddelade min klinik idag och dem svarade att skulle boka in vul hos min hemmagyn där jag gick för hormonbehandlingen samt vul kontroller då själva kliniken är långt bort

gick ju bra det här :) tror knappt det är sant efter alla motgångar vi haft , ska på tidigt vul i mars. överaskade mannen och slog in i paket att han skulle bli pappa. är idag i v5

• Tiinuli
    pajas77 skrev 2018-02-14 16:39:58 följande:

gick ju bra det här :) tror knappt det är sant efter alla motgångar vi haft , ska på tidigt vul i mars. överaskade mannen och slog in i paket att han skulle bli pappa. är idag i v5

Men stort grattis det gick ju jätte bra :) har du haft några känningar?

Jag gjorde typ samma, det blev sambos alla hjärtansdags present <3

Vi ska på vul den 26.2, ganska tidigt tycker jag så hoppas det går bra då
  • pajas77
    Tiinuli skrev 2018-02-14 17:48:45 följande:
    Men stort grattis det gick ju jätte bra :) har du haft några känningar?

Jag gjorde typ samma, det blev sambos alla hjärtansdags present <3

Vi ska på vul den 26.2, ganska tidigt tycker jag så hoppas det går bra då
    jo jag har haft känningar men eftersom jag tar crinone denna gång så vet jag inte hur mycket den spökar. för två år sen när det tog sig hade jag lutinus och mådde pyton , denna gång mår jag mycket bättre. bara molvärk och lite huvudvärk och lite trött. men inget illamående :) spända bröst men annars mår jag bra . när jag fick min son för 18 år sen så mådde jag som en prins hela gravidideten, har aldrig mått så bra som då , så jag hoppas det blir en sån repris :)
  • Tiinuli

Jag har fått veta att ska på tidig vul den 26.2 , kommer att vara i vecka 7 då... är inte det lite för tidigt?

När har ni andra vul?

• macksan
    Tiinuli skrev 2018-02-14 22:27:09 följande:

Jag har fått veta att ska på tidig vul den 26.2 , kommer att vara i vecka 7 då... är inte det lite för tidigt?

När har ni andra vul?

Jag var på vul i v 7+0 förra gången och då såg man den lilla jätte bra och hjärtat som slog :) nu den här gången hade dom fullbokat så fick tid v 8+1. Känns som en evighet att behöva vänta en vecka extra
  • macksan
    pajas77 skrev 2018-02-14 16:39:58 följande:

Grattis :)
Svar på tråden Ivf plussare