• Tuttifrutti17

Oförklarligt barnlösa, IVF. Någon mer?

Hejsan!

Påbörjat första försöker med ivf nu! Började med gonal-f igår! Vi är oförklarligt barnlösa. De kan inte hitta något fel på verken mig eller min man. Har ett AMH värde på 7 (är det bra?) fått så lite information kring allt så allt känns så förvirrande.

Någon mer som varit/är oförklarligt barnlösa men fått positivt besked vid ivf? Eller någon som vara är i samma sits och vill skriva av sig lite?

Vet inte om de är en fördel eller nackdel att det inte hittat anledningen bakom vår barnlöshet.. Hade varit skönt att prata med någon som vet hur man känner. Vi var försökt 3 år! Tack på förhand :) kram på er

• Svar på tråden Oförklarligt barnlösa, IVF. Någon mer?
  • mileythebunny
    Ellencassandra skrev 2018-01-19 17:02:45 följande:
    Så var det ju för mig också! Bara ett ägg klara sig! Så de gjorde ICSI på oss nu :) då gick det bättre! Men grattis!!! Nu e du också ruvare :) hade den fyra celler eller?
    Jorå mår bra men nervös å så. Idag kände jag rejäla hugg typ vid livmodertrakten.. men vet inte, e säkert lutinus som spökar xD men man griper ju efter halmstrån!
    Ja, det känns lite galet att äntligen få ruva, detta är ju vårt första försök, och på det långa protokollet dessutom, så tiden har känts som en evighet. Embryot har fem celler...

Ja, visst gör man, man letar efter något att fästa hoppet vid. Vi har inte riktigt landat i det, så nervositeten har inte satt in, kommer väl med morgontuppen, haha. Men ett litet hugg kan ju betyda att embryot fäster i livmodern, så kan ju vara ett gott tecken trots allt. Jag har fortfarande lite ont efter ägguttaget i onsdags, eller snarare, läkaren trodde att det berodde på alla mediciner som retat hela systemet, så jag hoppas bara att 'systemet' inte ska jaga bort det lilla embryot innan det hinner fästa.  

Vad har du för testdag? Vi testar 3e februari.

Lycka till, håller tummarna för dig och alla andra här! <3
  • Ellencassandra
    mileythebunny skrev 2018-01-19 18:06:39 följande:
    Ja, det känns lite galet att äntligen få ruva, detta är ju vårt första försök, och på det långa protokollet dessutom, så tiden har känts som en evighet. Embryot har fem celler...

Ja, visst gör man, man letar efter något att fästa hoppet vid. Vi har inte riktigt landat i det, så nervositeten har inte satt in, kommer väl med morgontuppen, haha. Men ett litet hugg kan ju betyda att embryot fäster i livmodern, så kan ju vara ett gott tecken trots allt. Jag har fortfarande lite ont efter ägguttaget i onsdags, eller snarare, läkaren trodde att det berodde på alla mediciner som retat hela systemet, så jag hoppas bara att 'systemet' inte ska jaga bort det lilla embryot innan det hinner fästa.  

Vad har du för testdag? Vi testar 3e februari.

Lycka till, håller tummarna för dig och alla andra här! <3
    Förstår det! Känns väldigt bra när man fått tillbaka lilla embryot! Å kul å se på skärmen :)
    Ruvningen är ju enligt mig det jobbigaste.. den här eviga väntan liksom! Man försöker å tänka på annat men det är svårt ;)
    Det är helt normalt att det gör lite ont några dagar efteråt! Jag blödde lite också. Så tror inte det är någon fara.

