• Anonym (Fundersam)

Ni som mörklägger hur mycket kontakt ni har med exet...

Jag har en fin relation med min särbo sedan två år tillbaka. Han är bra på alla sätt och vi bråkar väldigt sällan om saker. Tyvärr har jag en svartsjuk sida av mig själv som jag skäms för. Och jag skäms ännu mer över att jag då och då kollar i min särbos mobil. Jag vet. Jag bör inte göra det. Till saken hör även att min särbo är väldigt pålitlig på det sättet att han inte skulle vara otrogen eller så. Ändå kan jag inte låta bli. Och tyvärr blir det så att man få ser saker som är förbryllande.

Både han och jag har barn sedan tidigare och jag och mina barns pappa hörs i princip bara vid hämtning eller lämming av barnen. Och vi är nöjda så om det nu inte skulle vara nåt extra med barnen isåfall hörs vi ju emellan. Men min särbo verkar ha mycket sms kontakt med sitt ex. Jag har kollat historiken och eftersom vi inte bor ihop pratar han och jag varje kväll. Jag kan fråga om han pratat med nån under kvällen och han berättar aldrig att han pratat med exet fast jag kan se i efterhand att han visst måste ha pratat med henne den dagen då hon finns med i hans senaste kontakter. De hörs av minst var tredje dag.Och deras son är i tonåren och är skötsam Så det finns ingen överhängande anledning på det viset. Så min fråga är varför man väljer att mörklägga kontakten? Jag vet att han inte vill gå tillbaka henne eller så. Och jag kan inte konfrontera honom med detta för då kommer det ju fram att jag snokat i hans telefon. Jag vet att jag gör fel men snälla kan ni inte försöka svara på kärnfrågan här.

Tacksam!

• Svar på tråden Ni som mörklägger hur mycket kontakt ni har med exet...
  • Anonym (Besatt)

Din särbo vet kanske om att du är svartsjuk (bara inte hur mycket) och tar därför inte upp exet. Det du behöver göra är att prata med honom om hur svartsjuk du är och vad det har fått dig att göra. Tycker du själv inte att ett lite märkligt beteende att fråga om han pratat med någon och spionera i hans mobil om det stämmer? Du har en fix-idé som du måste få bort. Du litar inte alls på honom, hade du gjort det så skulle du inte hålla på som du gör. Det du menar att säga är att trots att han är någon att lita på så kan du inte göra det.

• Anonym (Pp)

Det är en fälla att börja snoka. Har du väl börjat så har du också börjat spinna på en tråd som kanske inte fanns där tidigare, om det är nåt som kan få ens partner att tappa lojaliteten mot dig så är det att du ljuger och går bakom ryggen för att bevisa din misstanke att den som ljuger och går bakom ryggen är han. Har han ingen anledning att vara lojal så är det väldigt motiverande att gå utanför ramarna.

Konfrontera honom på en gång för bådas skull säg att du kollat och att du måste få ett svar på en gång sedan begränsar du dig, har han sagt en sak måste du bestämma att lita på det annars kan du lika gärna se er som slut för du har ingen tillit kvar och det kommer förgifta dig och honom.

• Anonym (Fundersam)

Läs min uppdatering!!!

• NELJ
    Anonym (Fundersam) skrev 2018-02-18 03:21:43 följande:

Jösses vad tråden verkar urartat och ingen har svarat på kärnfrågan på ett tag.

Jag tänkte hur som helst uppdatera mig på hur det har gått om det nu finns någon som vill veta.

Jag ville sluta med mitt destruktiva beteende men visste först inte hur. Sen tog jag kontakt med ett medium. Hon visade på saker som gjorde det mycket lättare för mig att lägga ner snoket. Hon sa bl a att han har starka känslor för mig och vill bygga på en framtid som kan bli riktigt bra.Däremot var min särbo exets stora kärlek men hon kommer aldrig göra något aktivt för att komma emellan honom och mig. Känns bra att veta. Så nu går jag vidare med den informationen och har släppt tankarna på hans ex.

Tack för visat intresse för tråden!

Eh... I stället för att prata med din sambo och vara ärlig med dina rädslor, funderingar och handlingar så gick du till ett medium??? Man upphör aldrig att förvånas...
  • Pope Joan II
    NELJ skrev 2018-02-18 08:45:30 följande:
    Eh... I stället för att prata med din sambo och vara ärlig med dina rädslor, funderingar och handlingar så gick du till ett medium??? Man upphör aldrig att förvånas...
    Nu fick jag i och för sig den dagliga dosen förvåning redan i den förra tråden jag läste men även här hajade jag till.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Fundersam) skrev 2018-02-18 03:21:43 följande:

Jösses vad tråden verkar urartat och ingen har svarat på kärnfrågan på ett tag.

Jag tänkte hur som helst uppdatera mig på hur det har gått om det nu finns någon som vill veta.

Jag ville sluta med mitt destruktiva beteende men visste först inte hur. Sen tog jag kontakt med ett medium. Hon visade på saker som gjorde det mycket lättare för mig att lägga ner snoket. Hon sa bl a att han har starka känslor för mig och vill bygga på en framtid som kan bli riktigt bra.Däremot var min särbo exets stora kärlek men hon kommer aldrig göra något aktivt för att komma emellan honom och mig. Känns bra att veta. Så nu går jag vidare med den informationen och har släppt tankarna på hans ex.

Tack för visat intresse för tråden!

Herre gud, prata med den det berör istället.
  • Anonym (Fundersam)

Man löser saker på olika sätt.

Jag har löst det på mitt sätt och är jättenöjd.

Har helt slutat snoka nu och det är huvudsaken för mig!

Så nu kan ni skuta spy galla över mig och fokusera på andra trådar!

• Nomanisanisland
    Anonym (Fundersam) skrev 2018-02-18 14:15:08 följande:

Man löser saker på olika sätt.

Jag har löst det på mitt sätt och är jättenöjd.

Har helt slutat snoka nu och det är huvudsaken för mig!

Så nu kan ni skuta spy galla över mig och fokusera på andra trådar!

Som sagt var ärlig mot din partner istället för att ägna dig åt medialt trams.
  • Anonym (Fundersam)
    Nomanisanisland skrev 2018-02-18 14:45:13 följande:

Som sagt var ärlig mot din partner istället för att ägna dig åt medialt trams.

Och du har svårt med läsförståelsen lilla du. Så tråkigt för dig. Lycka till med livet!
  • Nomanisanisland
    Anonym (Fundersam) skrev 2018-02-18 17:32:38 följande:
    Och du har svårt med läsförståelsen lilla du. Så tråkigt för dig. Lycka till med livet!
     På vilket sätt har jag svårt med läsförståelsen? Det är ju du som går bakom ryggen på din partner och ägnar dig åt medialt trams.
  • Anonym (Fundersam)
    Nomanisanisland skrev 2018-02-18 18:58:58 följande:

På vilket sätt har jag svårt med läsförståelsen? Det är ju du som går bakom ryggen på din partner och ägnar dig åt medialt trams.

Vink, Vink!
  • Canadasvensk
    NELJ skrev 2018-02-18 08:45:30 följande:
    Hahahaha ja jösses....
Svar på tråden Ni som mörklägger hur mycket kontakt ni har med exet...