• Tuttifrutti17

Oförklarligt barnlösa, IVF. Någon mer?

Hejsan!

Påbörjat första försöker med ivf nu! Började med gonal-f igår! Vi är oförklarligt barnlösa. De kan inte hitta något fel på verken mig eller min man. Har ett AMH värde på 7 (är det bra?) fått så lite information kring allt så allt känns så förvirrande.

Någon mer som varit/är oförklarligt barnlösa men fått positivt besked vid ivf? Eller någon som vara är i samma sits och vill skriva av sig lite?

Vet inte om de är en fördel eller nackdel att det inte hittat anledningen bakom vår barnlöshet.. Hade varit skönt att prata med någon som vet hur man känner. Vi var försökt 3 år! Tack på förhand :) kram på er

• Svar på tråden Oförklarligt barnlösa, IVF. Någon mer?
  • mileythebunny
    Tuttifrutti17 skrev 2018-01-05 13:50:32 följande:
    Grattis på födelsedagen får man ju säga :D Tror inte man ska läsa på för mycket om statistik hit och dit, det är ju väldigt inviduellt hur det kommer fungerar. Och Ivf är ju de bästa sättet att bli gravid på om man har svårigheter. Man får bara hoppas på de bästa, mer kan man ju inte göra!

Läkaren vet ju ändå sin sak, blir du överstimulerad sänker de ju din dos, de är nog ingen fara ska du se :) jag är mer åt andra hållet, att min dos är så låg att inget kommer hända haha.. Du ser, hjärnspöken..

Ja det är sant, du känner nog av det mer iom din dos.

Men va skönt att de känns bättre nu. De blir lättare o lättare att ta sprutan! :) vart i länet ska ni göra er Ivf? Du behöver såklart inte svara. Tänkte att vi kanske tillomed stöter på varandra om vi gör de på samma ställe haha!

För mig går de bra, känner inga biverkningar eller så, och vant mig vid sprutan nu så det är skönt :)
    Hej igen och tack! Och du har såklart helt rätt, man ska inte läsa för mycket och analysera, men när väntan blir lång och otåligheten tar över...Jag tror jag läser statistik osv för att inte få upp förhoppningarna för högt utan istället dra ner mig själv på jorden och påminna mig om att det inte är så bra odds i min ålder osv. Men det är ju mycket bättre att hålla sig positiv! Det går ju inte att kontrollera resultatet ändå, bara hoppas på det bästa, precis som du säger.

Jag ska på ul imorgon (onsdag) och jag känner mig inte ett dugg mer uppblåst eller större än vanligt, så överstimulerade lär jag inte vara. Nu börjar jag tänka mer som du, tänk om det inte är tillräckligt...eller inget alls? Haha, alltid är det något...

När var det du ska på ul, eller du har kanske redan varit, jag minns inte vad du skrev tidigare? (förlåt, jag har världens sämsta minne)

Vi går på RMC i Malmö, men de flesta av er här verkar gå högre upp i landet, eller?
  • Tuttifrutti17
    mileythebunny skrev 2018-01-09 13:39:51 följande:

Hej igen och tack! Och du har såklart helt rätt, man ska inte läsa för mycket och analysera, men när väntan blir lång och otåligheten tar över...Jag tror jag läser statistik osv för att inte få upp förhoppningarna för högt utan istället dra ner mig själv på jorden och påminna mig om att det inte är så bra odds i min ålder osv. Men det är ju mycket bättre att hålla sig positiv! Det går ju inte att kontrollera resultatet ändå, bara hoppas på det bästa, precis som du säger.

Jag ska på ul imorgon (onsdag) och jag känner mig inte ett dugg mer uppblåst eller större än vanligt, så överstimulerade lär jag inte vara. Nu börjar jag tänka mer som du, tänk om det inte är tillräckligt...eller inget alls? Haha, alltid är det något...

När var det du ska på ul, eller du har kanske redan varit, jag minns inte vad du skrev tidigare? (förlåt, jag har världens sämsta minne)

Vi går på RMC i Malmö, men de flesta av er här verkar gå högre upp i landet, eller?

Man kan vara 25 år och inte bli gravid, och man kan vara 38 år och bli gravid;) det är ju helt beroende på hur bra omständigheterna är, så ålder har ju inte alltid betydelse även om de KAN vara en fördel att va yngre!

Haha jag känner inte heller någonting, man tänkte ju att biverkningarna skulle kännas av, men Nää ingenting. Hoppas de går bra för dig imorgon. Ska dit på torsdag o kolla :)

Aha okej, vi ska till Göteborg. Vi bor mitt emellan göteborg och Malmö, men vår klinik har samarbete om jag fattat det rätt med Göteborg, därför blev de där!

Stort lycka till imorgon! :D
  • Claudita83

Hej! Här är en till som är oförklaring barnlösa. Har ett barn från ett tidigare förhållande. Jag och mannen har försökt i lite mer än 2 1/2 år. I slutet på december började jag med nässpray och kommer att börja med sprutorna den 17 januari. Planerad äggplock blir i vecka 5. Detta är första försöket för oss.

