• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

XAHHA92 skrev 2018-06-21 06:47:19 följande:

Det var det klassiska spökstrecket på testet igår... Negativt idag! Som om vi skulle ha sån tur att bli gravida.. Sen vi ansökte om utredning har hela den här processen varit ett enda stort hån mot oss. Jag vill bara påbörja IVF och skita fullständigt i den här jävla inseminationen!! Att göra en insemination som ger en chans på ynka 10% känns som ren tortyr!! Efter över två år som oförklarligt barnlös så borde vi få IVF direkt.

Fyfan va arg ja blir!!! Förstår att ni är rasande. Varför kan de bara inte inse att ni behöver ivf från o med nu!!
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Jooosen

Ska köpa e vitamin idag för har hört att de jan göra slemhinnan tjockare. Men ingen aning. Har ni hört nåt som kan va bra? Har fortf inte förstått hur tunn den va o de vägrar typ svara mig. Plus att min gyn föreslog bisolvon??? Det förtunnar ju snarare.... känns som dolda kameran det här!

• Jooosen
    LillaAw skrev 2018-06-21 14:26:41 följande:

Jag var ju också orolig över min slemhinna. Men tänk på att det är först 5 dagar efter ägglossning som ägget ska fastna i den :) så den behöver inte vara fullt tjock till ägglossningen. Jag fick ickså råd att ta bisolvon från ivf kliniken innan insättning för att det göra sekretet i livmodertappen mer lättflytande.. men vet inte om det va på forskning bara i nuläge. Jag tog det iaf. Hoppas din slemhinna växer till sig. Kram!

Hmm okej tack för ditt svar. Fått för mig att det oxå kan tunna ut slemhinnan :/. Men kan ju ha fel. Kanske värt o prova till nästa äl då. Funderar på att köra äl stickor igen nästa månad. Äta vitaminer plus spolade äggledare. Sista försöket där vi verkligen försöker o sedan bara skita i allt o hoppas det går fort med remissen. Hur mår du annars? Känns sommaren lång i väntan på nästa ivf eller känns det skönt med en paus?
  • Jooosen
    XAHHA92 skrev 2018-06-24 18:13:09 följande:

Fick svar från RMC att de har semesterstängt och öppnar för hjälp om man får mens som tidigast 25/7. Tittade i min kalender och min mens kommer den 21/7. Detta kommer innebära att vi måste vänta ytterligare en månad!!! Vafan!!! Man kan ju undra när det ska hända något positivt i våra liv.

Så tradigt :(( varför ska allt innebära sån otur.
  • Jooosen
    XAHHA92 skrev 2018-06-24 23:51:28 följande:

Jaaa :( och så snopet när det handlar om ynka 4 dagar!! Nu måste vi vänta till slutet av augusti istället..

Ja :((... å din mens brukar vara väldigt regelbunden va har ha för mig? Annars hade man kanske hoppats på att allt skjuts fram några dagar liksom.
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-25 16:35:44 följande:

Tog ett test idag på rd 5 , gaaaaalet tidigt. Men jag KAN inte låta bli!!! Kommer testa varje dag nu fram till testdag tror jag..... idag visade det absolut ingenting. Känner inte av några direkta symtom heller. Mer än att jag är sjukt mycket tröttare än sig bör....

Förstår att det enda man vill göra är att testa!! Rd5. Hur skulle man räkna den dagen efter äl? Alltså är det ?äl+5??
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-25 17:57:13 följande:

Nä det blir äl +10 :)

Jaaa juste för d satte in ett 5 dagars? En hel vetenskap allt detta :p. Vet din sambo om att du testar?
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-25 18:18:50 följande:

Nä haha jag har inte sagt att jag testar. Han blir galen på mig... han tycker det är onödigt att testa nu för det är så tidigt. Men jag har ändå typ 15 test så tänker att de är bara å testa på!

Aaah okej, när är egentligen den tokiga testdagen, 3/7?
  • Jooosen

[quote=78830814][quote-nick]Långväntanefterdig skrev 2018-06-26 09:12:34 följande:[/quote-nick][/quote]

Ja det där där ser ut som ett svagt plus. Förhoppningvis inget spökis!!

• Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-06-26 09:25:11 följande:

Jag provade med babyplan och gravkollens också och det är ett plus :) starkare i verkligheten också.

Grattis!!! Hur känns d? Känner du av något i kroppen?
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år