• macksan

Ivf plussare

Halloj :) jag har också plussat efter ivf. Har en son sen tidigare som också blev till mha ivf :) räknar just nu ner dagarna till vul i v 8+1, känns som en evighet fram tills dess.

• macksan
    Tiinuli skrev 2018-02-13 15:14:40 följande:
    Stort grattis :) va härligt! Mysigt med syskon <3

Ja nu börjar andra väntan, vul, kub, rul osv.

Har din klinik som standard att erbjuda tidig vul?

Jag har inte hört nått från min klinik så kanske får fixa det privat.

Jag är jätte nojjig detta med lunitus, använder du det? När ska man sluta egentligen? Har läst så många olika versioner och är rädd att sluta bara sådär.
    Tack :) ja jag tror att kliniken har det som standard för jag fick det sist med sonen och i går när jag ringde in mitt resultat så gav hon mig en tid för vul direkt. Men jag har inte för mig att dom nämnde det innan utan jag hörde det först när jag ringde. Har du ringt och meddelat ditt resultat?

Jag var också nojjig förra gången och denna. Men dom säger ju att man ska sluta vid testdagen. Men jag har valt att ta en om dagen tills dess att dom tar slut ändå( tog 2 per dag innan). Gjorde samma förra gången och kommer ihåg att jag fick som brun-rosa flytningar några dagar efter att jag slutat helt.
  • macksan
    Tiinuli skrev 2018-02-13 15:28:29 följande:

undrar om det är vanligt att man gått upp i vikt under ivf försöken :(

Jag började i höstas och har gjort 2,5 ivf (avbrutet dec) behandlingar och gått upp en hel klädstorlek! Jätte jobbigt har ju inte råd att köpa allt nytt så vad gör man, köper redan nu gravid kläder? Går i tajts? Haha :D

Jag gick också upp i vikt och hade ingen lust att försöka gå ner innan jag visste om jag skulle bli gravid eller inte. Jag gick i slappa kläder istället och gick ner vikten efter sonen föddes :) har gått upp 5 kg nu innan jag gjorde fet också av ingen anledning alls haha
    Så du är inte ensam :)
  • macksan
    Tiinuli skrev 2018-02-13 17:34:15 följande:

Hahah okej va skönt att veta att jag är inte ensam om med vikten :)

Jag har tyvärr inga så lösa kläder förutom mjukis och tror det skulle inte vara så accepterad att gå i dem 24/7 :D så ja får väll köpa ett par svarta jeans i större model då innan kan gå över till mamma kläder förhoppningsvis :)

Jag resunerade precis som du med vikten och graviditeten :)

Du kanske kan köra på klänning och strumpbyxor? Det är ju också mjukt :) ja ett par riktigt stretchiga jeans är nog bra att ha för det tar ett tag innan magen kommer och man kan ha mammajeans. Tror jag började med det runt v 28 sist, innan det var jag för "smal".
  • macksan
    Tiinuli skrev 2018-02-14 22:27:09 följande:

Jag har fått veta att ska på tidig vul den 26.2 , kommer att vara i vecka 7 då... är inte det lite för tidigt?

När har ni andra vul?

Jag var på vul i v 7+0 förra gången och då såg man den lilla jätte bra och hjärtat som slog :) nu den här gången hade dom fullbokat så fick tid v 8+1. Känns som en evighet att behöva vänta en vecka extra
  • macksan
    pajas77 skrev 2018-02-14 16:39:58 följande:

gick ju bra det här :) tror knappt det är sant efter alla motgångar vi haft , ska på tidigt vul i mars. överaskade mannen och slog in i paket att han skulle bli pappa. är idag i v5

Grattis :)
  • macksan
    Tiinuli skrev 2018-02-16 14:01:56 följande:

Ät nu i vecka 6, inga symptom ALLS! Blir så orolig så håller på flippar ur! Läser överallt hur i vecka 6 borde man börja få ont i brösten och att dem flesta har morgon sicknes :( alltså typ Pampers osv sidor, men jag har absolut nada, zero, noll känningar!

Hur i helsikke jag ska kunna slappna av när jag inte ?följer det normala??

