• Anonym (Olivträd)

Styvbarn kommer helt plötsligt hem under julen!

Mitt styvbarn har inte velat vara hos sin pappa, hos oss, där hon även har en lillasyster på 5, sedan februari månad detta år. Hon har inte velat hälsa på, pratat med sin pappa på jättelänge, fram tills för ett par månader sen, men ff inte kommit hit. Hon har inte hälsa på stan, inte berättade hon om ny pojkvän heller då det begav sig, mamman fick hon att hålla tyst om detta, så vi fick veta det via ryktesspridning. Hon har pratat dåligt om oss, hur hon mår dåligt här får ångest av oss, hur jag som styvmamman styr och ställer och är fruktansvärt elak etc. Den andra styvdottern är här varannan vecka. Jag har en dotter från tidigare, henne får jag merparten information från om läget hur det ligger till. Så då har vi exkluderat henne enligt hennes egen önskan från familjen, dvs inget rum här längre osv. Men så helt plötsligt ville hon komma hit på juldagen...! Julklappar.. Är min första tanke.. Bara därf.. Hon var här i heeeela tre timmar

Så nu tänker jag, hur förhåller jag mig till detta?

• Svar på tråden Styvbarn kommer helt plötsligt hem under julen!
  • Anonym (???)
    Anonym (JD) skrev 2018-01-04 04:04:48 följande:

Kanske ni föräldrar skulle gå en föräldrakurs då om tjejen är en sån primadonna, det är ju ni som ska uppfostra henne och detta är ert misslyckande.

Nej nej! Primadonnas föräldrar borde gå på kurs och uppfostra Skitungen.

Inte TS. Det är INTE ts problem.

Ts har redan gått i terapi och försökt med allt.

:-P
  • Anonym (Olivträd)
    K grrl skrev 2018-01-03 21:59:26 följande:

Nja, det är argumentation. Det där som du efterfrågade. Vad mig anbelangar har du redan sjunkit djupt i den där sandlådan, och det är mest bara du som verkar arg. Jag har en kärnfamilj - och till kärnfamiljer räknar jag inte skilsmässofamiljer där det finns olika kullar av barn - som jag är väldigt rädd om. Jag skulle inte vilja utsätta mina barn för en styvförälder, och den här tråden är bara ytterligare en bekräftelse på att jag resonerar rätt.

Varför skriver du då ens här? Ah visst inte utsätta, lycka till med det!! Från djupet av mitt hjärta, all styrka och lycka till det. Jättefint att du har ett mål här i livet, men kom tillbaka när du fyllt 20

Ring 112 om du inte tar dig upp ur sandlådan, så du hinner hem till läggdags!
  • Anonym (Olivträd)
    Anonym (???) skrev 2018-01-04 03:02:18 följande:

Vet inte vad ni bråkar om, men..,,

Om Du inte har någon styvfamilj eller erfarenheter av det, får man fråga - varför skriver du här och muckar? :-P

Alla kan drabbas av allt- t o m du! Om du nu inte har vuxna barn...skaffat barn på egen hand (inseminerat sig eller har haft en surrogatmamma)

Utsätta sina barn för en styvföräldern? Vem gör det frivilligt?

HUR fixar du det om den andra vill skiljas och hur förhindrar du då att ditt ex inte ska skaffa en ny? Nyfiken här!

Hehe.

Bara ute efter bråk och ingenting annat. Likt många andra i den här tråden. Patetiskt grälsjuka.

De kanske har taskiga upplevelser själva från barndomen? Uttråkade? Vill Hämnas? Avundsjuka? Vem vet.
  • K grrl
    Anonym (???) skrev 2018-01-04 03:02:18 följande:

Vet inte vad ni bråkar om, men..,,

Om Du inte har någon styvfamilj eller erfarenheter av det, får man fråga - varför skriver du här och muckar? :-P

Alla kan drabbas av allt- t o m du! Om du nu inte har vuxna barn...skaffat barn på egen hand (inseminerat sig eller har haft en surrogatmamma)

Utsätta sina barn för en styvföräldern? Vem gör det frivilligt?