Jag har testdag 30 jan :) rd 4 idag!
    Tack detsamma! 5 celler låter ju bra :) hoppas hoppas!
  • Skräckblandad förtjusning

Av mina 7 ägg fick vi sex ägg befruktade :) det är också gränsen för att de vill odla vidare till 5 dagar, så nu vill hoppas vi att några embryo klarar till onsdag. Första gången vi fick så många befruktade :) annars brukar vi få Max tre befruktade. Har provat kosttillskott donaferty som kom i år som kan förbättra äggkvaliteteten, och i vårt fall undrar om det faktiskt hjälpte :)

• Ellencassandra
    Skräckblandad förtjusning skrev 2018-01-20 13:06:05 följande:

Av mina 7 ägg fick vi sex ägg befruktade :) det är också gränsen för att de vill odla vidare till 5 dagar, så nu vill hoppas vi att några embryo klarar till onsdag. Första gången vi fick så många befruktade :) annars brukar vi få Max tre befruktade. Har provat kosttillskott donaferty som kom i år som kan förbättra äggkvaliteteten, och i vårt fall undrar om det faktiskt hjälpte :)

Vad bra! Bra resultat :) hoppas så många som möjligt delar sig som de ska å kan gå till frysen :)
    Vad är donaferty för nåt?
    Ellencassandra skrev 2018-01-21 10:24:09 följande:

Vad bra! Bra resultat :) hoppas så många som möjligt delar sig som de ska å kan gå till frysen :)

Vad är donaferty för nåt?

amma hörde om det av en gynekolog på Malou på fyran. Framförallt ska det hjälpa kvinnor med pco, innehåller Myo-inositol, D-chiro-inositol, finns på apotek och fler apotekskedjor tror jag. Det jag märkte innan ivf var att när jag tog tillskottet kände jag av mina ägglossningar som jag inte brukar känna av annars. Har inte pco
  • Ellencassandra
    Skräckblandad förtjusning skrev 2018-01-21 16:22:13 följande:
    amma hörde om det av en gynekolog på Malou på fyran. Framförallt ska det hjälpa kvinnor med pco, innehåller Myo-inositol, D-chiro-inositol, finns på apotek och fler apotekskedjor tror jag. Det jag märkte innan ivf var att när jag tog tillskottet kände jag av mina ägglossningar som jag inte brukar känna av annars. Har inte pco
    Aha intressant! Ska definitivt kolla upp det mer ifall vi måste göra nytt försök :)

Embryo återförande idag, en blastocyt 5 dagar + en till frysen och kanske någon mer till frysen, de odlar vidare tills imorgon :)

Jag knep för läkaren i början men sedan samarbetade vi. Man ska ju inte kissa två timmar innan, det var lugnt, önska att jag hade druckit mer innan men läkaren kunde ändå se vätskan med embryot i som något vitt på ultraljudet, full blåsa underlättar för läkaren att göra sitt jobb

så underbart att se vårt lila embryo på skärmen :)

då ruvar jag igen

Lycka till alla där ni är i era behandlingar!

• mileythebunny
    Skräckblandad förtjusning skrev 2018-01-24 16:43:01 följande:

Embryo återförande idag, en blastocyt 5 dagar + en till frysen och kanske någon mer till frysen, de odlar vidare tills imorgon :)

Jag knep för läkaren i början men sedan samarbetade vi. Man ska ju inte kissa två timmar innan, det var lugnt, önska att jag hade druckit mer innan men läkaren kunde ändå se vätskan med embryot i som något vitt på ultraljudet, full blåsa underlättar för läkaren att göra sitt jobb

så underbart att se vårt lila embryo på skärmen :)

då ruvar jag igen

Lycka till alla där ni är i era behandlingar!

Åh, lycka till, hoppas verkligen det går vägen för er den här gången!
    Jag är på ruvardag 5/6 och håller fortfarande hoppet högt uppe.
  • Tuttifrutti17

Hej allihopa :)

Är tråden fortfarande i rullning?

Varit ifrån familjeliv lite, fick avbryta behandling då de inte växte till sig ordentligt.. Blev så himla ledsen. Inväntar mensen nu så man kan börja på med nya sprutor. Hur mår ni alla? Någon preggo ännu?

• mileythebunny
    Tuttifrutti17 skrev 2018-01-28 16:43:54 följande:

Hej allihopa :)

Är tråden fortfarande i rullning?

Varit ifrån familjeliv lite, fick avbryta behandling då de inte växte till sig ordentligt.. Blev så himla ledsen. Inväntar mensen nu så man kan börja på med nya sprutor. Hur mår ni alla? Någon preggo ännu?

