Anonym (-) skrev 2017-12-17 11:50:20 följande:
Att träna agility ibland ställer fortfarande relativt höga krav. Klarar man det klarar man rätt mycket och är iaf inte redo att för alltid räknas bort från arbetsmarknaden. Att däremot gå en lugn promenad eller kasta en boll till sin hund då är det lek på låg nivå som förmodligen inte kan omsättas i några arbetsuppgifter. Men vi verkar värdera detta helt olika och får nog enas om att vi är oense.
Då jag inte är insatt i agility så kan vi ta "joggingtur på löparspåret"(påhittad story bara för att jag ska förklara mina tankar )....Bara för att jag idag tex kommer iväg på en halv kilometers joggingtur där jag mest promenerar och flåsar som en idiot, så innebär det inte att jag kan jobba fem dagar i veckan eller ens en gång i veckan...För du kan inte veta hur jag mår efter joggingturen..Jag kanske ligger i sängen flera dagar efter med en massa värk och smärta i hela kroppen och ångrar mig bittert att jag testade att se om jag äntligen orkar komma ut och jogga.
Bara för att jag kom iväg idag på joggingturen så innebär det inte att jag är redo att jobba imorgon! Det innebär bara att jag försöker rycka upp mig och fungera...misslyckas jag idag med att jogga ens en halv kilometer så kanske jag vill testa igen om en månad i hopp om att det ska funka då.
Liksom...Vilket arbetsplats går med på att man dyker upp nån gång för att testa att arbeta och sedan riskera att man inte kan komma tillbaka på länge pga ens kropp/psyke inte orkar?