BF September 2018
Tack! Det har gått över lite.. såå rädd att det ska komma igen! Det värsta är nog att man inte kan påverka, ska nog boka in ett tidigt vul så jag slipper denna oro!!
Tack! Det har gått över lite.. såå rädd att det ska komma igen! Det värsta är nog att man inte kan påverka, ska nog boka in ett tidigt vul så jag slipper denna oro!!
Vid mina tidigare graviditeter vägde jag 35-40 kg mer så jag tycker på många sätt det ska bli intressant. Dela om det kommer kännas mindre tungt ( jag hade inte direkt några komplikationer eller foglossning) och känna och se mer på magen. Men framför allt bemötande på MVC, förlossning och vid ultraljud. Folk tror de kan säga vad som helst till överviktiga personer!
Så jag försöker hålla vikten. Mkt grönsaker och frukt. Tränar knappt något längre men för mig rätt mkt på jobbet och började dansa den här terminen (vilket visst rekommenderas som motionsform) fast det kändes i höfterna kan jag säga....
Men man borde kanske träna mer, och vara mer strikt med maten. Jag är oerhört svag för choklad och fika och tyvärr verkar jag gilla det fortfarande. Känner mig dock mer mätt och hungrig på samma gång. Mkt skumt.
Är det någon som får sura uppstötningar? Jag hade för mig att man fick det sent?!
Någon mer än jag som fått klåda? Googlade på det och det finns tydligen något som heter just graviditetsklda. Vet dock inte i vilken v man brukar få det. Mitt har kommit o gått sen v7 ca och mest på smalbenet men kan komma överallt på små områden här o där. På nacken armen magen osv. Inga utslag utan bara klåda.
Någon som kännt samma sak o vet mer om det?
Jag vägde ju de här kilona innan jag blev gravid och blev gravid väldigt lätt då. (Värre denna gången) och gick väl upp knappt 10 kilo varje graviditet.
Man fick höra många gånger att jag inte skulle satt mig i den situationen. Rabblade alla risker, komplikationer (mest var det sättet man så det på, sen var man väl känslig också)
Värst var rul på första då bm rakt ut i det blå så att om det inte varit så mycket fett i vägen hade man kunnat se lite vettigt. Och så tryckte hon hårdare och hårdare. Vi körde sedan två veckor senare 30 mil för privat ul och inte behövde man trycka för fina bilder och film...
Hej igen på er! Fick ju en blödning i måndags kväll och tänkte att det var kört. Men det kom liksom inget mer, lite färgade flytningar dagen efter men inget mer färskt blod alls sedan den kvällen (och aldrig några klumpar eller så). Nu vet jag inte vad jag ska tro?? Har tid för VUL onsdag nästa vecka, men det känns ju långt dit... blir helt snurrig av det här! Ena stunden beställer jag hem bröllopsklänningar (vi ska ju egentligen gifta oss i slutet på augusti) och i nästa kollar jag mammakläder och googlar barnvagnar...
Tänk om man bara kunde se in i framtiden, hade varit väldigt trevligt!! ;)
Hej hej!
Har BF 28/8 med mitt 3:e barn. Med tanke på hur det gick med de två första skulle jag gissa att jag snarare får runt den 5-6/9. Så jag hoppas jag kan vara med i den här gruppen. Vill gärna vara med i Facebookgruppen :)
Jag hade det i sista graviditeten , fast de sista 4 veckorna och då kliade det över HELA kroppen, fick lägga mig i iskalla bad för att lindra. Då skulle jag ta leverprover men han hann komma ut och klådan försvann
Mår ff inte lika dåligt som jag brukar i mina andra graviditeter. Men jag mår verkligen skit ändå. Ligger mest i soffan hela tiden. Grymt trött o yr o jätteillamående som kommer o går. Känns ändå bra att ha fixat morgonen med frukost o påklädning o lämning av tre barn. Vinglade på vägen hem när jag sniglade mig fram! Såg en kvinna tittade konstigt på mig o jag försökte le från mitt likbleka ansikte men fick inget tillbaka..undrar vad hon tänkte egentligen! ;)
Känns som ett jätteprojekt att hänga tvättmaskinen jag håller på o tvättar. Ska sova några timmar först. Idag har jag lovat barnen att vi ska baka till min födelsedag imorgon. Dom måste ju få ha kul fast jag e dålig. Kämpa kämpa. Och hur ska jag lyckas dölja mitt mående o graviditet för familjen imorgon. Funderar på att ställa in i sista sekund ev..men både jag o barnen vill ju ha mysigt med släkten o ser fram mot det. Kämpa kämpa. Tänk om magen syns som e svullen..måste klä mig i stora kläder. ;) Nu orkar jag inte ens hålla i mobilen längre. Godnatt/godmorgon! Zzzz...! ;)
Hej idag har jag plussat ! Har haft försenad mens men väntade på att testa och idag kom testen hem då vissar det så här :)
Stort grattis till oss alla och lycka till
En liten prick på 7,5-7,7 mm med ett hjärta som slår! =D
Blev en wow upplevelse, det är verkligen på riktigt det här!
Graviditeten kom från höger äggstock, därför jag har ont på höger sida ibland. Hon såg att blödningarna jag haft kommit från slemhinnorna nedanför, min graviditet sitter högst upp i livmodern.
Enligt bim är jag på 6+6idag...enligt ett digitalt gravtest så fick jag 3+ samma dag jag var i 5+0, enligt mm på embryot är jag 6+4. Hur hade ni räknat? Haha