• Ellencassandra

Oförklarligt barnlösa, IVF. Någon mer?

Jag hoppar in här också! Känner igen några av er ifrån andra grupper :) är också oförklarligt barnlös, det enda är att jag har ett amh på 1,3 men klassas som oförklarligt. Gjorde mitt första äggplock i oktober, tog 250 gonal f och fick ut 6 ägg där bara ett klarade sig hela vägen. Tyvärr minus. Idag gjorde jag mitt andra äggplock. Har tagit 300 gonal f och 150 menopur och fick ut 20 ägg!! Var helt i chock och sjuksköterskorna och läkaren var så glada å chockade för min skull. Fattar ingenting.. men hoppas att det ska vara bra kvalité. Hade jag haft högre amh värde så hade vi fått frysa ner alla och göra återföring nästa månad men nu har jag lägre så har återföring på måndag :)

• Ellencassandra
    Tuttifrutti17 skrev 2018-01-14 13:09:49 följande:
    Men oj! Vilken trevlig överraskning ???? Hoppas allt går bra!! Va spännande :) imorgon är de dags då!! Såå kuul!!
    Ja verkligen! Trodde jag aldrig :) tack så mycket! Jaa nervöst nu inför imorgon!!
  • Ellencassandra

Hej allesammans! Nu ruvar jag på ett tredagars med åtta celler <3 de körde ICSI denna gång och av 20 ägg (varav några var omogna) befruktades 9. Ett till mig, ett skulle de ev frysa idag och de 7 som e kvar skulle de vidareodla till dag 5-6. Jag e nöjd. Håll tummarna nu att detta ska gå vägen eller att man iallafall får till frysen!!

• Ellencassandra
    mileythebunny skrev 2018-01-17 22:04:30 följande:
    Vi fick ut sju ägg, vilket jag nog känner mig ganska nöjd med. Nu är det bara att hoppas att de är av bra kvalitet och att iaf några befruktas. Vi får reda på imorgon hur det har gått, supernervöst.
    Det tycker jag va jättebra :) jag e ju mycket yngre å fick förra gången ut bara 6 så ditt resultat e ju bra! :D grattis igen ;)
  • Ellencassandra
    mileythebunny skrev 2018-01-18 18:03:43 följande:
    Nja, tyvärr befruktades bara ett enda ägg, så nu sitter jag som på nålar att det ska överleva tills imorgon så att vi kan få göra insättning. Men men, i slutändan behöver man ju bara ett som är lyckosamt, men just nu känns oddsen inte så bra för oss...
    Åh va tråkigt.. men jag tycker det e lite konstigt att dom meddelar bara en dag efter för ibland är vissa ägg lite "sena" i tid, alltså att befruktningen sker lite senare än vanligt. Förra gången på mig så såg de inte att något ägg hade blivit befruktat förrän flera timmar senare än vanligt. Så dom kan veta en del dag 1, men dag 2 är det mer säker information. Hoppas iallafall att ditt ägg delar sig bra <3
  • Ellencassandra
    mileythebunny skrev 2018-01-19 16:48:16 följande:
    Jag vet inte riktigt, men vårt enda lilla embryo överlevde iaf och vi fick det insatt idag. De visste inte varför de andra inte befruktats, men tyckte att om detta inte tar så kommer vi att göra ICSI när vi gör nästa behandling.

Just nu är jag mest överlycklig att ett överlevde och får en chans att fästa, hade varit så tråkigt att fastna i startgropen på något vis.

Hur går det för dig?
    Så var det ju för mig också! Bara ett ägg klara sig! Så de gjorde ICSI på oss nu :) då gick det bättre! Men grattis!!! Nu e du också ruvare :) hade den fyra celler eller?
    Jorå mår bra men nervös å så. Idag kände jag rejäla hugg typ vid livmodertrakten.. men vet inte, e säkert lutinus som spökar xD men man griper ju efter halmstrån!
  • Ellencassandra
    mileythebunny skrev 2018-01-19 18:06:39 följande:
    Ja, det känns lite galet att äntligen få ruva, detta är ju vårt första försök, och på det långa protokollet dessutom, så tiden har känts som en evighet. Embryot har fem celler...

Ja, visst gör man, man letar efter något att fästa hoppet vid. Vi har inte riktigt landat i det, så nervositeten har inte satt in, kommer väl med morgontuppen, haha. Men ett litet hugg kan ju betyda att embryot fäster i livmodern, så kan ju vara ett gott tecken trots allt. Jag har fortfarande lite ont efter ägguttaget i onsdags, eller snarare, läkaren trodde att det berodde på alla mediciner som retat hela systemet, så jag hoppas bara att 'systemet' inte ska jaga bort det lilla embryot innan det hinner fästa.  

Vad har du för testdag? Vi testar 3e februari.

Lycka till, håller tummarna för dig och alla andra här! <3
    Förstår det! Känns väldigt bra när man fått tillbaka lilla embryot! Å kul å se på skärmen :)
    Ruvningen är ju enligt mig det jobbigaste.. den här eviga väntan liksom! Man försöker å tänka på annat men det är svårt ;)
    Det är helt normalt att det gör lite ont några dagar efteråt! Jag blödde lite också. Så tror inte det är någon fara.

Jag har testdag 30 jan :) rd 4 idag!
    Tack detsamma! 5 celler låter ju bra :) hoppas hoppas!
  • Ellencassandra
    Skräckblandad förtjusning skrev 2018-01-20 13:06:05 följande:

Av mina 7 ägg fick vi sex ägg befruktade :) det är också gränsen för att de vill odla vidare till 5 dagar, så nu vill hoppas vi att några embryo klarar till onsdag. Första gången vi fick så många befruktade :) annars brukar vi få Max tre befruktade. Har provat kosttillskott donaferty som kom i år som kan förbättra äggkvaliteteten, och i vårt fall undrar om det faktiskt hjälpte :)

Vad bra! Bra resultat :) hoppas så många som möjligt delar sig som de ska å kan gå till frysen :)
    Vad är donaferty för nåt?
  • Ellencassandra
    Skräckblandad förtjusning skrev 2018-01-21 16:22:13 följande:
    amma hörde om det av en gynekolog på Malou på fyran. Framförallt ska det hjälpa kvinnor med pco, innehåller Myo-inositol, D-chiro-inositol, finns på apotek och fler apotekskedjor tror jag. Det jag märkte innan ivf var att när jag tog tillskottet kände jag av mina ägglossningar som jag inte brukar känna av annars. Har inte pco
    Aha intressant! Ska definitivt kolla upp det mer ifall vi måste göra nytt försök :)
Svar på tråden Oförklarligt barnlösa, IVF. Någon mer?