• Jooosen

Vi som försökt med första barnet ca 1 år

Hedblomster skrev 2018-08-06 08:35:57 följande:

Ringde kliniken där vi gjorde utredningen eftersom vi skulle höra av oss efter sommaren, kunde tyvärr absolut inte få en telefontid med läkaren så har en tid där om en månad... Skulle inte bli förvånad om läkaren bara säger att vi ska försöka ett halvår till, kul att ta ledigt från jobbet och åka 6 mil för det.

Aah vad tråkigt!! Tänk att allt tar sån jävla tid :(. Kämpa på <3
    Ofrivilligt barnlös. Väntar på kallelse för första ivf-försöket
  • Jooosen

Min sambo har som en galning försökt få kontakt med Sophiahemmet idag men är helt fullt. Inte ens en plats till telefonkö fanns. Tror ni att det är extra tryck nu efter sommaren? Känns så trisst när vi har fått godkänd remiss för typ en månad sen o kommer inte fram!! Har dock inte fått tummen ur förrän idag o ringa.... ni som har kontakt med andra sjukhus, hur lätt kommer ni fram? Könns dumt att inte ens kunna få plats i telekön som sagt ..

• Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-08-07 10:58:00 följande:

Hade beräknat mens igår och jag brukar räkna rätt efter ägglossning men det kom ingen mens. Den borde komma idag, en dag kan man ju räkna fel... Tempen droppade igår men idag är den hög igen. Fick typ ett svagt svagt streck på ett test på äl +12 men vet inte om det bara är ett grått spökstreck eller inte... Tycker testen sedan dess ser helt negativa ut eventuellt med någon liten skugga. Så mensen borde komma idag. Är lite rädd för ett nytt utomkvedshavandeskap, det var såhär det började typ. Började sen blöda på äl +17 eller 18 så även om mensen kommer idag kommer jag väl noja haha... Hade ju vad jag trodde var spökstreck då också.

Okej! Har mensen kommit än? Känner du dig annorlunda? Hoppas på ett riktigt plus samt ingen mens eller utomkveds!!
  • Jooosen

Tack alla för svar!! De öppnar halv åtta imorn så sätter klockan då och ringer dirr. Har lite sovmorgon :)

• Jooosen
    Hedblomster skrev 2018-08-08 09:55:32 följande:

Nu är mensen här, två dagar sen!

Aj då... men skönt o slippa vänta mer ....
  • Jooosen
    Corneliass skrev 2018-08-08 10:01:33 följande:

Jag har inte tänkt på det förut men jag hoppas att det är okej att jag är kvar här trots att jag lyckats bli gravid? Vill gärna följa med på era resor ändå och stötta er in i det sista. 

Om ni inte tycker att jag platsar här så får ni jättegärna säga det, jag förstår till 100%.

Kram!

Såklart du ska stanna!!
  • Jooosen

Lyckades boka tid för första ivf samtalet. Blir 18 september! Kommer kunna börja behandling kort därefter sa hon. Så glad!! Men så jävla nervös att det inte ska funka... nu jävlar ska

Ja bli gravid

• Jooosen
    LLW skrev 2018-08-08 16:00:28 följande:

Ååh bra där!! Om vi fortsätter vara lika i våra cyklar kommer du ju få mensen veckan efter, hoppas du får starta direkt då! Så himla skönt att det är på gång!

Ja precis! Drömmen vore ju Verkigen att kunna starta då alltså!
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-08-08 19:37:58 följande:

Åh va kul!

Skönt att det är i rullning nu! Ska bli kul att följa din resa <3 håller alla tummar!

Tack! Ja det är verkligen skräckblandad förtjusning :p... hur mår du? Vilken v nu?
  • Jooosen
    Långväntanefterdig skrev 2018-08-08 20:24:03 följande:

Kommer bli jättebra för dig. Det är en jäkla resa men väldigt häftigt ändå!

Är i v 10 nu ,ska på första ultraljudet imorgon. Hoppas på att få se ett hjärta slå <3

Ja jag hoppas det kommer gå bra. Är beredd på att få göra flera försök bara det går nån gång. Härligt ska hålla tummarna nu!!
Svar på tråden Vi som försökt med första barnet ca 1 år