Sarah87 skrev 2018-01-28 11:19:42 följande:
Hallå!
Jag är också ny här i FL!
Jag och sambon är inne på att skaffa en liten minioss???? Började med NC i veckan. Vi ?hoppas? dock inte på en mini än, det är vissa praktiska saker som ska ordna sig. Å andra sidan så kan det ta ett tag innan man kan bli med barn. Men det kan ju också gå riktigt fort. Vi har några kompisar som använder NC och dom blev med barn direkt haha.. Så är lite splittrad. Skulle vara tungt om det gick fort för oss också, då vi är både redo men ändå inte ???? Samtidigt som det såklart skulle bli supermysigt och vi skulle såklart behålla bäbisen????????
hänger med er i tråden här för att få tips och idéer! Ha en fin söndag :)
Bra tänkt tycker jag! Alltså att börja planera redan nu och börja med NC, även om ni blir gravida direkt så löser sig säkert allt runt omkring! De e klart man ska tänka på ekonomin och sånt men jag tkr att ALLT behöver ju inte vara ?klart?. Vi väntade och de kan jag ångra lite, jag är iofs 26 så vi har ju inte väntat för länge men vi väntade till och med tills jag jobbat i ett helt år efter studierna istället för att tänka att det faktiskt kan ta tid och att jag borde slutat med piller direkt då för att ha koll på cykeln. Nu famlar man lite i blindo när man slutat med piller och vill bli gravid direkt utan att ha koll på cykeln alls ;P
Så heja er! Hoppas allt går bra och att ni blir gravida precis när ni själva vill! :)