HUR fixar du det om den andra vill skiljas och hur förhindrar du då att ditt ex inte ska skaffa en ny? Nyfiken här!

Hehe.

Jag har ju erfarenheter av styvfamilj, från andra sidan. Och jag läser en trådstartare som styvnackat slår ifrån sig men som med all önskvärd tydlighet låter sin inställning till styvdottern skina igenom, och den är inte vacker. Givetvis kan allt hända, och givetvis är vi inte immuna för någonting, och givetvis kan mitt ex skaffa en ny utan att jag kan göra något åt det.

Utsätta sina barn för en styvförälder frivilligt är det massor av (skilda) föräldrar som gör, TS man till exempel. Du måste blanda ihop det med att utsätta sina barn för en skilsmässa frivilligt.
  • K grrl
    Anonym (Olivträd) skrev 2018-01-04 04:48:20 följande:

Varför skriver du då ens här? Ah visst inte utsätta, lycka till med det!! Från djupet av mitt hjärta, all styrka och lycka till det. Jättefint att du har ett mål här i livet, men kom tillbaka när du fyllt 20

Ring 112 om du inte tar dig upp ur sandlådan, så du hinner hem till läggdags!

Du har låtit så här tråden igenom, men funderar på varför debatten inte är seriös...?
  • Anonym (Dronningen)
    K grrl skrev 2018-01-03 21:59:26 följande:
    Nja, det är argumentation. Det där som du efterfrågade. Vad mig anbelangar har du redan sjunkit djupt i den där sandlådan, och det är mest bara du som verkar arg. Jag har en kärnfamilj - och till kärnfamiljer räknar jag inte skilsmässofamiljer där det finns olika kullar av barn - som jag är väldigt rädd om. Jag skulle inte vilja utsätta mina barn för en styvförälder, och den här tråden är bara ytterligare en bekräftelse på att jag resonerar rätt.
    K grrl skrev 2018-01-04 05:11:39 följande:
    Jag har ju erfarenheter av styvfamilj, från andra sidan. Och jag läser en trådstartare som styvnackat slår ifrån sig men som med all önskvärd tydlighet låter sin inställning till styvdottern skina igenom, och den är inte vacker. Givetvis kan allt hända, och givetvis är vi inte immuna för någonting, och givetvis kan mitt ex skaffa en ny utan att jag kan göra något åt det.

Utsätta sina barn för en styvförälder frivilligt är det massor av (skilda) föräldrar som gör, TS man till exempel. Du måste blanda ihop det med att utsätta sina barn för en skilsmässa frivilligt.

Först har du kärnfamilj, sedan refererar du till pappan som ditt ex?
    Jag får inte ihop det, är jag för trött eller?
  • K grrl

Jag var otydlig. "och givetvis skulle min man, om han blev mitt ex, kunna..." borde det förstås ha stått.

• smulpaj01
    K grrl skrev 2018-01-04 07:47:48 följande:

Jag var otydlig. "och givetvis skulle min man, om han blev mitt ex, kunna..." borde det förstås ha stått.

Tror nog de allra flesta förstod exakt vad du menade, men vill man inte förstå blir det svårt.
  • Anonym (Olivträd)
    smulpaj01 skrev 2018-01-04 08:10:48 följande:

Tror nog de allra flesta förstod exakt vad du menade, men vill man inte förstå blir det svårt.

Bra! Då tar du det rådet själv!

För övrigt förstår man och förväntar sig av motsägare att ni inte förstår. Ni avslöjar er själva när ni gång på gång söker upp såna här trådar och s.k debatterar i, ni är endast ute efter att provocera inget annat. Det är mycket skitsnack och lite väldigt lite råd, om ens NÅT.
  • Anonym (Olivträd)
    Anonym (Dronningen) skrev 2018-01-04 05:25:40 följande:

Först har du kärnfamilj, sedan refererar du till pappan som ditt ex?

Jag får inte ihop det, är jag för trött eller?

Haha exakt
Svar på tråden Styvbarn kommer helt plötsligt hem under julen!