• Anonym (Fundersam)

Ni som mörklägger hur mycket kontakt ni har med exet...

Jag har en fin relation med min särbo sedan två år tillbaka. Han är bra på alla sätt och vi bråkar väldigt sällan om saker. Tyvärr har jag en svartsjuk sida av mig själv som jag skäms för. Och jag skäms ännu mer över att jag då och då kollar i min särbos mobil. Jag vet. Jag bör inte göra det. Till saken hör även att min särbo är väldigt pålitlig på det sättet att han inte skulle vara otrogen eller så. Ändå kan jag inte låta bli. Och tyvärr blir det så att man få ser saker som är förbryllande.

Både han och jag har barn sedan tidigare och jag och mina barns pappa hörs i princip bara vid hämtning eller lämming av barnen. Och vi är nöjda så om det nu inte skulle vara nåt extra med barnen isåfall hörs vi ju emellan. Men min särbo verkar ha mycket sms kontakt med sitt ex. Jag har kollat historiken och eftersom vi inte bor ihop pratar han och jag varje kväll. Jag kan fråga om han pratat med nån under kvällen och han berättar aldrig att han pratat med exet fast jag kan se i efterhand att han visst måste ha pratat med henne den dagen då hon finns med i hans senaste kontakter. De hörs av minst var tredje dag.Och deras son är i tonåren och är skötsam Så det finns ingen överhängande anledning på det viset. Så min fråga är varför man väljer att mörklägga kontakten? Jag vet att han inte vill gå tillbaka henne eller så. Och jag kan inte konfrontera honom med detta för då kommer det ju fram att jag snokat i hans telefon. Jag vet att jag gör fel men snälla kan ni inte försöka svara på kärnfrågan här.

Tacksam!

• Svar på tråden Ni som mörklägger hur mycket kontakt ni har med exet...
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Johanna) skrev 2018-02-06 16:39:21 följande:

Ja, både jag och min bästa vän men i våra fall var det mer som kom fram än kontakt, nämligen regelrätt otrohet under en längre tid (för båda).

Mitt ex hade ljugit för mig i månader och varit väldigt elak när jag frågat. Jag kände så starkt att han ljög att jag tillslut tog saken i egna händer, tack och lov för det. Dumpade honom direkt.

Är väldigt glad att jag kollade (det är hon också) så att jag kunde göra slut. Vi hade dock inga barn så jag projicerar inte mina erfarenheter på dig.

Magkänslan brukar leda en rätt. I mitt fall tror jag dock inte det handlar om otrohet utan ngt annat.

Jag tänker följa min nu och jag vet hur jag ska göra.

Tack för ditt svar!
  • Anonym (Johanna)
    Anonym (Fundersam) skrev 2018-02-06 16:45:34 följande:

Magkänslan brukar leda en rätt. I mitt fall tror jag dock inte det handlar om otrohet utan ngt annat.

Tack för ditt svar!

Bra <3
  • Physalis
    Anonym (Fundersam) skrev 2018-02-06 16:36:12 följande:

Ok. Jag får helt enkelt prata med honom om saken.

Tack!

Gör det! Jag tycker absolut man ska lita på sin magkänsla, men också vara medveten om sin egna eventuella roll i situationen.
    Korrekturläser som en kratta
  • Canadasvensk
    Anonym (Lagen) skrev 2018-02-06 08:07:52 följande:

Det är inte bara fel att rota i mobilen, det är olagligt (dataintrång). En upplysning i all välmenthet.

Har hon läst en SMS från en mobil!? Var hemskt!!! Stoppa pressarna!!!

Jag ger mig fan på att TS är en sån kriminel idiot som ibland kör för fort, går mot röd gubbe, klipper sig hos en kompis och betalar svart eller hemska tanke, tar med sig eget godis på bio!

Allvarligt talat, OM hon nu skulle bli påkommen av sambon vad tror du händer? Ska han polis anmälla henne? Jo men där rök det förhållandet. Och OM han gör det hur ska han bevisa det?

Men polisen har säker absolut INGET viktigare att göra än att det blir en riktig utredning...  hahahaha  SkålTungan ute
  • Canadasvensk
    Anonym (Fundersam) skrev 2018-02-06 16:45:34 följande:

Tack för ditt svar!
    Du ska absolut lita på din magkänsla!

Nu finns det ju många felfira människor här på FL men litar man inte 100% på sin partner så kan det ibland vara befogat att kolla mobilen. För det är inte många otrogna partners som INTE ljuger.

