• Baraentilligen

BIM MARS 2018

Hej!

Hittade ingen bim tråd för mars så startar en nu. Har bim tidigast 1.3. Fjärde barnet, fjärde försöket. Hoppas på många plus i tråden! :)

• Svar på tråden BIM MARS 2018
  • PowerL

Konstig fråga kanske men vilken ställning brukar ni ha nu när ni försöker bli gravida? Och ligger ni kvar en stund efteråt eller reser er direkt?

• Elsaida

Hej Hej!

Smyger in här lite tyst, fick positivt test i fredags men fick en blödning nu på morgonen så antar att de blev en kemisk denna gången (fick mf i januari) så nu håller vi tummarna för mars :)

• sofiaaaaaa
    PowerL skrev 2018-02-11 21:53:13 följande:

Konstig fråga kanske men vilken ställning brukar ni ha nu när ni försöker bli gravida? Och ligger ni kvar en stund efteråt eller reser er direkt?

Jag har legat kvar en stund och försöker vänta med att gå på toaletten. Men har läst att det inte har ngn betydelse egentligen. De som simmar in gör det på än gång. Ngn spec ställning har vi kört. Men har kollat på serien Masters of sex och lärt mig att bakifrån ska vara effektivast ;).
    Elsaida skrev 2018-02-12 07:35:04 följande:

Hej Hej!

Smyger in här lite tyst, fick positivt test i fredags men fick en blödning nu på morgonen så antar att de blev en kemisk denna gången (fick mf i januari) så nu håller vi tummarna för mars :)

Har du blött mkt? Jag har haft ganska mkt blödningar rätt länge in i båda mina tidigare graviditeter och det var ingen fara. Hoppas det håller sig kvar!
  • Elsaida
    sofiaaaaaa skrev 2018-02-12 08:11:14 följande:

Jag har legat kvar en stund och försöker vänta med att gå på toaletten. Men har läst att det inte har ngn betydelse egentligen. De som simmar in gör det på än gång. Ngn spec ställning har vi kört. Men har kollat på serien Masters of sex och lärt mig att bakifrån ska vara effektivast ;).Har du blött mkt? Jag har haft ganska mkt blödningar rätt länge in i båda mina tidigare graviditeter och det var ingen fara. Hoppas det håller sig kvar!

Nä inga stora mängder ännu, och konstigt nog så ökade tempen i morse oxå, men antar att den kanske dyker i morgon, ska ta ett test senare och se om inte blödningen eskalerar under dagen.

Men på något vis känns de ändå som om de är mensen som kommit så ställer in mig på de.

Men tack för pepp :)
  • joannaq

Ingen speciell ställning men försöker ligga kvar och inte gå på toan direkt. Vi har dock haft sex stående i duschen väldigt ofta så jag funderar på om det är därför det inte har tagit sig Foten i munnen Jag har ju två barn sen innan (10år & 15år) så det känns väldigt skönt att kunna låsa in sig där för att absolut inte de ska märka någonting hehe Men denna ÄL får jag nog försöka få till det i sängen istället Tungan ute
  • Meej

Jag har också lärt mig att de spermier som är tillräckligt vitala tar sig in så fort att det inte är någon mening med att ligga kvar längre. Däremot har jag läst att olika ställningar kan främja olika sorters spermier och olika kön. Men jag vet inte om det bara är ovetenskapliga husmorsteorier..
  • PowerL
    sofiaaaaaa skrev 2018-02-12 08:11:14 följande:

Jag har legat kvar en stund och försöker vänta med att gå på toaletten. Men har läst att det inte har ngn betydelse egentligen. De som simmar in gör det på än gång. Ngn spec ställning har vi kört. Men har kollat på serien Masters of sex och lärt mig att bakifrån ska vara effektivast ;).Har du blött mkt? Jag har haft ganska mkt blödningar rätt länge in i båda mina tidigare graviditeter och det var ingen fara. Hoppas det håller sig kvar!

Vi körde en "morgonrunda" bakifrån nu

Vet inte riktigt var i cykeln jag befinner mig pga p-pillerstopp i januari men vi kör på.
  • joannac

Kör första försöket den här månaden! BIM 6-12/3, lite osäker där då min cykel vart lite hej kom å hjälp mig sen ja slutade med ppiller i december. Dock har ägglossning ägt rum både december och januari men mensen har vart aningen förskuten. Följer min natural cycles app maniskt och ligger i nu då jag är inom den fertila gränsen i appen. Vågar  ju inte hoppas på ett första försök, men hade vart magiskt!! 

Kram på er!

• MaalinJ
    joannaq skrev 2018-02-11 16:25:42 följande:

Skönt å veta vad som är fel samtidigt som det är tråkigt :( Men va bra att du fått en mens nu, det är ju grymt skönt! Då ska du se att du får en äl nu och ett plus :)

Ja precis. Har träffat en jätte duktig manlig läkare som lyssnar och förstår mig. Jag ska till gyn och kolla om jag har cystor på äggstockarna då jag vid några tillfällen tidigare haft en hemsk mensvärk!

Vi har inte pratat så mycket om det nu för vi är rädda att vi ska bli besvikna men vi kör så klart oskyddat å hoppas att mensen kanske kan komma nu några månader :)

Ska bli spännande att följas åt här!
  • MaalinJ
    Entriss skrev 2018-02-11 17:10:00 följande:

Tänk vilken glädje det kan finnas i att få sin mens ändå! Ett tecken på att kroppen fungerar som den ska  Håller tummarna att du får ägglossning inom ett par veckor och ett plus som påföljd 

Ja jag trodde aldrig att jag skulle bli så glad över att få mens :D. Hoppas nu bara att jag får ägglossning också. Mensen lider nog mot sitt slut nu så får väll börja testa snart så att vi inte missar något! Lär bli mycket sex den här månaden så mannen blir väll lycklig hehe.

Ska bli roligt att döljas åt! Hoppas många plussar i mars :)
Svar på tråden BIM MARS 2018