Jag känner heller ingenting. Förra gången jag var gravid var det precis samma men då sa min barnmorska att det vanligaste är att man mår helt som vanligt men det är ingen som går runt och säger att man mår som vanligt utan det är dom som mår dåligt som hörs. Därför man gärna tror att man måste må illa, fast det i själva verket är en liten del av alla gravida som faktiskt mår illa. Så försök njut av att du mår bra :)
  • macksan
    pajas77 skrev 2018-02-18 19:51:58 följande:
    jag ska på vul den 5/3 och är idag i vecka 5+4 . du behöver inte noja över att du inte har symptom , jag mår ochså bra förutom lite öm i brösten , lite huvudvärk och trött , när jag vänta mitt första barn mådde jag kanon , hade inga symptom alls . förutom att jag aldrig mått bättre än då. så jag hoppas detta blir likadant
    Jag är också v 5+4 i dag :) men har vul 8/3. Hur gammalt är ditt första barn?
  • macksan
    vinterbebis12 skrev 2018-02-18 22:19:34 följande:

Kul med fler IVF- gravida! Jag hänger gärna på här. Testade idag svagt positivt på RD4 efter FET med blastocyst. Var min trettonde (!) insättning och om allt går fortsatt bra - min fjärde graviditet (om jag räknar bort två sk kemiska där mensen kommit precis innan testdag trots positiva test) och mitt tredje barn. Dock är jag långt ifrån lugn då jag har mer än en vecka kvar till första milstolpen TD.

Grattis till graviditeten :D när har du testdag? Jag testade + på rd 5 med blasto.
    Många insättningar, har du haft många i frysen eller gjort full ivf flera gånger?
  • macksan
    Chicago skrev 2018-02-19 09:57:32 följande:

Hej! Jag hoppar gärna med här. Vi plussade förra söndagen och det var ju såklart det största som hänt oss! Jag hade redan innan plusset haft ömma bröst och nästan vågat hoppats lite (vårt tredje FET). Men jag har sedan inte kunnat njuta, det känns som att jag 95% av tiden oroar mig för missfall. Jag känner efter hur min kropp är hela tiden för att hitta tecken på att jag är gravid/på väg att få missfall. I fredags fick jag ett "hugg" som varade i 3-4 sekunder, inte det "vanliga molandet" som jag annars har då och då. Imorse hade pyttepyttelite blod på pappret. Mina bröst är inte lika ömma än. Jag har svårt att koncentrera mig på jobbet, är på dåligt humör. Så det är väl därför jag skriver här, för att hitta er som förstår hur vi mår, som kanske kan peppa mig lite. Vi har vul 6/3, känns som en evighet.

Grattis till plusset :D jag har vul 8/3 och blir direkt lite avis när någon har före mig haha. Förstår vad du menar med att det känns som en evighet.
  • macksan
    Azerp skrev 2018-02-19 10:59:50 följande:

Hej! Hoppar oxå in här:) Hade TD i lördags men plussade i onsdags. Kontaktade nyss kliniken och meddelade resultat.

Blev lite förvirrad då hon sa att jag ska börja med lutinus IGEN, även fast jag fått instruktioner att sluta på testdagen. Någon mer som fått såna instruktioner? Jaja jag gör ju såklart som dom säger men det kändes ju jättejobbigt då de inte är favvotabletterna direkt. Har ni kontaktat barnmorska för inskrivning?

Grattis :D
    Jag skulle sluta med lutinus på testdagen men har fortsatt ändå, tänkte ta slut på tabletterna, har 3st kvar. Jag har inte kontaktat barnmorska utan tänkte vänta till efter vul. När jag blev gravid första gången bokade jag tid direkt när jag plussade och sen blev jag tyvärr tvungen att ringa och avboka pga missfall, och det var så fruktansvärt jobbigt att ta det samtalet så nu väntar jag till efter vul.
  • macksan
    vinterbebis12 skrev 2018-02-19 21:54:45 följande:
    Hej, jag har testdag 27/2 så långt kvar.

Det här var femte färskförsöket. De tre första gjorde jag innan första barnet som blev till på femte insättningen. Syskonet blev till på första syskonförsöket, ett FET. Sedan har vi gjort fem FET (inklusive detta) och två färskförsök för att få nummer 3. Hoppas testerna är starkare imorgon.

Hur ser er resa ut? Har ni gjort många försök och var går ni?
    Oj då har ni verkligen gjort många försök. Hoppas det vill stanna den här gången :) jag testade väldigt svagt + på rd 5 och sen testade jag i princip varje dag fram till testdagen. Vet inte om det blev svagare någon gång men vissa dagar såg det inte ut att ha hänt någonting.
    Vår resa är inte alla så lång utan vi har gjort ett färskförsök som slutade i missfall, därefter ett fet som blev vår son, och nu ett till fet som jag hoppas blir ett syskon :) vi har inget konstaterat fel utan är "oförklarligt barnlösa", fast jag vet inte vad det kallas nu när man har ett barn? Vi går på ivf-kliniken i Sthlm. Vart går ni?
Svar på tråden Ivf plussare