Inlägg från: Skräckblandad förtjusning |Visa alla inlägg
  • Skräckblandad förtjusning

Oförklarligt barnlösa, IVF. Någon mer?

Hej, påbörjar tredje ivf försök, tog 300 enheter gonal f i fredags, första sprutan, två år sedan sist, första kvällen är man lite darrig när man tar spruta igen. Mitt amh värde var 1,5 för tre år sedan och i höstas 2,1. Varierar kanske amh värde för att man tar det vid olika tider i menscykeln? Hoppas på ägguttag vecka 3

Kram

Tuttifrutti17 skrev 2018-01-07 17:25:04 följande:

Heej!

En till som ska göra äggplock v3 (om de vill sig för oss såklart) va trevligt :) Hur mår du efter sprutan? Några biverkningar?

Har du fått barn via ivf innan menar du, eller blev de bara en paus där emellan?

Ingen aning om de här med AMH, fick nyligen veta vad de ens betydde haha :)

Kram

Kände mer i magen av sprutan första kvällen. Ett tips när man tar sprutor är att ta en isbit mot huden en stund där man ska sticka och sedan torka av. Området blir inte lika känsligt, tycker själv att det ilar obehaglig när innehållet i sprutan åker in under huden.

På vårt femte embryo blev vi gravida och lyckan var total och vi födde en jättefin tjej som visade sig ha hjärtfel och dog bara 14 veckor (utanför magen) gammal. Nu hoppas vi på småsyskon till vår ängel i himlen

Var på första ultraljudet idag, har 5-6 blåsor men inte i rätt storlek än så nu höjer dom från 300 till 450 enheter gonal f, så blir det ultraljud efter helgen igen. Håll tummarna för att blåsorna växer till ordentligt så att de vill göra ägguttag. Kram

Andra ultraljudet idag. Såg bra ut, 7 blåsor som behöver växa till sig, blir ägguttag på fredsg. Detta är vår tredje ivf, tidigare trots Inte så jättemånga blåsor brukar vi få 5 mogna ägg och 2-3 embryo så jag håller tummarna för att det ska bli så igen. Tänker 50/50, hoppas att man är en bra äggfabrik :) Kram

Fick 7 ägg! Tacksam, hoppas nu att det blir några embryo. Tog lugnade och panodil innan,morfin under äggutaget och då gick det bra, andas in genom näsan o ut genom munnen och blundade, tittade på skärmen när de hitta första ägget, annars skärmade jag av, skönt att min partner var med. Blir lite yr av morfin så jag åt smörgås o saft efteråt och låg med värmedunan en timme, då var jag inte yr längre, förra gången gick jag upp för tidigt och blev yr. Kram

Av mina 7 ägg fick vi sex ägg befruktade :) det är också gränsen för att de vill odla vidare till 5 dagar, så nu vill hoppas vi att några embryo klarar till onsdag. Första gången vi fick så många befruktade :) annars brukar vi få Max tre befruktade. Har provat kosttillskott donaferty som kom i år som kan förbättra äggkvaliteteten, och i vårt fall undrar om det faktiskt hjälpte :)

Ellencassandra skrev 2018-01-21 10:24:09 följande:

Vad bra! Bra resultat :) hoppas så många som möjligt delar sig som de ska å kan gå till frysen :)

Vad är donaferty för nåt?

amma hörde om det av en gynekolog på Malou på fyran. Framförallt ska det hjälpa kvinnor med pco, innehåller Myo-inositol, D-chiro-inositol, finns på apotek och fler apotekskedjor tror jag. Det jag märkte innan ivf var att när jag tog tillskottet kände jag av mina ägglossningar som jag inte brukar känna av annars. Har inte pco

Embryo återförande idag, en blastocyt 5 dagar + en till frysen och kanske någon mer till frysen, de odlar vidare tills imorgon :)

Jag knep för läkaren i början men sedan samarbetade vi. Man ska ju inte kissa två timmar innan, det var lugnt, önska att jag hade druckit mer innan men läkaren kunde ändå se vätskan med embryot i som något vitt på ultraljudet, full blåsa underlättar för läkaren att göra sitt jobb

så underbart att se vårt lila embryo på skärmen :)

då ruvar jag igen

Lycka till alla där ni är i era behandlingar!

Ruvardag 12 med 5 dagars embryo, testade igen imorse och var fortfarande + :) är i vecka 5 och ska ringa kliniken under veckan för att boka in tidigt ultraljud vecka 8 då och om vi har tur får se ett litet slående hjärta då. Genomförkyld annars är det bra.

Hoppas det går bra för alla där ni är i era behandlingar. Kram

Svar på tråden Oförklarligt barnlösa, IVF. Någon mer?