• manda974

Planerar för första barnet.

Hej! Är helt ny här på FL, jag och min sambo har bestämt oss för att försöka skaffa en liten bebis. Vi är båda 22 år.

Tog ut min p-stav 29/9 och började använda Natural cycles. Hade enligt appen ägglossning förra veckan 12/10, håller nu tummar och tår att det kanske blir en bebis direkt men förväntar mig att det tar några månader till.

Är det några fler som försöker där ute? Kanske i samma ålder? Skulle va kul att ha någon att bolla idéer med ????

• Svar på tråden Planerar för första barnet.
  • Saima17
    TrueLove12 skrev 2018-01-22 13:05:25 följande:

Ja har vart fri sen början av nov och pricka bra med cb testet har den rosa

Okej. Ja ja litar int på dom. Dom visar ju no östrogenhöjningen men den kan va hög flera dar me själva lh höjningen visar den int. Därför köpe ja monitor för att riktit få reda på lh höjningen. Å nu får ja ju redan på båda + att d e inbyggt med grav test i den här. Så inga mere enskilda stickor :)
  • Jeex

Hoppar in i denna tråden också :) Tycker det är så härligt med alla dessa trådar just för att man har så många att diskutera med :) Oftast så är man ju ganska ensam i detta då man inte vill säga för mycket till nära och kära.

Jag och min sambo blir båda 29 i år. Denna månaden är vårt första försök efter vårt x vi fick i aug (med en p-stav). Tyvärr verkar äl uteblivit denna månaden. Annars har jag BIM 4/2 och dyker mensen upp blir det bara till att börja om i februari :)

• Anonym (Hehe)
    Anonym (23) skrev 2017-11-11 14:10:16 följande:

Jag undrar en sak. Vad menas med äl+4 osv? O typ bim+3??

BIM= beräknad icke mens.

Ex. BIM-3 = 3 dagar innan beräknad mens

BIM+3 = 3 dagar efter beräknad mens

Äl+4 = 4 dagar efter beräknad äl.
  • Ahllex

Hej hoppar in här :) jag är 24 och sambon 28. Försöker med första. Vi har försökt sedan i oktober men januari är första månaden vi verkligen verkligen försöker på allvar :p hade äl i fredags och denna väntar på BIM är fruktansvärd :p

• Anonym (Alex)

Vi är på typ 7 försöket...

har sån mensvärk när jag har mens och äter orudis då..

typ 3-4 tabletter per menstruation.

Kanske gör att det inte går vet inte,

Någon som känner igen?

• TrueLove12
    Saima17 skrev 2018-01-22 16:19:22 följande:

Okej. Ja ja litar int på dom. Dom visar ju no östrogenhöjningen men den kan va hög flera dar me själva lh höjningen visar den int. Därför köpe ja monitor för att riktit få reda på lh höjningen. Å nu får ja ju redan på båda + att d e inbyggt med grav test i den här. Så inga mere enskilda stickor :)

Aha ok men den e väldigt dyr kan man aäga för att köpa just nu så är allt upp och ned.

Ja har eg inte haft problem innan med stickorna så sett
  • Saima17
    TrueLove12 skrev 2018-01-26 14:19:48 följande:
    Aha ok men den e väldigt dyr kan man aäga för att köpa just nu så är allt upp och ned.

Ja har eg inte haft problem innan med stickorna så sett
    den e dyr jo men ja tänker som så..de e både äl + grav test i den. ja kan ha den hela livet..å int bara när ja vill bli gravid utan kanske som prevmedel åxå i framtiden. int ja heller men tycker att den här visar mkt bättre iom att den visar exakt dag när lh höjningen är å int bara östrogen.
  • Sarah87

Hallå!

Jag är också ny här i FL!

Jag och sambon är inne på att skaffa en liten minioss???? Började med NC i veckan. Vi ?hoppas? dock inte på en mini än, det är vissa praktiska saker som ska ordna sig. Å andra sidan så kan det ta ett tag innan man kan bli med barn. Men det kan ju också gå riktigt fort. Vi har några kompisar som använder NC och dom blev med barn direkt haha.. Så är lite splittrad. Skulle vara tungt om det gick fort för oss också, då vi är både redo men ändå inte ???? Samtidigt som det såklart skulle bli supermysigt och vi skulle såklart behålla bäbisen????????

hänger med er i tråden här för att få tips och idéer! Ha en fin söndag :)

• kna1
    Sarah87 skrev 2018-01-28 11:19:42 följande:

Hallå!

Jag är också ny här i FL!

Jag och sambon är inne på att skaffa en liten minioss???? Började med NC i veckan. Vi ?hoppas? dock inte på en mini än, det är vissa praktiska saker som ska ordna sig. Å andra sidan så kan det ta ett tag innan man kan bli med barn. Men det kan ju också gå riktigt fort. Vi har några kompisar som använder NC och dom blev med barn direkt haha.. Så är lite splittrad. Skulle vara tungt om det gick fort för oss också, då vi är både redo men ändå inte ???? Samtidigt som det såklart skulle bli supermysigt och vi skulle såklart behålla bäbisen????????

hänger med er i tråden här för att få tips och idéer! Ha en fin söndag :)

Bra tänkt tycker jag! Alltså att börja planera redan nu och börja med NC, även om ni blir gravida direkt så löser sig säkert allt runt omkring! De e klart man ska tänka på ekonomin och sånt men jag tkr att ALLT behöver ju inte vara ?klart?. Vi väntade och de kan jag ångra lite, jag är iofs 26 så vi har ju inte väntat för länge men vi väntade till och med tills jag jobbat i ett helt år efter studierna istället för att tänka att det faktiskt kan ta tid och att jag borde slutat med piller direkt då för att ha koll på cykeln. Nu famlar man lite i blindo när man slutat med piller och vill bli gravid direkt utan att ha koll på cykeln alls ;P

Så heja er! Hoppas allt går bra och att ni blir gravida precis när ni själva vill! :)
  • Jooosen

Får ni ont i livmodertappen under sex ibland? Ja får det ibland även om ja inte har ägglossning! Men mest under äl.... fan är orolig att det är nåt galet :(

Försöker med första barnet sen april 2017
Svar på tråden Planerar för första barnet.