Sen finns det ju naturligvis folk nu som nu kommer att säga att "min partner skulle ALDRIG vara otrogen" men statistiken ljuger ju inte...

Hur som helst TS så prata med din sambo om det. Fråga han rent ut ifall han snackat med sitt ex. Tala om för honom att du litar på honom och att du förstår att dom måste snacka men att du tycker det är lite jobbigt ibland.

Både jag och min partner har barn med ex och det är jobbigt! Det är ibland jävligt jobbigt att jag måste prata med mitt ex och min fru med hennes ex. Men så länge man endast diskuterar barnen så finns det egentligen inget att vara svarsjuk över.

Lycka till!  Solig
  • Nomanisanisland
    Canadasvensk skrev 2018-02-07 18:23:25 följande:

Jag ger mig fan på att TS är en sån kriminel idiot som ibland kör för fort, går mot röd gubbe, klipper sig hos en kompis och betalar svart eller hemska tanke, tar med sig eget godis på bio!

Allvarligt talat, OM hon nu skulle bli påkommen av sambon vad tror du händer? Ska han polis anmälla henne? Jo men där rök det förhållandet. Och OM han gör det hur ska han bevisa det?

Men polisen har säker absolut INGET viktigare att göra än att det blir en riktig utredning...  hahahaha  SkålTungan ute
    Du kan ju tramsa bäst du vill, men faktum kvarstår: det är olagligt att läsa sin partners post/e-post/sms, framför allt för att det kränker inte bara partnerns integritet, utan också integriteten hos den/de som partnern kommunicerar med.
  • Anonym (Herregud)

Men polisen har säker absolut INGET viktigare att göra än att det blir en riktig utredning...  hahahaha 

Nej verkligen. Dom hinner knappt utreda våldtäkter eller skjutningar, inbrott, våldsbrott osv men självklart uppskattar dom ifall folk skulle börja anmäla ?dataintrång? när deras partners läst ett sms på deras telefon att dom ljugit om kontakt med nåt ex.

Gå mot röd gubbe likaså. Då jävlar kommer dom kalla in förstärkning. Jag såg mig granne kasta ett kolapapper på marken i förra veckan. Ska meddela denne att han är KRIMINELL och att jag tänker polisanmäla.

Har för mig att min svägerska körde bil utan bälte nån gång.

Ska använda den informationen emot henne om hon nån gång blir till besvär.
  • Anonym (Lagen)

Det kan ju vara så att det finns människor här i världen som faktiskt undviker att göra saker om de får reda på att de är olagliga. Att det är moraliskt fel kan man kanske resonera sig runt. 
  • Anonym (Lagen)
    Anonym (Herregud) skrev 2018-02-08 08:54:33 följande:
    Nej verkligen. Dom hinner knappt utreda våldtäkter eller skjutningar, inbrott, våldsbrott osv men självklart uppskattar dom ifall folk skulle börja anmäla ?dataintrång? när deras partners läst ett sms på deras telefon att dom ljugit om kontakt med nåt ex.

Gå mot röd gubbe likaså. Då jävlar kommer dom kalla in förstärkning. Jag såg mig granne kasta ett kolapapper på marken i förra veckan. Ska meddela denne att han är KRIMINELL och att jag tänker polisanmäla.

Har för mig att min svägerska körde bil utan bälte nån gång.

Ska använda den informationen emot henne om hon nån gång blir till besvär.
    Du som har rätt bra koll på juridik, ett litet tack för att jag med flera hjälpt dig att få lite bättre koll nu kanske vore på sin plats? Särskilt som du gått till personangrepp, menar jag.

För du har väl äntligen fattat att det de facto är olagligt?
  • Anonym (Fundersam)

Jösses vad tråden verkar urartat och ingen har svarat på kärnfrågan på ett tag.

Jag tänkte hur som helst uppdatera mig på hur det har gått om det nu finns någon som vill veta.

Jag ville sluta med mitt destruktiva beteende men visste först inte hur. Sen tog jag kontakt med ett medium. Hon visade på saker som gjorde det mycket lättare för mig att lägga ner snoket. Hon sa bl a att han har starka känslor för mig och vill bygga på en framtid som kan bli riktigt bra.Däremot var min särbo exets stora kärlek men hon kommer aldrig göra något aktivt för att komma emellan honom och mig. Känns bra att veta. Så nu går jag vidare med den informationen och har släppt tankarna på hans ex.

Tack för visat intresse för tråden!

Svar på tråden Ni som mörklägger hur mycket kontakt ni har med exet...