Inlägg från: Anonym (anonym) |Visa alla inlägg
  • Anonym (anonym)

Anmäla till försäkringskassan

Hej!!

Om man vet att en närstående inte alls är sjjuk men har sjukersättning och haft väldigt länge, hon ljuger om ALLT. allt e bara påhitt. hur gör man då? 

Anledningen till att jag vill anmäla är för denna människa är så ELAK, så hemsk och har förorsakat mig såå mkt skada. nu e ja bara arg och ja ja vill hämnas.

• Svar på tråden Anmäla till försäkringskassan
  • Anonym (anonym)
    Anonym (Anmäl) skrev 2017-12-13 21:05:44 följande:

Om du är säker på att det är påhitt (tror dig) så anmäl! Hade det varit jag och den personen även behandlat mig illa så hade jag försökt hitta konkreta bevis typ.. vet inte vad det kan vara bara

Hon reser JÄTTE mycket tex. Hon lever ju ett vanligt liv och får bidragspengar för hon är "sjuk" blir så förbannad!!!! Borde anmält henne flr länge sen
  • Anonym (anonym)
    Anonym (kanske) skrev 2017-12-13 21:23:08 följande:

Det är inte förbjudet att resa när man har sjukersättning. Man är avskriven från arbetslivet, inte hela livet.

Hon e alltså förtidspensionerad tror jag. Hon fåe bidrag tillsvidare.
  • Anonym (anonym)
    CitronTulo skrev 2017-12-13 22:35:44 följande:

Fast utan påtagliga "bevis" för att personen gör något hon inte ska när hon har sjukersättning (typ utför någon aktivitet som kan likställas med arbetsförmåga) så står ord mot ord och FK:s "utredning" blir typ ett samtal med personen som troligtvis nekar och sen går det inte göra så mycket mer liksom..

sant. Jag vet ju att hon ljuger. Hon har för många år sen försökt stämma ett fsk bolag efter en bilskada. Jag har tagit del av domen. Först fick hon rätt men dom överklaga till hovrätten som avslog hennes anmälan. Hon blev utan en mille som hon trodde hon skulle få. De va enormt många läkar utlåtande och i dessa står det även att hon är manipulativ. Jag vet ju att hon inte är sjuk. Hon är bara lat och tycker de kul att få bidrag för hpn kan. De gör mig så förbannad.
  • Anonym (anonym)

Hej alla tack flr bra tips. Ska fixa bevis och sätta dit henne. Jag jobbar på 2 jobb och har 3 barn. Betalar skatt och lever normalt. Hatar snyltare

• Anonym (anonym)

Hej kul att de så många som vill diskutera detta ämne. Har inte ens hunnit läsa allt. Ja hade tänkt samla bevis och presentera det för fsk.

Svar på tråden Anmäla till försäkringskassan