• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Tack gulliga ni! Nu är det avklarat. Fick en jätteduktig och tydlig man som gjorde det. Han förklarade allt jättebra på skärmen osv. Ja sa att jag borde enligt min cykel ha ägglossning om 3 dagar. Han tittade på min slemhinna o sa att den är alldeles för tunn för det. Han trodde snarare om 5 dagar. Blir lite orolig om den faktiskt är för tunn dock, o Att den inte växer till sig:/... han sa att det är ovanligt om man har så bra äggstockar o ägg som jag verkade ha. Sedan kollade han med koksaltlösning o passagen var jättebra. Så jävla skönt. Han sa att spolningen kan öka chans för graviditet på 30 procent och att vi nu eventuellt har större chans 3 cykler fram! Så här nu får man väll ligga ihjäl sig under midsommarhelgen hehe....

Glömde hur pass tjock slemhinnan va i dagsläget. Blir lite nojig att den inte hinner växA till sig :( om ja känner av äl om 3 dagar vilket borde va äl enligt min cykel så bådar d ju inte gott.... hoppas den är senare som han sa....

Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Jooosen

Jag frågade vår läkare nu hur tunn min slemhinna va. Han sa ?jag ser att den var tunn på spolningen (ej samma person som gjorde spolningen) så tror inte den hinner bli perfekt till ägglossning om 3 dagar. Man ba tack för d. Är det ens värt att försöka denna månad. Ja frågade hur många mm den va igår så kan ja räkna ut själv hur pass värt d ens e... fan va mycket som ska stämma. Blir galen

• Jooosen

Förlåt att ja bombar om mitt tjat om slemhinnan. Verkar som min bara är 2,5 mm?? O har ägglossning i dagarna. Har tom haft äl värk idag. Har läst på nu. Och det är ju hur tunn som helst. Inte ens värt o pricka in den här ägglossningen. Fyfan va deppig ja könner mig :(

• Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-20 05:07:51 följande:

Åh va typiskt. Finns de inget man kan göra åt de? Nu när jag ivf ar mäter dom slemhinnan och den har blivit tjockare under behandlingen genom medicin.

Jo typ östrogen eller något. Får aldrig något riktigt svar av vår läkare på mail. Han bara svarar runt mina frågor. Finns hälsopreparat man kan köpa oxå har ja läst. Lycka till idag :)
  • Jooosen
    XAHHA92 skrev 2018-06-20 09:29:14 följande:

Fan alltså. Apoteket här hade bara Clearblue... Undra om det bara är ett jäkla spökstreck :( Äl+12

Fan!! Känns som man inte vågar lita på dom efter alla späksreeck man hört folk få. Men något finns där helt klart. Du får försöka hitta ett annat test. Hoppas !!!!
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-06-20 13:27:55 följande:

Nu är jag så himla glad! Trodde vi skulle få gå hela sommaren och vänta på att få en tid till rmc i höst, men idag kom det en kallelse! Den 2 augusti ska vi dit! Så himla snabbt det gick när hon skickat remissen, det var jag inte alls beredd på! Åååh känns underbart att veta att det verkligen är på gång nu!

Ni som börjat med ivf - vad gör man på första besöket? Vi fick hem en hälsodeklaration att fylla i men ingen info om vad vi ska gå igenom.

Åh vad underbart!! Grattis. Fick bekräftat att vår läkare har skickad vår remiss idag!! Nu börjar ännu en väntan
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-06-20 14:06:26 följande:

Åh vad bra!! Hoppas det går fort för er också!

Hur mår du nu efter spolningen? Har du haft ont?

Ja hoppas!! Ja mår bra. Kände värk hela dan igår. Men tror det kan vara tidig ägglossning så har helt missat o ligga. Ska ta det när vi kommer hem haha. Men kanske för sent .....
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-20 14:48:08 följande:

Är numera ruvare!!

Sååå häftigt! Fick se på ultraljudet när dom sprutade in blastocysten, supercoolt. Gjorde inte det minsta ont, va bara sååå häftigt! Sambon var med och det var ett fint ögonblick att gå igenom tillsammans!

1 i mig, 3 till frysen och 3 som ska chilla tills imorgon så ser vi om dom kan växa till sig. Är så förväntansfull. Om 13 dagar är officiella testdagen. Kommer troligtvis tjuvtesta. Ovitrellen är ute ur kroppen såg jag på ett test imorse.

Jippi!!!!!
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-06-20 19:04:57 följande:

Jag är glad för er alla i tråden som tar steg framåt med remisser och insemination och ivf, det är jag verkligen! Ni förtjänar det allihopa efter allt kämpande. Men jag måste nog ta en paus från tråden. Det gör ont i mig att inte ens få en remiss skickad eftersom jag bor i ett län där man ska ha försökt i två år för ivf. Att gå privat och ta betalt är tyvärr inte aktuellt just nu då sambon inte vill det och det är rätt av honom för det funkar inte i vår ekonomi nu, själv tänker jag för mycket med hjärtat.

Ja detta är verkligen som en livskris. Tycker det är så orättvist att ni ska vänta så länge. Förstår att du vill ta en paus. Önskar dig lycka till <3
  • Jooosen
    LLW skrev 2018-06-20 17:26:15 följande:

Kör på bara! Kroppen kan ju spela dig ett spratt, eller så är det värk från spolningen! Det känns ju bättre efteråt om man iallafall försökte :)

Tänker det!! Man vill inte missa hehe
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år