FrkMalin skrev 2018-02-16 12:18:36 följande:
Hej allihopa! Jag hakar på här tänker jag Har alltid velat vara en såkallat ung mamma och började därför försöka bli gravid redan i 20 års ålder, därför har jag och min sambo inte använt något preventivmedel sen dess och jag fyller 23 år snart. Vi hade nästan gett upp, man får hela tiden höra hur fertil man bör vara i ung ålder så man tog för givet att det skulle vara så enkelt. Känns som att det är ödet att det hände just nu, jag har under tiden hunnit skaffa körkort, få en stor fin nybyggd trea, förlovat oss och blir färdig med mina studier om bara en månad. Min sambo har en stabil ekonomi men då jag har studerat, har jag inte hunnit jobba ihop någon föräldrapenning men vi kan bara inte förmå oss med att göra abort nu när det efter så lång tid äntligen verkar ha fungerat, är i vecka 9 - bf 25 september. Självklart skapar det stress från min sida, vill inte att vi ska behöva vara stressade rent ekonomiskt på grund av mig. Nåväl, hur som helst är jag jätteglad att vi äntligen ska få bli föräldrar. Det har varit så viktigt för mig att få en egen familj då jag inte har någon ?egen? så mina föräldrar gått bort. Så äntligen..!
Grattis så fint! :) Säkert löser sig ekonomin på nåt sätt. Jag skulle oxå behålla! :)