• smulpaj01

Styvbarn kommer helt plötsligt hem under julen!

Ester69 skrev 2017-12-26 10:13:52 följande:

Och hur i hela världen vet du att flickan mår dåligt???

Att hon säger det kan ju vara en indikation kanske?
  • smulpaj01
    Anonym (Olivträd) skrev 2017-12-26 10:37:40 följande:

Konstigt då att hon inte vill ta emot hjälp! Och konstigt att hon hos mamman mår bra! Så nej rakt över mår hon inte dåligt.. Men du kanske vet det bättre än mig?

Hon mår ju dåligt pga dig men hos sin mamma slipper hon dig så där mår hon såklart bra.

Var sover hon nu när du tagit hennes rum till din unge?
  • smulpaj01

Verkligen tragiskt att läsa om såna här dysfunktionella familjer!
    Ni borde verkligen separera så att flickan kan få sin pappa tillbaka!
    Tragiskt som sagt

• smulpaj01
    sextiotalist skrev 2017-12-28 10:22:37 följande:
    Så att deras gemensamma barn och att den andra flickan ska slitas upp, för att den snart myndiga flickan ska få sin pappa tillbaka.

Du anser alltså att fem andra personer ska betala priset? (Om jag räknat rätt)
    Ja det är väl bättre att alla får må så bra som möjligt och så är det ju inte nu!
  • smulpaj01
    Anonym (Olivträd) skrev 2017-12-28 17:59:27 följande:
    Jaså mår vi inte bra i vår familj? .. Hmm.. Mår vi bättre isär allihopa? En främling berättar det för oss, ska ta tag i det och berätta för min man att NU har fl s alldeles egna beteendevetare slagit fast och ställt diagnos om problemet.
    Om pappan mår bra när han förlorat kontakten med sitt förstfödda barn så är det ju något fel på den mannen?!
  • smulpaj01
    Anonym (Olivträd) skrev 2017-12-30 17:37:19 följande:
    Du kanske helt enkelt var bortskämd och inte klarar av att inse det?. Du är ju vuxen nu? Skulle man inte ta ansvar som vuxna människor i relationer då tyckte jag nån här sa. Tycker inte jag kan läsa mig till att det är ett särskilt vuxet sätt att hantera en relation. Din styvmamma kanske helt enkelt anstränger sig för att ni nu båda två är vuxna och ser det som en ny chans att återkoppla relationen.

Jag har själv haft styvföräldrar och kan inte tycka att ansvaret för gott samspel endast vilade på dom! Betedde jag mig som en brat fattade jag väl själv att jag inte direkt skulle få en guldbagge och att mina föräldrar hade stöd i sina partners.. Ganska solklart, om du frågar mig. Jag fick inga traumatiska men för livet när mina styvföräldrar "samarbetade" med mina föräldrar. Men så kanske mina föräldrar lärde mig tidigt min plats i samhällets naturliga rangordning, dvs inte tro att jag var mina föräldrars andra hälft utan deras barn och hade sund syn på kärlek man och kvinna emellan.
    Oj, ja det är nog totalt omöjligt att inte förstå din bonus syn på dig. Stackars unge
  • smulpaj01
    Anonym (Olivträd) skrev 2018-01-03 18:44:03 följande:
    Så du dikterar att jag betonar nåt bara för att det inte faller inom dina ramar eller fint i dina ögon? Du dikterar vad jag får skriva om om mitt eget liv i min egen tråd? Det låter ju faktiskt inte direkt vettigt (som du ju betonar att det måste göra).

Mycket vettigt att inte inkludera mig, hursa om du hade slut på ord där iom att du upprepar något jag ju precis skrivit (som du ju faktiskt svarade på).

Inget manipulativt öht och dessutom skrev jag skilda boenden vv, hur är det manipulativt? Det heter egenomsorg, men hursa om det ens finns i jantelagens vokabulär nuförtiden? Det kanske du kan svara på?

Att försätta mig och bonusdottern i en mycket jobbig situation vore självutplånande och mycket osunt. Att sätta upp en möjlighet för min make att kunna ha sin dotter boendes hos sig är alltså manipulativt enligt dig? Har jag fattat dig rätt då?

Det BORDE ju egentligen glädja alla styvmors -motståndare egentligen, för då blir ju faktiskt ALLA BARN varannan vecka- barn och ingen får leva i en kärnfamilj, jag menar får en får alla
    Kärnfamilj är kört för din del oavsett om du flyttar ut varannan vecka eller ej!
  • smulpaj01
    K grrl skrev 2018-01-04 07:47:48 följande:

Jag var otydlig. "och givetvis skulle min man, om han blev mitt ex, kunna..." borde det förstås ha stått.

Tror nog de allra flesta förstod exakt vad du menade, men vill man inte förstå blir det svårt.
  • smulpaj01
    Anonym (Dronningen) skrev 2018-01-10 18:24:37 följande:
    Vågar nästan slå vad om att det är ts dotter som fyllde år, alltså halvsystern.
    Det är ingen ursäkt på något vis men hade det varit helsystern så gissar jag att hon dykt upp.

Har jag fel ts?
    Fast helsystern kan hon ju gratta i sitt eget hem så det behöver hon verkligen inte åka till ts för att göra.
Svar på tråden Styvbarn kommer helt plötsligt hem under julen!