• Tuttifrutti17
    Claudita83 skrev 2018-01-09 21:42:05 följande:

Hej! Här är en till som är oförklaring barnlösa. Har ett barn från ett tidigare förhållande. Jag och mannen har försökt i lite mer än 2 1/2 år. I slutet på december började jag med nässpray och kommer att börja med sprutorna den 17 januari. Planerad äggplock blir i vecka 5. Detta är första försöket för oss.

Hejsan! :)

Va spännande! Då kan man bara hålla tummar och tår att de funkar för er!! De har alltså inte heller hittat något ?fel? på något utav er som kan vara anledningen till er barnlöshet? Konstigt egentligen att man inte kan hitta någon orsak :O
  • Claudita83
    Tuttifrutti17 skrev 2018-01-10 14:44:30 följande:
    Hejsan! :)

Va spännande! Då kan man bara hålla tummar och tår att de funkar för er!! De har alltså inte heller hittat något ?fel? på något utav er som kan vara anledningen till er barnlöshet? Konstigt egentligen att man inte kan hitta någon orsak :O
    Jag håller med att det är jätte konstigt att man inte kan hitta någon orsak till "problemet", men nu är vi igång och håller tummar och tår på allt går som det ska.
  • mileythebunny

Vi var på vårt första ul idag. De hittade bara fyra-fem blåsor som var stora nog så jag fick höjd dos Gonal-f och ska dit igen på nytt ul på lördag. Tills nu har jag haft 250ie, och nu blir det 300ie. Har jag riktig tur växer det till sig så att jag får göra äggplock måndag eller tisdag, men sannolikt får jag ta sprutorna ett litet tag till, kanske höja dosen ännu mer...får se på lördag!

• andromedae
    Tuttifrutti17 skrev 2018-01-05 02:03:57 följande:
    Ahh Okejokej! Vad är intralipidropp för något? Så du är gravid nu då? :)
    Ett dropp som egentligen är en näringslösning, men i vissa studier visat sig ge kroppen stöd vid graviditet, särskilt tydligen om man har överaktivt immunförsvar.
    Ja, jag har gått in i vecka 21 idag.
    Aug-15 MA v.12, jan-16 MF v.10, IVF FET1 aug-17 kemisk grav.
  • Claudita83
    mileythebunny skrev 2018-01-10 17:53:38 följande:

Vi var på vårt första ul idag. De hittade bara fyra-fem blåsor som var stora nog så jag fick höjd dos Gonal-f och ska dit igen på nytt ul på lördag. Tills nu har jag haft 250ie, och nu blir det 300ie. Har jag riktig tur växer det till sig så att jag får göra äggplock måndag eller tisdag, men sannolikt får jag ta sprutorna ett litet tag till, kanske höja dosen ännu mer...får se på lördag!

Håller tummarna att att det blir många fina blåsor:) 
    När började du med sprutorna?
  • Mickelickan

Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra för er allihopa!

Vi slet i 5 år, har heller ingen förklaring på varför det inte funkade för oss. Vi fick 4 tidiga missfall, vi testade med intralipiddropp, trombyl, fragmin, lutinus och inseminationer... ingenting hände. Teorin var då att det är nåt med immunförsvaret. Till slut blev det ivf i Falun. Jag fick ut 20 ägg på äggplocket. 3st blev toppkvalité! Jag fick ett insatt och 2 till frysen. Jag blev gravid på första försöket och fortsatte med droppen var tredje vecka fram till vecka 20 ungefär. Jag tar fortfarande fragminsprutor och ska göra det fram till vecka 37. Nu har jag bara ca 8 veckor kvar tills den här sprattelgubben jag har i magen kommer ut!

• mileythebunny
    Mickelickan skrev 2018-01-10 22:35:53 följande:

Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra för er allihopa!

Vi slet i 5 år, har heller ingen förklaring på varför det inte funkade för oss. Vi fick 4 tidiga missfall, vi testade med intralipiddropp, trombyl, fragmin, lutinus och inseminationer... ingenting hände. Teorin var då att det är nåt med immunförsvaret. Till slut blev det ivf i Falun. Jag fick ut 20 ägg på äggplocket. 3st blev toppkvalité! Jag fick ett insatt och 2 till frysen. Jag blev gravid på första försöket och fortsatte med droppen var tredje vecka fram till vecka 20 ungefär. Jag tar fortfarande fragminsprutor och ska göra det fram till vecka 37. Nu har jag bara ca 8 veckor kvar tills den här sprattelgubben jag har i magen kommer ut!

Wow, vilken resa! Men det är ju ändå hoppfullt - när man känner att man provat nästan allt och börjar ge upp så är det plötsligt något som funkar!
    Lycka till med den lilla!
Svar på tråden Oförklarligt barnlösa, IVF. Någon mer?