• Baraentilligen

BIM MARS 2018

Hej!

Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)

• Svar på tråden BIM MARS 2018
  • maria1992

Tjejer... hur gör ni för att ta nya tag? När mensen kommer blir man så jäkla deppig.. är så nere nu.

Hur gör man? Hur tar man nya tag? Denna väntan till bim varje månad är outhärdlig...

Jag tänkte prova rosenrot. Någon med erfarenhet?

• Regnbågsmorsan
    Meej skrev 2018-02-12 17:31:18 följande:

Hemskt att det ska behöva vara så.. Och att det ska få vara så stora skillnader beroende på var i landet man bor!

Vad heter kliniken i Danmark? Har vänner som strider med landstinget om att få syskonförsök då de blev lovade det när ettan blev till, men sen inte får det. Ingen får det här, men de blev ändå lovade när de började första processen. Men de börjar ge upp. Samtidigt har min bästa vän och hennes fru precis gått igenom insemination på samma ställe här hemma nu (landstinget) och är supernöjda. Så olika. Men de kommer ju inte heller få möjlighet till syskon.

Storkkliniken åker vi till.
  • Meej
    Regnbågsmorsan skrev 2018-02-12 18:32:44 följande:

Storkkliniken åker vi till.

Tack! Ska vidarebefordra det!
  • Elsaida

Då var ännu en kemisk bekräftad, så tjatigt, men men nya tag i sänghalmen :)

Hoppas att mars är våran månad <3

• Bambi91
    Mandypandy95 skrev 2018-02-12 17:16:57 följande:

Hoppar in i tråden! Detta blir vårt 3:e försök med första barnet :) Bim för mig blir 9-10:e mars om cykeln är på 30 dagar som vanligt. 

Har tänkt prova med ägglossningstest denna månaden bara för att försäkra mig om att den kommit igång som den ska. Tog ut min hormonspiral i december och mensen kom igång direkt. Har varit gravid två gånger tidigare varav en abort och ett missfall (för ca 1,5 år sedan), vid dessa tillfällena blev jag gravid bara av att slarva lite med P-pillerna, så jag tog nog för givet lite väl mycket att jag skulle bli gravid "direkt" nu när jag väl försöker på riktigt. :P 

Någon som vet när jag borde börja med stickorna? Dag 13-14 eller tidigare till och med? (cykel på ca 30 dagar)

Sådär säger ClearBlue som jag ska börja med nu, så har du 30 dagars cykel ska du börja 10 dagar efter din mens började , men tror lite olika tester säger olika, läs bipacksedlarna :D lycka till :D

• Elizai

Hej, är ny här och jag och min partner försöker bli gravid. Vi har försökt sen typ april-maj -17 men inget har hänt än. Jag vet stt inte så lång tid har gått, men när man altivt försöker så känns det ju som ett stort nederlag varenda gång mensen kommer.

Har nu kört stenhårt med ÄL-tester och den visade positivt idag, fastän jag egentligen enligt min kalender borde ha först om tre dagar. Har dock märkt att min ÄL infallit helt ?fel? dagar än beräknat senaste månaderna.. vet inte om det har nåt med saken stt göra att vi inte lyckts än. Min beräknade mens är i alla fall till 1a mars, hoppas jag har hamnat i rätt tråd nu?! Haha :)

• Bambi91
    Elizai skrev 2018-02-12 19:33:09 följande:

Hej, är ny här och jag och min partner försöker bli gravid. Vi har försökt sen typ april-maj -17 men inget har hänt än. Jag vet stt inte så lång tid har gått, men när man altivt försöker så känns det ju som ett stort nederlag varenda gång mensen kommer.

Har nu kört stenhårt med ÄL-tester och den visade positivt idag, fastän jag egentligen enligt min kalender borde ha först om tre dagar. Har dock märkt att min ÄL infallit helt ?fel? dagar än beräknat senaste månaderna.. vet inte om det har nåt med saken stt göra att vi inte lyckts än. Min beräknade mens är i alla fall till 1a mars, hoppas jag har hamnat i rätt tråd nu?! Haha :)

Ja jättetråkigt att det tar tid när man vill så gärna! Håller tummarna att det funkar nu när du lyckas träffa in ägglossningen:D välkommen o lycka till, håller tummarna för dig :D
  • Elizai
    Bambi91 skrev 2018-02-12 19:49:03 följande:

Ja jättetråkigt att det tar tid när man vill så gärna! Håller tummarna att det funkar nu när du lyckas träffa in ägglossningen:D välkommen o lycka till, håller tummarna för dig :D

Haha ja det känns som ett enda långt väntande på mens och ägglossningar, xD

Tack så mycket!

Jag har använt clear blues digitala ägglossningstest och jag har som fått uppfattningen om att de testerna kan vara lite ?trigger happy?, so to speak, haha. Alltså att de visar en glad gubbe direkt värderna stiger. Men förhoppningsvis så går allt vägen ändå. :D
  • Bambi91
    Elizai skrev 2018-02-12 20:00:22 följande:

Haha ja det känns som ett enda långt väntande på mens och ägglossningar, xD

Tack så mycket!

Jag har använt clear blues digitala ägglossningstest och jag har som fått uppfattningen om att de testerna kan vara lite ?trigger happy?, so to speak, haha. Alltså att de visar en glad gubbe direkt värderna stiger. Men förhoppningsvis så går allt vägen ändå. :D

Hm, det vet jag faktiskt inte, har inte hört något om det, men tror ändå att ClearBlue är ett av de bästa testen :) ska också prova ägglossningstest o just clearblue den här månaden, men start imorgon, ska bli spännande att se resultatet :D
  • sofiaaaaaa
    maria1992 skrev 2018-02-12 18:31:13 följande:

Tjejer... hur gör ni för att ta nya tag? När mensen kommer blir man så jäkla deppig.. är så nere nu.

Hur gör man? Hur tar man nya tag? Denna väntan till bim varje månad är outhärdlig...

Jag tänkte prova rosenrot. Någon med erfarenhet?

Ja det är super jobbigt!! Har inte testat rosenrot. Men denna månad testar jag apiforce och bisolvon. Någon som testat?
Svar på tråden BIM MARS 2018