• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

LillaAw skrev 2018-05-13 22:58:17 följande:

Ja vi ringde direkt remissen var skickad och fick tid 4 veckor senare. Sen fick vi börja direkt med sprutorna dagen efter vi var på första besöket :) väldigt trevliga och bra bemötande! Tar bara 30 min med snabbtåget från Stockholm så inte så långt att ta sig. Min sambo jobbar också i Uppsala så jag känner till staden. Är nöjd än så länge..

Å vad skönt! Vi bor norr om Sthlm så går nog fort med bil :) skönt att du ör nöjd so far. Har hört mycket gott om dom!!
    Just påbörjat utredning för ofrivillig barnlöshet
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2018-05-13 22:58:17 följande:

Ja vi ringde direkt remissen var skickad och fick tid 4 veckor senare. Sen fick vi börja direkt med sprutorna dagen efter vi var på första besöket :) väldigt trevliga och bra bemötande! Tar bara 30 min med snabbtåget från Stockholm så inte så långt att ta sig. Min sambo jobbar också i Uppsala så jag känner till staden. Är nöjd än så länge..

Lycka till imorn! Håller verkligen tummarna för dig !!
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2018-05-14 22:03:23 följande:

Tack så mycket! Är verkligen nervös både för stt vara överstimulerad och att det inte är några ägg. Men snart vet jag :)

Uppdatera gärna imorn om du pallar!
  • Jooosen
    PH76 skrev 2018-05-14 22:13:45 följande:

Det kommer att gå bra till slut.

Vi försökte tre år med den första och två år med den andra, men till slut så gick det. Det är inte enkelt eller roligt, och mentalt väldigt tungt, men fantastiskt när det till slut fungerar.

Okej skönt att det gick! Körde du ivf eller annat tillslut eller gick d på ?egen? väg?
  • Jooosen
    LillaAw skrev 2018-05-15 09:29:15 följande:

Nu var det klart :) allt gick som förväntat. Har 10 ungefär lika stora äggblåsor vilket var bra. Troligtvis äggplock på måndag. Känns pirrigt!

Härligt! Spännande på

Måndag : D
  • Jooosen
    knivskrik skrev 2018-05-18 10:58:20 följande:

Jaha. Så jävla naiv jag känner mig nu när vi befinner oss i detta läge. Klart vi visste att det kan ta tid, men någonstans tänkte vi ändå (försvarsmekanism kanske) att vi inte skulle hamna här.

I slutet av maj är det ett år sedan vi började försöka, så jag tänkte ge det denna cykel också (bim runt den 8-9 juni någon gång) innan jag tar kontakt med vården. Tack och lov är sambon med på tåget vad gäller undersökning/utredning!

Vi började med utredning för en månad sen. Skönt att komma igång även om det verkar vara en lång process! Lycka till!
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-05-15 23:41:06 följande:

Bim idag men ingen mens. Använde progesterall dock så kanske beror på det? Tog sista gången i fredags kväll eller lördags morse. Hoppas mensen kommer snart eftersom testen är negativa iaf.

Har mensen kommit ännu?
  • Jooosen
    Lillatjejen1992 skrev 2018-05-17 13:02:25 följande:

Försöker fundera ut hur man orkar jag med :( hur gör man för att kunna acceptera och hantera barnlöshet? Hur hanterar man att inte kunna få barn på egen hand?

Jag var på mitt sista besök på utredningskliniken igår, eller vad jag trodde skulle bli mitt sista. Men nej.. Ännu mer fel och frågetecken hittades. En alldeles för tjock slemhinna vid varje cykel, trots letrozole som drar ner östrogenproduktionen. Så nu är vi istället avrådda att påbörja ivf.. Dock var vi osäkra på ivf redan innan ändå.

Så nu måste jag börja bearbeta att det kanske inte blir några barn.. Vad fyller man livet med istället? :(

Menar du att hälften av alla ofrivilligt barnlösa inte får barn tillslut? Känns ju inte bra! För tjock slemhinna har ja inte hört om alls. Tänk att det kan vara så många saker som inte stämmer. Fy vad trisst för er :(. Själv känner ja mig inte ens positiv till ivf om d nu blir så. Men måste försöka hålla modet uppe även om det känns djävulskt svårt..
  • Jooosen
    Lillatjejen1992 skrev 2018-05-19 15:03:46 följande:

Läste det någonstans ja :/

Ivf är ju en svår process att behöva gå igenom så det är inte alls ovanligt att man börjar ifrågasätta eller känna sig omotiverad. Man mår lixom redan dåligt som det är och att kasta sig in i ivf världen är ju inget man bara gör :(

Barnlöshet är nog den värsta sorgen jag någonsin känt, "när vi får barn" blev "om vi någonsin får barn" :( Sån jä*la frustration.

Ja verkligen. Ivf känns inte som nåt man tar med en klackspark direkt. Tänk att vi ändå är friska och unga så funkar det ändå inte?! Så otroligt frustrerande detta är.
  • Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-05-19 13:04:20 följande:

Ja den kom på natten till bim+1! Så inget konstigt där... din då? Har för mig vi låg lika!

Idag är det exakt ett år sedan som jag pirrig tänkte gå och köpa ett digitalt test eftersom jag plussat svagt, men istället började blöda och fick utomkveds... det känns tungt. Minns den dagen så väl. Minns vädret, musiken jag hörde och hur det kändes. Minns också hur det kändes när jag började blöda...

Fan va trist :(. Förstår att du får jobbiga minnen som kommer tillbaka :(. Vad är nästa steg för er? Fick mens förra söndagen så är på cd7 idag. Min sambo gjorde spermaprov i måndags så vi ska maila läkaren på torsdag och får förhoppningsvis (positivt) svar då. Men hur som så kommer nog inget mer hända innan sommaren. Tänk förra sommaren tänka ja ?att nästa sommar ör man säkert gravid?... jo tjena.. kram
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år