Inlägg från: beso |Visa alla inlägg
  • beso

BF September 2018

Hej Alla! Grattis till plussen! :)

Jag har bf ca 5sept.

Var hos en stressad läkare som gjorde vul i fredags i ca 10sek o sa att hon inte såg fostret. Maskinen va liten o såg simpel ut. Bara hinnsäcken och gulesäcken som såg ut att vara i v7syntes. Har jag tur är det bara mindre o växer ikapp. Har jag otur är det ma eller ofostrig graviditet. Hon tyckte jag skulle vänta till 29e för att kolla med ett nytt vul. Men så länge kan jag omöjligen vänta! Ska försöka ringa imorgon o få tidigare tid!.

Känner mig sänkt av trötthet! Trög mage o onda bröst. Illamående som kommer o går. I tidigare graviditeter har jag mått mkt sämre..hoppas det inte är ett dåligt tecken nu..

Kram till er Alla! :)

• beso
    Woohooo skrev 2018-01-14 22:34:47 följande:

Jag håller tummarna för dig och till lilla frö <3

Går själv på nålar för mitt, är i v3+5. 

Hej! Tack! :) Grattis till din lilla alldeles nya lilla! :) Jo man gör ju lätt det..kom ihåg min första son..va sååå nervös fast jag aldrig haft mf eller blödningar eller nåt!

Sån underbar känsla att bära en liten älskling! :)
  • beso

Hur känns foglossning? Jag får ont i ena höften o benet när jag ligger på ena sidan bara. E nog inte d Va?

• beso
    Hellan skrev 2018-01-16 22:34:04 följande:

För mig kändes det som en kraftigt brännande svidande kännsla smärta i blygdbenen, framför allt om jag låg på sidan och sov, en kudde mellan knäna hjälpte lite men inte mycket. Det värsta är att jag kände av det redan nu i natt som var, hoppas innerligt att det berodde på någon övning jag gjorde på träningen igår. Vill inte få ont redan (V5+2) Sen har jag läst att smärtan kan sitta på andra ställen oxå. En länk där du kan läsa mer.

www.1177.se/Skane/Fakta-och-rad/Sjukdomar/Foglossning/

Tack för dit svar! Hua va hemskt d låter! Tror jag kanske sluppit det i mina tidigare graviditeter. Läste nu om en på fl som hade det pluss att hon kände av i höften o som i ichiasnerven som typ jag gör. Hoppas d inte e d o att d inte blir värre för d låter hemskt! :( Tack för ditt svar! Hoppas du slipper d denna gång!
  • beso
    Melissa9 skrev 2018-01-16 23:52:17 följande:

Jag har precis plussat efter 7 månaders försök ???????????? Beräknad bf 27/9 ????

Grattis!! :)
  • beso

Ul idag för kolla om d e ofostrig då dom ej såg foster för 5dgr sen i v7. :( Gravsymptomen har minskat men nyss mådde jag så illa att jag nästan kräktes. Vet man kan ha symptom som vanligt trots ofostrig graviditet..skulle kännas så konstigt o sorgligt. Är inställd på att d e tomt till 95%..men mina 5% av hopp lyser dock starkast tokigt nog o kommer antagligen leda till stor besvikelse o sorg om 1 1/2h! :(

• beso

Heelt otroligt! D va en bebis där idag med pickande hjärta! :o

5dagar innan sa annan dr att inget foster syntes i v7!!?

Så skumt! Grät lyckotårar där med benen i vädret! ;D Måste dock kolla nu om bf e aug el sept!

Trombyl sattes in för att förhindra blodproppar som tros vara orsaken bakom mina många tidiga mf i v 5-6.

Nytt vul om 2v!! :)

Tack ni som undrat o hållt tummararna! :)

• beso
    josgos skrev 2018-01-17 13:51:39 följande:

Åhhh vad härligt! Skönt att ångesten kunde släppa och vad häftigt att få höra hjärtat! Men då vet du inte om du är i v 8 nu exakt?

Tack snälla! Jag går runt som ett lyckligt illamående frågetecken! ;) Vecka 7+3 sa dr..men hur kan man veta liksom när bebis vuxit från att inte ens synas till att vara ca 13mm på 5dagar!!? Besynnerligt! Har dock hört talas om andra fall med ivf till och med där fostret till en början vuxit så långsamt I början att det inte alls stämmer överens med implanteringen. Förvirrande värld detta med bebbarna..! En teori i mitt fall e ju dock att förra ultraljudet gjordes med dålig utrustning o ute noggrant..hon gjorde bara i ca 10sek..eller att fostret låg gömt bakom gulesäcken.

Läste nåt jättekul på fl förut haha! Det var en mamma som berättade att det lilla fostret på vulet rörde sig o mätte två olika storlekar med bara minuter emellan. Först gjorde den 'boll' och mätte bara ca 4mm eller nåt sen så ville den bli 'snöre' och sträckte sig o blev typ nån cm! Haha!! ;D
  • beso

Tack alla snälla ni! :) Nu har jag bf 1a sept så d e på gränsen jag få va me här! ;)

• beso
    Löv1 skrev 2018-01-17 18:25:44 följande:

Alltså, idag har jag tänkt ?nu är jag inte gravid längre? ändå sedan jag vaknade imorse.

Hade ju så extremt tidiga symptom och plussade redan fem dagar innan BIM...

Ska ta ett nytt tidigt gravtest i morgon bitti då det är två dagar innan BIM.

Opererade bort en cysta på vä äggstock 2015 och idag har molverken i tjejmagnet jag haft nu i några dagar snarare gått över som ?slitningar? i äggstocken så som det kändes innan jag opererade bort cystan.

Någon mer än jag här som upplever att gravidsymptomen kommer och går? Eller någon likt jag som oroar ihjäl mig inför tanken på MF eller att något ska gå snett. :/

Min glädje har gått över till oro vilket är jättejobbigt. Tips på att komma över detta?

Kram!

Mina symptom som illamåendet o växtvärk o trögmage kommer o går oxå. Kollade med vul idag o allt såg bra ut! :) Smärtan du känner kan vara ligament som mjukas upp. Jag o många andra får så då o då. Får du ont en längre stund eller väldigt ofta så bör du kolla tycker jag så d inte e nåt annat. Vilken v e du i nu? Bim+?
Svar på tråden BF September 2018