• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Det lyckas klämma in mig för spolning på måndag!! Så jäkla skönt. Slipper ja vänta till augusti!

Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-15 14:07:13 följande:

Åh va skönt:) min spolning kändes inget alls, hoppas det är samma för dig :)

Okej ja jag hoppas det. Är dock lite inställd på ev stop då allt annat visat så pass bra hos båda oss... men men vi får se på

Måndag helt enkelt :))
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-06-15 15:42:41 följande:

Åh så bra!! Från att inte ha vetat om du skulle få göra det alls till att få göra på måndag! Så himla skönt!! Brukar du få mensvärk? Kan rekommendera att du isåfall tar samma dos smärtstillande som brukar funka på mensvärken. Jag tog bara 2 alvedon som dom rådde mig till, men tror jag hade haft mindre ont om jag tagit 1 Ipren också.

Tack!! Den sa två alvedon o 1 Ipren eller tvärt om! Tack för rådet! Hoppas man kan ha sex dagarna efter? Vilk ju pricka äl då. Sa dom något till dig om det?
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-16 10:37:01 följande:

Hej tjejer!!

Kliniken ringde precis!! Med hjärtat i halsgropen svarade jag. Antingen skulle dom säga att inga ägg är befruktade eller att fler än 5 har befruktats!

Av mina 11 ägg så var det 7 som var mogna. Och av dessa 7 befruktades ALLA 7!!!!! Helt galet! Blir så himla glad! Så istället för återföring på måndag så blir det återföring på onsdag! Och jag får då tillbaka vår blastocyst! Ni fattar ju hur galet mycket man hoppas nu!

Oh herregud!!! Va kul :D
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-06-16 12:22:19 följande:

Vi hade sex på kvällen efter då jag hade ÄL samma dag, gjorde ont men "stod ut", haha. Dagen efter försökte vi igen men då fick jag som en riktigt rejäl mensvärk så klarade inte av det. Kändes jättetrist men sex ska fan inte göra ont alltså.

Nej verkligen inte!! Sex gör ont för mig nästan varje ägglossning. Så jäkla trisst!! Min äl är beräknad 3 dagar efter spolning. Ska försöka få till d iaf 1 gång. Men ska fråga läkaren om det! Plus om han kan se varför jag har ont vid sex ibland... men det kanske han inte kan se iofs.. blödde du efter ingreppet?
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-06-16 22:15:20 följande:

Usch vad jobbigt! :/ hoppas dom kan svara på vad det beror på!

Jag blödde ingenting efteråt men hade ont i ett antal dagar till och från tyvärr. Hoppas din går bättre!!

Ja jag ska fråga. Åå vad trisst! När gick d över typ?
  • Jooosen
    Fröken Rabarber skrev 2018-06-17 11:56:17 följande:

För mig så kände jag ingenting dagen efter, men kändes en del samma dag som spolningen gjordes, och spolningen var rätt smärtsam för mig, gick bättre när jag tog ett djupt andetag samtidigt som de tryckte in koksaltslösningen. Däremot så har jag känt av ägglossningen mer efteråt, och det gör lite mer ont när vi har sex i rättan tid. Men har hört att det finns tankar om att man har lättare att bli gravid de två första månaderna efter att ha spolat äggledarna. Så hoppas lite extra denna månad även om jag inte vågar tro på det. :)

TAck för info! Sa de något om sex efteråt var helt okej? Ja man hoppas ju att d kanske gör underverk! Men har fått för mig att ja kanske har stop trots allt.. hade du fri passage?
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-17 13:13:43 följande:

Sex efteråt är helt okej :) vi hade sex samma dag å dagen efter, för läkaren såg att jag hade ägglossning på g vid spolningen.

Bra :p man vill ju inte att den minimala chansen ska gå till spillo :)
  • Jooosen
    Fröken Rabarber skrev 2018-06-17 15:30:16 följande:

De sa inget om att det inte var ok med sex efteråt, så det är nog inga problem. Jag hade fri passage på ena äggledaren, och de misstänkte att det gjorde så ont just för att det kanske var stopp i andra, men de fick inte riktigt koll på det....

Hmm okej. Om det är stop kan dom inget göra va? Rätt frustrerande ju!
  • Jooosen

Påväg till spolning nu! Galet nervös?! Sitter i taxi haha. Tåget va inställt såklart..

Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år