• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Långväntanefterdig skrev 2018-07-07 05:54:46 följande:

Jag var inne och läste lite om det, men blev inte någon expert direkt. Därför råder jag dig att kontakta vårdpersonal på måndag och få klarhet. Eller redan nu ringa 1177 som kan hjälpa dig att tolka din journal. Jag tror det är bättre så att du inte blåser upp något i onödan. Jag har själv genomgått en konisering och skulle säkert inte förstå hälften av innehållet i den journalen med alla fancy ord och omskrivningar. Kram!

Tack du har rätt. Läste bara typ infertilitet överallt o blev helt nervös.. ska ringa sjukhuset på måndag o fråga så kanske de kan lugna mig!!
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • Jooosen
    Snowflingan skrev 2018-07-07 06:20:41 följande:

Hej på er alla kämpar!

Igår var vi på utredningen och hon kunde inte se några endometrioshärdar så enligt vad hon kunde se på ultraljud såg allt jättefint ut. En jättefin äggblåsa och de var på g på andra sidan också. Tog prover i slidan som visade på lite svamp så fick en engångstablett utskrivet för det. Blodprov togs, amh, tsh och t4 som jag kommer få svar på nästa vecka. Jag var även haft blodproppar tidigare så har begärt ut min journal för läkaren ville gå igenom blodanalysen de gjorde, på grund av att en graviditet är nog stör risk för ev blodpropp.

Däremot var min sambos prov inte bra. Låg rörlighet och inte många alls, han ska dock ta nytt prov på tisdag och se om det är någon skillnad så då får vi se.

Känns väldigt bra att vara på gång, och skönt att veta att jag verkar funka iallafall haha. Vi vill inte riktigt säga något om min killes prover än, det tar vi efter han får svar på nästa prov.

Skönt att ni kommit igång. Känns alltid bra när det faktiskt händer något! Hoppas din killes prover ser bättre ut på tisdag. Finns dock mycket man kan göra med få spermier ändå så oroa dig inte! Kram!
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-07-07 19:09:04 följande:

Jag är 28 och min man 30. Ni då? Tror inte de kan det, men min läkare har varit skitdålig på att informera om typ allt så jag vet ingenting egentligen :(

Åh det där med jobbet är svårt.. jag jobbar just nu bara extra så kan säga till själv när jag kan/vill arbeta. Så skulle egentligen inte behöva säga något. Men kommer nog göra det iallafall, om man skulle må dåligt när man är på jobbet eller så. Hur tänker du göra?

Btw fick min mens precis, jävla helvetes skit. Hade fått upp hoppet men det gick ju som vanligt med det :( vi brukar ju ligga lika - vart är du i cykeln nu?

Åå Fyfan va trisst!! Jävla mens. Min kom igår. En dag för sent. Helt svullen o kollat på VM hela dagen. Lekte med tanken att min mage va gravidmage men egentligen va mensmage. Så jävla sorgligt. Grät en skvätt idag när ja tänkte på att min kille lika gärna skulle kunna få barn med nån annan.

Förstår vad du menar med info!! Känns som man vill veta allt nu. Vi blev bara i princip slussade till ivfkö. Ser nu i min journal att det upptäckt kronisk livmoderhalsinflammation i samband med min konisering 2016!! Ska ringa sjukhuset på måndag. Känns jävligt surt. Ja tänker nog berätta för min chef även om d tar emot. Jag fyller 30 i slutet av året o min kille är 28. Är din kille lugnare än du? Min kille känns nästan för chill. Jämfört med mig iaf ...
  • Jooosen
    XaHHa skrev 2018-07-12 14:53:28 följande:

Jag är så förstörd efter den här resan. Har tagit 3, TREEEE graviditetstest idag & alla visar samma svaga streck. Är det spökstreck eller har min kropp mot förmodan lyckats få till en graviditet själv. Jag är så stressad att jag går sönder!

Min kropp har varit helt knasig den har cykeln då jag fått positivt på ägglossningstest två gånger. Första gången för 11 dagar sedan (hade även smärta då) & andra gången för 6 dagar sedan. Så vet inte ens när bim är, kan vara i helgen men kan också vara om en vecka. Har aldrig varit med om att min kropp gjort så här.

Ser ni vad jag ser? Som sagt, detta är mitt tredje test idag & alla har visat samma svaga streck.

Ja jag minns att dun cykel varit knepig. Jag lovar: ser absolut något. Kommer du kunna hålla dig från digitalt tills imorn? <33 hoppas nu
  • Jooosen
    XaHHa skrev 2018-07-12 15:40:39 följande:

Tack för du också ser! Då är jag alltså inte helt dum i huvudet.. Har ett digitalt hemma, tänker testa med morgonurin imorgon om en sticka visar streck! Ska vara bortresta nu en vecka så hade ju varit skönt att veta om man nu dessutom ska undvika alkohol!

Jag förstår!! Är starkt spökstreck isåfall. Men förstår att man verkligen inte vågar hoppas ett piss. Men vore ju så sjukt underbart. Uppdatera gärna imorn om du vill!!
  • Jooosen
    XaHHa skrev 2018-07-12 15:40:39 följande:

Tack för du också ser! Då är jag alltså inte helt dum i huvudet.. Har ett digitalt hemma, tänker testa med morgonurin imorgon om en sticka visar streck! Ska vara bortresta nu en vecka så hade ju varit skönt att veta om man nu dessutom ska undvika alkohol!

Hur könner du dig annars? Annorlunda?
  • Jooosen
    XaHHa skrev 2018-07-13 11:44:27 följande:

Jag kan idag meddela att mitt hjärta ännu en gång blir krossat.

Jag sprang till toaletten imorse med ett stort leende i hopp om att stickan skulle visa lite starkare streck idag. Men det gjorde det inte, stickan visade ingenting alls..

Hur kan tre test under dagen igår visa svaga streck och idag ingenting? Det kan ju knappast ha varit spökstreck, men varför visar då ingenting idag..? Jag är så jävla förkrossad.

Urs nej!! Va sjukt att det visade ett svagt plus igår?? Hur kan d ens komma sig. Vilket hån mot dig... vet inte vad mer man ska säga än att jag verkligen beklagar :( Fyfan
  • Jooosen
    XaHHa skrev 2018-07-17 23:11:37 följande:

Har testat med äl test innan vid bim och har aldrig fått ett sånt resultat, så därför jag blev förvånad! Men har som du säger läst om att de kan visas så även innan mens.. :/ Är på cd 26 & får alltid spottings dag 26-27, så jag hoppas verkligen att det inte börjar imorgon!

Hoppas!!
  • Jooosen
    XaHHa skrev 2018-07-18 18:41:23 följande:

Vad säger ni om detta....? Jag tror jag precis plussat! Ska ta ett test till imorgon och även ett digitalt. Men visst fan är jag gravid!?

Ja hoppas nu!! Har du digitalt för imorn?
  • Jooosen
    XaHHa skrev 2018-07-18 23:10:31 följande:

Kunde inte hålla mig!! Ett mirakel har skett!! 30 ägglossningar & 809 dagar!!

Jag döööööör!!! Detta gjorde min sommar haha! Fyfan va underbart! Det här ger mig så jävla mycket hopp. Har äl imorn. Ska ligga som fan! Grattis vännen!
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år