• Tuttifrutti17

Oförklarligt barnlösa, IVF. Någon mer?

Hejsan!

Påbörjat första försöker med ivf nu! Började med gonal-f igår! Vi är oförklarligt barnlösa. De kan inte hitta något fel på verken mig eller min man. Har ett AMH värde på 7 (är det bra?) fått så lite information kring allt så allt känns så förvirrande.

Någon mer som varit/är oförklarligt barnlösa men fått positivt besked vid ivf? Eller någon som vara är i samma sits och vill skriva av sig lite?

Vet inte om de är en fördel eller nackdel att det inte hittat anledningen bakom vår barnlöshet.. Hade varit skönt att prata med någon som vet hur man känner. Vi var försökt 3 år! Tack på förhand :) kram på er

• Svar på tråden Oförklarligt barnlösa, IVF. Någon mer?
  • Tuttifrutti17
    mileythebunny skrev 2018-01-15 20:02:02 följande:

Hej! Hur har det gått för er, har ni fått komma på nytt ul?

Alltså, det där med PCOS är lite underligt. Jag blev diagnostiserad med PCOS för många år sedan av min gynekolog som även skrev ut p-piller just för det osv. Senare, när jag var hos en annan gynekolog, så avfärdade hon det totalt och sa att det tyckte hon inte alls att jag hade. Så man undrar ju lite, det verkar vara en diagnos som är lite luddig i definitionerna, eller svårtydd eller jag vet inte vad. Men jag känner igen det där med att få information som man inte fått av någon annan eller är tvärtemot det man tidigare hört...

Ja vi var på nytt ultraljud, men ingen förändring.. Så fått höja dosen ytterligare nu och ska på nytt ultraljud på fredag. Hoppas de växt till sig nu! Hur har det gått för er? :)

Men det låter ju skumt.. Det är kanske som du säger, en diagnos som är väldigt luddig att sätta.. Jobbigt när man känner sig så förvirrad bara :(
  • mileythebunny
    Tuttifrutti17 skrev 2018-01-16 09:52:59 följande:
    Ja vi var på nytt ultraljud, men ingen förändring.. Så fått höja dosen ytterligare nu och ska på nytt ultraljud på fredag. Hoppas de växt till sig nu! Hur har det gått för er? :)

Men det låter ju skumt.. Det är kanske som du säger, en diagnos som är väldigt luddig att sätta.. Jobbigt när man känner sig så förvirrad bara :(
    Då håller jag tummarna för fredag! Har du inte reagerat så starkt på hormonerna tills nu så kan du förhoppningsvis vara lugn i att du inte blir överstimulerad trots PCOS, men förstår att förvirringen inte hjälper!

Vi ska göra äggplock imorgon. Där är inte så jättemånga blåsor, men en är stor, 27mm, så de vill/kan inte vänta utan istället gå in och ta de som är redo. Hoppas på det bästa, men är supernervös!
  • Tuttifrutti17
    mileythebunny skrev 2018-01-16 12:11:58 följande:

Då håller jag tummarna för fredag! Har du inte reagerat så starkt på hormonerna tills nu så kan du förhoppningsvis vara lugn i att du inte blir överstimulerad trots PCOS, men förstår att förvirringen inte hjälper!

Vi ska göra äggplock imorgon. Där är inte så jättemånga blåsor, men en är stor, 27mm, så de vill/kan inte vänta utan istället gå in och ta de som är redo. Hoppas på det bästa, men är supernervös!

Få hoppas de är så iallafall :)

Hur har det gått med äggplocket?
  • mileythebunny
    Tuttifrutti17 skrev 2018-01-17 20:52:28 följande:
    Få hoppas de är så iallafall :)

