• vinterbebis12

Ivf plussare

Kul med fler IVF- gravida! Jag hänger gärna på här. Testade idag svagt positivt på RD4 efter FET med blastocyst. Var min trettonde (!) insättning och om allt går fortsatt bra - min fjärde graviditet (om jag räknar bort två sk kemiska där mensen kommit precis innan testdag trots positiva test) och mitt tredje barn. Dock är jag långt ifrån lugn då jag har mer än en vecka kvar till första milstolpen TD.

• vinterbebis12
    Tiinuli skrev 2018-02-19 07:38:55 följande:
    Grattis till plusset :)
    Jag fick ett svagt positivt på ett RFSU igår men idag var testet svagare, nästan blankt. Tog då ett clearblue som visade ett väldigt svagt plus. Vet inte vad jag ska tro. Undrar om det är missfall på g...någon med liknande erfarenhet?
  • vinterbebis12
    macksan skrev 2018-02-18 23:16:07 följande:
    Grattis till graviditeten :D när har du testdag? Jag testade + på rd 5 med blasto.
    Många insättningar, har du haft många i frysen eller gjort full ivf flera gånger?
    Hej, jag har testdag 27/2 så långt kvar.

Det här var femte färskförsöket. De tre första gjorde jag innan första barnet som blev till på femte insättningen. Syskonet blev till på första syskonförsöket, ett FET. Sedan har vi gjort fem FET (inklusive detta) och två färskförsök för att få nummer 3. Hoppas testerna är starkare imorgon.

Hur ser er resa ut? Har ni gjort många försök och var går ni?
  • vinterbebis12
    macksan skrev 2018-02-19 23:09:33 följande:
    Oj då har ni verkligen gjort många försök. Hoppas det vill stanna den här gången :) jag testade väldigt svagt + på rd 5 och sen testade jag i princip varje dag fram till testdagen. Vet inte om det blev svagare någon gång men vissa dagar såg det inte ut att ha hänt någonting.
    Vår resa är inte alla så lång utan vi har gjort ett färskförsök som slutade i missfall, därefter ett fet som blev vår son, och nu ett till fet som jag hoppas blir ett syskon :) vi har inget konstaterat fel utan är "oförklarligt barnlösa", fast jag vet inte vad det kallas nu när man har ett barn? Vi går på ivf-kliniken i Sthlm. Vart går ni?
    Vi går på St Göran. Skönt att ni sluppit massor med försök. Vi hade ju otrolig tur med nr 2 men nr 1 tog tid och nu nr 3. Fick ett missfall när jag gått 12 veckor i höstas. Hade fått bra resultat på NIPT men fick en livmoderinfektion som ledde till blodförgiftning och att läkarna var tvungna att framkalla en abort. Det är extremt ovanligt. Har varit väldigt ledsen för det. Skulle ha varit i v30 nu så hoppas verkligen på embryot i magen.
  • vinterbebis12
    snuttjohan skrev 2018-02-23 19:01:15 följande:
    Tråkigt att höra! Hoppas ni kan komma igång snabbt med ett nytt försök!
    Tack för omtanken!
  • vinterbebis12
    gammelpysen skrev 2018-03-05 16:02:01 följande:

Hoppar redan ur tråden .missfall.

Åh va tråkigt! Hoppas vi ses snart igen här. Jag plussade för någon vecka sedan men sen blev testerna svagare innan mensen kom. Ska göra ett nytt färskförsök om några veckor.
Svar på tråden Ivf plussare