Jag finns här fortfarande. Lycka till med nya behandlingen! Då sitter du och längtar efter mensen mesans jag gör precis tvärtom. Ruvardag 10 med mensvärk och pms, vilket inneburit en dag med nerverna utanpå och mycket tårar, är verkligen totalt skör idag...
  • evnor2

Hej

Vi försökte få barn i ca 4 år innan vi sökte hjälp å gick igenom alla utredningar. De hittade inget fel på nån av oss eventuellt att jag kunde ha nån lindrig PCO. Vi försökte med pergotime, sedan IVF x3 pluss insättning av två frysta ägg. Tyvärr funkade det inte för oss. Vi tänkte vi skulle vänta ett år sen vi gjorde sista IVF, Vi gjorde den för precis ett år sedan. Men vi upptäckte att jag blivit gravid naturligt med tvillingar. Tog ca 7 år för oss att bli gravida. Så det jag vill säga ge inte upp på naturliga sättet, försök att ha roligt imellan behandlingarna. De sliter på ens kropp tyvärr. Lycka till till er alla :)

• Tuttifrutti17
    mileythebunny skrev 2018-01-29 17:18:06 följande:

Jag finns här fortfarande. Lycka till med nya behandlingen! Då sitter du och längtar efter mensen mesans jag gör precis tvärtom. Ruvardag 10 med mensvärk och pms, vilket inneburit en dag med nerverna utanpå och mycket tårar, är verkligen totalt skör idag...

Tack så mycket :)

Många som säger tidiga tecken på graviditet känns som mensvärk, så få hoppas det är de du känner av! Ta alltid ut lycka i förskott, de värsta som kan hända är att man varit lycklig i onödan haha! Så bruka jag tänka :)
  • mileythebunny
    Tuttifrutti17 skrev 2018-01-29 20:00:24 följande:
    Tack så mycket :)

Många som säger tidiga tecken på graviditet känns som mensvärk, så få hoppas det är de du känner av! Ta alltid ut lycka i förskott, de värsta som kan hända är att man varit lycklig i onödan haha! Så bruka jag tänka :)
    Du har ju verkligen helt rätt, men det är inte helt enkelt. Man inbillar sig nog att om man förbereder sig på nederlag så blir fallet inte lika långt, men det stämmer ju ändå inte... Jag håller hoppet uppe lite till, tills mensen faktiskt kommer...
  • Tuttifrutti17
    evnor2 skrev 2018-01-29 18:05:44 följande:

Hej

Vi försökte få barn i ca 4 år innan vi sökte hjälp å gick igenom alla utredningar. De hittade inget fel på nån av oss eventuellt att jag kunde ha nån lindrig PCO. Vi försökte med pergotime, sedan IVF x3 pluss insättning av två frysta ägg. Tyvärr funkade det inte för oss. Vi tänkte vi skulle vänta ett år sen vi gjorde sista IVF, Vi gjorde den för precis ett år sedan. Men vi upptäckte att jag blivit gravid naturligt med tvillingar. Tog ca 7 år för oss att bli gravida. Så det jag vill säga ge inte upp på naturliga sättet, försök att ha roligt imellan behandlingarna. De sliter på ens kropp tyvärr. Lycka till till er alla :)

Men vilken solskenshistoria, stort grattis till dubbel glädje :) Man ska aldrig ge upp, även fast de känns hopsköts ibland.. Tack så jättemycket! :)
  • Tuttifrutti17
    mileythebunny skrev 2018-01-29 22:16:57 följande:

Du har ju verkligen helt rätt, men det är inte helt enkelt. Man inbillar sig nog att om man förbereder sig på nederlag så blir fallet inte lika långt, men det stämmer ju ändå inte... Jag håller hoppet uppe lite till, tills mensen faktiskt kommer...

Jag håller alla tummar och tår!! Hoppet är de sista som lämna en människa;) Hoppas hoppas

Ruvardag 12 med 5 dagars embryo, testade igen imorse och var fortfarande + :) är i vecka 5 och ska ringa kliniken under veckan för att boka in tidigt ultraljud vecka 8 då och om vi har tur får se ett litet slående hjärta då. Genomförkyld annars är det bra.

Hoppas det går bra för alla där ni är i era behandlingar. Kram

Svar på tråden Oförklarligt barnlösa, IVF. Någon mer?