• Chicago

Ivf plussare

Hej! Jag hoppar gärna med här. Vi plussade förra söndagen och det var ju såklart det största som hänt oss! Jag hade redan innan plusset haft ömma bröst och nästan vågat hoppats lite (vårt tredje FET). Men jag har sedan inte kunnat njuta, det känns som att jag 95% av tiden oroar mig för missfall. Jag känner efter hur min kropp är hela tiden för att hitta tecken på att jag är gravid/på väg att få missfall. I fredags fick jag ett "hugg" som varade i 3-4 sekunder, inte det "vanliga molandet" som jag annars har då och då. Imorse hade pyttepyttelite blod på pappret. Mina bröst är inte lika ömma än. Jag har svårt att koncentrera mig på jobbet, är på dåligt humör. Så det är väl därför jag skriver här, för att hitta er som förstår hur vi mår, som kanske kan peppa mig lite. Vi har vul 6/3, känns som en evighet.

• Chicago
    Tiinuli skrev 2018-02-19 13:17:21 följande:
    Grattis till plusset :)

Ja det är svårt att slappna av då man har kämpat så hårt för att få plus på stickan så det är klart man oroar sig :(

Det är ju jobbigt att inte veta hur det går såhär tidigt och så kan man inte påverka det så mycket heller än att leva hälsosamt.

Jag har knappt eller nej, jag har inga känningar vilket gör mig extremt nervös om allting verkligen ligger rätt till... hade ma förra våren så det är känsligt.

Jag har tyvärr inga magiska knep att ge dig då jag själv är lika nojjig :(

Jag plussade dag 7 med 5 dagars och detta är ivf nr.2 , denna gång dock fick vi 3 st till frysen vilket känns lite bättre om denna skulle inte lyckas.

Jag har tänkt ta ett till test med veckor så kanske kan se om hormonerna ökar iaf. Tog sist den 14.2 och stod det 2-3 veckor så borde väll stå 3+ sen, så tänker jag så kanske kan lugna nerverna lite :)
    Tack!
    Vad tråkigt att få missfall, i vilken vecka var du i då? Kan inte föreställa mig hur hemskt det är...
    Jag fick också en 5 dagars, den 30/1. Har 3 stycken kvar i frysen, och som du säger, man får vara glad för det. Men det är alltid en sådan väntan, först för att få ägglossning, sedan ruvningen och sedan börja om eller få ett plus.
    Jag gjorde som du ska göra, förra söndagen visade stickan 2-3 veckor, i söndags (igår) visade den 3+ veckor, så det har ju ökat. Kommer förmodligen göra gravtest varje vecka tills vul.
    Ja, det där med känningar, det finns ju dom som inte känner något, men det har du ju redan läst om, men jag förstår, man vill ha ALLA känningar som finns. Ge mig lite illamående, det gör inget liksom!
  • Chicago
    Azerp skrev 2018-02-19 10:59:50 följande:

Hej! Hoppar oxå in här:) Hade TD i lördags men plussade i onsdags. Kontaktade nyss kliniken och meddelade resultat.

Blev lite förvirrad då hon sa att jag ska börja med lutinus IGEN, även fast jag fått instruktioner att sluta på testdagen. Någon mer som fått såna instruktioner? Jaja jag gör ju såklart som dom säger men det kändes ju jättejobbigt då de inte är favvotabletterna direkt. Har ni kontaktat barnmorska för inskrivning?

Jag blev inte tillsagd att fortsätta med dom, men jag hade gärna gjort det! Står på papprena som vi får med oss hem tillsammans med gravtestet, att man ska sluta samma dag (eller om det är dagen innan). Dom är besvärliga/kladdiga, men jag hade gärna velat ge min kropp lite extra progesteron.

• Chicago
    Tiinuli skrev 2018-02-21 16:20:22 följande:

Hur mår ni alla här :)

Jag är nu i vecka 6 snart 7 och har fått liiite ömma bröst och anar illamående om jag är hungrig men annars ingenting, så mår bra förutom att nojjar mig om allt är bra med bebben.

Har bokat vul nästa måndag så jätte nervös!

Hej!

Vad skönt att vul nästa vecka! Förstår din nojja med bebben, jag försöker tänka att vi får vara tacksamma att vi inte har värre symtom! Jag är inte sugen på kaffe längre och mår lite illa när jag tänker på vissa saker. Mina bröst är inte ömma längre, det känns inte alls kul!
  • Chicago
    vinterbebis12 skrev 2018-02-23 09:54:27 följande:

Testade tyvärr minus idag men hoppas kunna hänga på er senare i vår

Tråkigt att höra! Kram!
Svar på tråden Ivf plussare