• Tuttifrutti17

Oförklarligt barnlösa, IVF. Någon mer?

Hejsan!

Påbörjat första försöker med ivf nu! Började med gonal-f igår! Vi är oförklarligt barnlösa. De kan inte hitta något fel på verken mig eller min man. Har ett AMH värde på 7 (är det bra?) fått så lite information kring allt så allt känns så förvirrande.

Någon mer som varit/är oförklarligt barnlösa men fått positivt besked vid ivf? Eller någon som vara är i samma sits och vill skriva av sig lite?

Vet inte om de är en fördel eller nackdel att det inte hittat anledningen bakom vår barnlöshet.. Hade varit skönt att prata med någon som vet hur man känner. Vi var försökt 3 år! Tack på förhand :) kram på er

• Svar på tråden Oförklarligt barnlösa, IVF. Någon mer?
  • mileythebunny
    Claudita83 skrev 2018-01-10 22:11:19 följande:
    Håller tummarna att att det blir många fina blåsor:) 
    När började du med sprutorna?
    Tack! Jag började med sprutor den 3/1 efter 19 dagar med Synarela.

Hur går det för er?
  • Tuttifrutti17
    mileythebunny skrev 2018-01-10 17:53:38 följande:

Vi var på vårt första ul idag. De hittade bara fyra-fem blåsor som var stora nog så jag fick höjd dos Gonal-f och ska dit igen på nytt ul på lördag. Tills nu har jag haft 250ie, och nu blir det 300ie. Har jag riktig tur växer det till sig så att jag får göra äggplock måndag eller tisdag, men sannolikt får jag ta sprutorna ett litet tag till, kanske höja dosen ännu mer...får se på lördag!

Spännande :) Jag fick reda på att jag har PCOS idag. Ingenting min läkare sagt till mig, vilket jag tycker är väldigt märkligt.. Har många blåsor, men ingen tillräckligt mogen. Så ska höja dosen lite och fortsätta med sprutorna ett tag till. Hoppas jag inte blir överstimulerad nu :(
  • Skräckblandad förtjusning

Var på första ultraljudet idag, har 5-6 blåsor men inte i rätt storlek än så nu höjer dom från 300 till 450 enheter gonal f, så blir det ultraljud efter helgen igen. Håll tummarna för att blåsorna växer till ordentligt så att de vill göra ägguttag. Kram

• Tuttifrutti17
    Skräckblandad förtjusning skrev 2018-01-11 18:15:46 följande:

Var på första ultraljudet idag, har 5-6 blåsor men inte i rätt storlek än så nu höjer dom från 300 till 450 enheter gonal f, så blir det ultraljud efter helgen igen. Håll tummarna för att blåsorna växer till ordentligt så att de vill göra ägguttag. Kram

Då är du i samma situation som mig, mina var inte heller tillräckligt stora och blir ultraljud efter helgen;) Håller tummarna för oss att de växt till sig bra!! :)
  • Ellencassandra

Jag hoppar in här också! Känner igen några av er ifrån andra grupper :) är också oförklarligt barnlös, det enda är att jag har ett amh på 1,3 men klassas som oförklarligt. Gjorde mitt första äggplock i oktober, tog 250 gonal f och fick ut 6 ägg där bara ett klarade sig hela vägen. Tyvärr minus. Idag gjorde jag mitt andra äggplock. Har tagit 300 gonal f och 150 menopur och fick ut 20 ägg!! Var helt i chock och sjuksköterskorna och läkaren var så glada å chockade för min skull. Fattar ingenting.. men hoppas att det ska vara bra kvalité. Hade jag haft högre amh värde så hade vi fått frysa ner alla och göra återföring nästa månad men nu har jag lägre så har återföring på måndag :)

• Mickelickan
    mileythebunny skrev 2018-01-11 11:08:13 följande:
    Wow, vilken resa! Men det är ju ändå hoppfullt - när man känner att man provat nästan allt och börjar ge upp så är det plötsligt något som funkar!
    Lycka till med den lilla!
    Ja, det finns hopp och man får fan inte ge upp!! Jag är väldigt glad att jag inte behövt göra flera ivf-försök innan det funkade. Krigare och hjältar är vad ni är allihopa!!!
  • Vviiccttoorriiaa
    Mickelickan skrev 2018-01-10 22:35:53 följande:

Jag hoppas verkligen att det kommer gå bra för er allihopa!

Vi slet i 5 år, har heller ingen förklaring på varför det inte funkade för oss. Vi fick 4 tidiga missfall, vi testade med intralipiddropp, trombyl, fragmin, lutinus och inseminationer... ingenting hände. Teorin var då att det är nåt med immunförsvaret. Till slut blev det ivf i Falun. Jag fick ut 20 ägg på äggplocket. 3st blev toppkvalité! Jag fick ett insatt och 2 till frysen. Jag blev gravid på första försöket och fortsatte med droppen var tredje vecka fram till vecka 20 ungefär. Jag tar fortfarande fragminsprutor och ska göra det fram till vecka 37. Nu har jag bara ca 8 veckor kvar tills den här sprattelgubben jag har i magen kommer ut!

Vi är också inne på att testa Falun, har hört mycket gott om den kliniken. Vad hade ni fått för hjälp innan och vad kunde Falun erbjuda som inte de andra klinikerna/den andra kliniken erbjöd?

Önskar innerligt att vår historia slutar lika lyckligt som er, stort stort grattis!
  • Bunny on speed

Det har hänt saker som gör att vi inte får köra och jag är helt förstörd. Kanske senare. Men vi skulle ju få NU.

Bunnies, it must be bunnies!
  • Tuttifrutti17
    Ellencassandra skrev 2018-01-12 11:16:23 följande:

Jag hoppar in här också! Känner igen några av er ifrån andra grupper :) är också oförklarligt barnlös, det enda är att jag har ett amh på 1,3 men klassas som oförklarligt. Gjorde mitt första äggplock i oktober, tog 250 gonal f och fick ut 6 ägg där bara ett klarade sig hela vägen. Tyvärr minus. Idag gjorde jag mitt andra äggplock. Har tagit 300 gonal f och 150 menopur och fick ut 20 ägg!! Var helt i chock och sjuksköterskorna och läkaren var så glada å chockade för min skull. Fattar ingenting.. men hoppas att det ska vara bra kvalité. Hade jag haft högre amh värde så hade vi fått frysa ner alla och göra återföring nästa månad men nu har jag lägre så har återföring på måndag :)

Men oj! Vilken trevlig överraskning ???? Hoppas allt går bra!! Va spännande :) imorgon är de dags då!! Såå kuul!!
  • Tuttifrutti17
    Bunny on speed skrev 2018-01-13 11:48:23 följande:

Det har hänt saker som gör att vi inte får köra och jag är helt förstörd. Kanske senare. Men vi skulle ju få NU.

Usch va tråkigt.. :( dd blir säkert er tur snart :) håll upp modet bara!!
Svar på tråden Oförklarligt barnlösa, IVF. Någon mer?