Vi som försökt med första barnet ca 1 år
Tack tjejer! <3
Jag är hemma nu efter den värsta morgonen i mitt liv. En halvtimme efter att jag tagit cytotec var värken outhärdlig. Jag låg i fosterställning på badrumsgolvet och kräktes och skrek av smärta. Har aldrig varit med om något liknande, och då brukar jag få extrema menssmärtor. Men det här var en annan nivå.
Min man åkte hem från jobbet och skjutsade in mig till gynmottagningen, han fick bära in mig då jag inte kunde gå själv. Fick genast lägga mig på en brits och fick smärtlindring och morfin. Sjuksköterskorna såg direkt hur illa det var så dom gav mig ordentligt på en gång.
Morfinet började verka på 10 minuter och sen vart allt så mycket bättre.
Efter lite väntan fick jag komma in till operationssalen, där fick jag lägga mig i gynstol 2.0... fötterna rakt upp i luften och fastspända i stora "skor". Fick något mot illamåendet som slog till när jag ställt mig upp, och även lugnande som gjorde att jag somnade på ett par minuter. Nästa sak jag minns är när dom tog på mig ett par jättestora nät-trosor och bad mig hoppa över till britsen igen. Sen fick jag ligga på uppvak nån timme medan de kollade blodtryck lite då och då. Var helt matt men hade inte något ont längre.
I efterhand skulle jag ju såklart ha vägrat ta de där tabletterna. Fy fan. Aldrig någonsin igen.
Fick prata med läkaren efter, hon berättade att min livmoder är hjärtformad men utan skiljevägg som man tydligen kan ha. De hade tagit bort en polyp och hittat en cysta men inget allvarligt. Skönt att få veta att allt är okej iallafall. Nästa ingrepp blir vid äggplock i höst! Kommer inte sakna den där stolen en sekund innan dess!