Hellan skrev 2018-01-22 21:12:19 följande:
Oj vad det skrivs här inne!
Själv har jag inte orkat gå in och läsa sedan i torsdags FM, pga att min värld i princip slogs undan från mina fötter på EM.
Jag gick till HC pga misstänkt ringorm, får träffa en jätte trevlig sköterska som var lite osäker på om det var ringorm eller något annat utslag pga att det såg olika ut på olika ställen av kroppen. Fick då träffa en läkare som kollade på mig i Max 30 SEK och mumlar under tiden psoriasis, vanligt i Sverige flera gånger, skriver sen ut en salva åt mig och när jag då frågar om den påverkar graviditeten ser han förskräckt ut och säger är du gravid?! Läser då snabbt i datorn och mumlar ja du kan andvända den. Blev nog lite lätt chockad för jag kom mig inte för att fråga något mer, så någon info fick jag inte om sjukdomen eller så. Efter det har jag gått i ett töcken, gråtit floder inte kunnat äta och allmänt känt att livet var över, hur skulle jag kunna ha ett barn till, kanske inte kunna amma mm. Så efter en helvetes helg ringde jag åter HC idag och berättade hur jag upplevde besöket och att jag vill ha ett till utlåtande från en annan läkare, samt att jag var lite rädd för att använda salvan, får till svar att jag inte är akut, lägger då till att nä fysiskt står jag ut men psykiskt mår jag skit då fick jag plötsligt en tid idag tack och lov.
Fick träffa en annan bra läkare som tog sig tid att titta på att fläckarna och bad om att få se benen oxå. Å konstaterar sen att det är ringorm! Fick ta en odling gör att säkerställa diagnosen och hon ringde rent av till kvinnokliniken för att kolla vilken behandling som var att rekommendera i tidig graviditet, fick då Pevaryl och hoppas att det räcker, egentligen ville hon ge mig i tablett form då stora delar av bålen är angripen men det kunde jag inte få förrän efter v 12, så nu hoppas jag på att det räcker med salvan och att olidlig en visar på ringorm.
Kan inte annat att konstatera att illamående fortfarande är kvar, fick inte i mig middagen så det kanske är endel av graviditeten.
Usch vilken otur du haft! :( Sjukt att det kan vara sån skillnad beroende på vilken läkare man träffar. Svårt när man blir sjuk när man är gravid. Vet du när du ska få svar på provet? Känner du någon som har ringorm?