Vi som försökt med första barnet ca 1 år
Förstår att det blir tufft då :( det är en sån oerhört stor påfrestning allt detta vi befinner oss i, så man behöver verkligen stöd från sin partner! Kanske din sambo är tacksam för att du tar största ansvaret för allt för att han tycker att det är väldigt tungt och svårt?
På något vis verkar det som att det allt som oftast faller på oss kvinnor att styra och ställa i detta, i alla poddar jag lyssnat på är det samma visa. Kanske för att det är vår kropp som kommer gå igenom den tuffaste och största utmaningen, medan killarna inte kan bidra med så mycket mer än ett provrör.
Det blir alltid så mycket tyngre när mensen kommer. Det där mörkret som faller över en är inte lätt att se igenom, och det blir svårare för varje misslyckat försök. Men håll huvudet uppe, snart är vi där! Min målbild som jag fokuserar på är när jag ska få berätta för min man att jag är gravid. Det fokuserar jag på när det känns som tuffast. Någon gång ska jag nå dit. Längre än så (barnet föds, blir äldre osv) kan jag inte riktigt se än, det känns så otroligt avlägset ännu.
Går btw fortfarande och väntar på den där jäkla mensen som är 3 dagar sen. Tror att hysteroskopin ställde till något. Suck.