Hur har det gått med äggplocket?
    Vi fick ut sju ägg, vilket jag nog känner mig ganska nöjd med. Nu är det bara att hoppas att de är av bra kvalitet och att iaf några befruktas. Vi får reda på imorgon hur det har gått, supernervöst.
  • Ellencassandra
    mileythebunny skrev 2018-01-17 22:04:30 följande:
    Vi fick ut sju ägg, vilket jag nog känner mig ganska nöjd med. Nu är det bara att hoppas att de är av bra kvalitet och att iaf några befruktas. Vi får reda på imorgon hur det har gått, supernervöst.
    Det tycker jag va jättebra :) jag e ju mycket yngre å fick förra gången ut bara 6 så ditt resultat e ju bra! :D grattis igen ;)
  • mileythebunny
    Ellencassandra skrev 2018-01-18 10:25:48 följande:
    Det tycker jag va jättebra :) jag e ju mycket yngre å fick förra gången ut bara 6 så ditt resultat e ju bra! :D grattis igen ;)
    Nja, tyvärr befruktades bara ett enda ägg, så nu sitter jag som på nålar att det ska överleva tills imorgon så att vi kan få göra insättning. Men men, i slutändan behöver man ju bara ett som är lyckosamt, men just nu känns oddsen inte så bra för oss...
  • Ellencassandra
    mileythebunny skrev 2018-01-18 18:03:43 följande:
    Nja, tyvärr befruktades bara ett enda ägg, så nu sitter jag som på nålar att det ska överleva tills imorgon så att vi kan få göra insättning. Men men, i slutändan behöver man ju bara ett som är lyckosamt, men just nu känns oddsen inte så bra för oss...
    Åh va tråkigt.. men jag tycker det e lite konstigt att dom meddelar bara en dag efter för ibland är vissa ägg lite "sena" i tid, alltså att befruktningen sker lite senare än vanligt. Förra gången på mig så såg de inte att något ägg hade blivit befruktat förrän flera timmar senare än vanligt. Så dom kan veta en del dag 1, men dag 2 är det mer säker information. Hoppas iallafall att ditt ägg delar sig bra <3
  • Skräckblandad förtjusning

Fick 7 ägg! Tacksam, hoppas nu att det blir några embryo. Tog lugnade och panodil innan,morfin under äggutaget och då gick det bra, andas in genom näsan o ut genom munnen och blundade, tittade på skärmen när de hitta första ägget, annars skärmade jag av, skönt att min partner var med. Blir lite yr av morfin så jag åt smörgås o saft efteråt och låg med värmedunan en timme, då var jag inte yr längre, förra gången gick jag upp för tidigt och blev yr. Kram

• mileythebunny
    Ellencassandra skrev 2018-01-18 19:36:57 följande:
    Åh va tråkigt.. men jag tycker det e lite konstigt att dom meddelar bara en dag efter för ibland är vissa ägg lite "sena" i tid, alltså att befruktningen sker lite senare än vanligt. Förra gången på mig så såg de inte att något ägg hade blivit befruktat förrän flera timmar senare än vanligt. Så dom kan veta en del dag 1, men dag 2 är det mer säker information. Hoppas iallafall att ditt ägg delar sig bra <3
    Jag vet inte riktigt, men vårt enda lilla embryo överlevde iaf och vi fick det insatt idag. De visste inte varför de andra inte befruktats, men tyckte att om detta inte tar så kommer vi att göra ICSI när vi gör nästa behandling.

Just nu är jag mest överlycklig att ett överlevde och får en chans att fästa, hade varit så tråkigt att fastna i startgropen på något vis.

Hur går det för dig?
  • Ellencassandra
    mileythebunny skrev 2018-01-19 16:48:16 följande:
    Jag vet inte riktigt, men vårt enda lilla embryo överlevde iaf och vi fick det insatt idag. De visste inte varför de andra inte befruktats, men tyckte att om detta inte tar så kommer vi att göra ICSI när vi gör nästa behandling.

Just nu är jag mest överlycklig att ett överlevde och får en chans att fästa, hade varit så tråkigt att fastna i startgropen på något vis.

Hur går det för dig?
    Så var det ju för mig också! Bara ett ägg klara sig! Så de gjorde ICSI på oss nu :) då gick det bättre! Men grattis!!! Nu e du också ruvare :) hade den fyra celler eller?
    Jorå mår bra men nervös å så. Idag kände jag rejäla hugg typ vid livmodertrakten.. men vet inte, e säkert lutinus som spökar xD men man griper ju efter halmstrån!
Svar på tråden Oförklarligt barnlösa, IVF. Någon mer?