Vi som försökt med första barnet ca 1 år
Precis hemkommen efter spolning av äggledarna och samtal med vår fertilitetsläkare.
Fy fan säger jag bara, spolningen var ingen rolig upplevelse! Ryser av tanken på att man kommer behöva ligga sådär med benen i luften x antal gånger när det är dags för ivf. Smärtan var inte att leka med heller.
Resultatet var inte upplyftande. Hon kunde inte se så mycket och tror att min livmoder är snedvriden och ev missformad. Ska få göra någon mer undersökning där de för in en kamera i livmodern för att kunna fastställa vad felet är. Fy fan. Då får man göra om cirkusen igen då.
Något positivt var iallafall att det är betydligt kortare väntetid än vi trodde. Två månader efter att rmc tagit emot vår remiss kommer vi bli kallade för att börja ivf. Var inställd på att det skulle ta minst ett halvår så det var ju riktigt kul att höra! Synd bara att det är sommaruppehåll i typ tre månader. Men då kommer vi igång till hösten iallafall! Underbart!
Tror jag har ÄL idag eller imorgon så försöker som vanligt båda dagarna. Skulle ju vara skönt att slippa lägga sig i den där stolen igen..