• manda974

Planerar för första barnet.

Hej! Är helt ny här på FL, jag och min sambo har bestämt oss för att försöka skaffa en liten bebis. Vi är båda 22 år.

Tog ut min p-stav 29/9 och började använda Natural cycles. Hade enligt appen ägglossning förra veckan 12/10, håller nu tummar och tår att det kanske blir en bebis direkt men förväntar mig att det tar några månader till.

Är det några fler som försöker där ute? Kanske i samma ålder? Skulle va kul att ha någon att bolla idéer med ????

• Svar på tråden Planerar för första barnet.
  • Onewayticket

Hann knappt doppa stickan innan ett jättetydligt pluss kom :D. Nu ska vi se om jag kan hålla mig en vecka för att ge sambon i julklapp ;)

• manda974
    Onewayticket skrev 2017-12-17 07:39:29 följande:

Hann knappt doppa stickan innan ett jättetydligt pluss kom :D. Nu ska vi se om jag kan hålla mig en vecka för att ge sambon i julklapp ;)

Gud vad roligt grattis!! Vilken vecka är du i?

Jag fick + i fredags, berättade för sambon i lördags, med ett paket! Tyckte det var jobbigt den enda dagen, så starkt om du håller dig till julafton :D
  • Onewayticket
    manda974 skrev 2017-12-17 09:00:00 följande:

Gud vad roligt grattis!! Vilken vecka är du i?

Jag fick + i fredags, berättade för sambon i lördags, med ett paket! Tyckte det var jobbigt den enda dagen, så starkt om du håller dig till julafton :D

Enligt appen så är jag i vecka fem :)
  • Isathe
    Onewayticket skrev 2017-12-17 09:18:53 följande:

Enligt appen så är jag i vecka fem :)

Grattis!! Är du alltså 4+ något i appen?

Några symtom? Jag väntar på BIM nästa vecka och hade ju varit super häftigt att få ge de i julklapp.
  • Onewayticket
    Isathe skrev 2017-12-17 09:29:43 följande:

Grattis!! Är du alltså 4+ något i appen?

Några symtom? Jag väntar på BIM nästa vecka och hade ju varit super häftigt att få ge de i julklapp.

Precis. 4+6. Så snart vecka 6 måste det bli då? Så svårt ;). De enda symptomen jag haft är att brösten gör ont som tusan, jag är dålig i magen och mensen har inte kommit. Hoppas på ett plus för dig med! <3 min sambo har inte önskat sig något i år så skulle vara perfekt ju!
  • 1213
    manda974 skrev 2017-12-16 08:43:25 följande:

Detta visades i morse!! Så nu är det bekräftat! Berättade för sambon nu på morgonen :D

Men wow! Grattis! Jag har verkligen hållt tummarna för dig :D

Jag har hållt mig ifrån familjeliv ett tag nu men nu är jag på BIM-6 så känner att jag kan börja skriva här igen utan att tiden ska gå allt för långsamt..

Kände mig så ledsen igår och väldigt irriterad och trött idag. Tyvärr kan jag få sånna symptom innan mens så tror inte vi lyckats denna gången heller..
  • Isathe
    Onewayticket skrev 2017-12-17 11:19:34 följande:

Precis. 4+6. Så snart vecka 6 måste det bli då? Så svårt ;). De enda symptomen jag haft är att brösten gör ont som tusan, jag är dålig i magen och mensen har inte kommit. Hoppas på ett plus för dig med! <3 min sambo har inte önskat sig något i år så skulle vara perfekt ju!

Ja apparna räknar att du går in i vecka 6 imorgon men barnmorskorna säger vecka 5 då du imorgon gått 5 hela veckor sedan förra mensen. Tycker de är konstigt av apparna att säga vecka 6, om du förstår hur jag menar.

Vilken julklapp, speciellt när man inte önskat sig något!! Grattis igen!!

Ja som sagt jag har BIM på tisdag enligt app, men kan komma allt från imorgon till på torsdag. Ska hålla mig till julaftonsmorgon och testa om de inte blir mens innan såklart.
  • Anonym (Beth)

Heej är 21 och försöker bli gravid,är också rätt ny här på FL. vi prickade in äl 7/12, fick en liiten rosa flytning en vecka senare och så testade jag imorse men fick minus.. har bim på torsdag :)

• Nathaliee93
    Anonym (Beth) skrev 2017-12-17 18:56:26 följande:

Heej är 21 och försöker bli gravid,är också rätt ny här på FL. vi prickade in äl 7/12, fick en liiten rosa flytning en vecka senare och så testade jag imorse men fick minus.. har bim på torsdag :)

Hej! Vad kul, jag har också det! Hoppas det tagit sig!

Hur mår du utöver flytningen? :)
  • Anonym (Beth)
    Nathaliee93 skrev 2017-12-17 19:04:15 följande:

Hej! Vad kul, jag har också det! Hoppas det tagit sig!

Hur mår du utöver flytningen? :)

Åh va kul när ska du testa? Mår bra faktiskt, börjat fått lite ont i brösten på sidorna liksom, durå? :) var gravid i våras men fick missfall, tror inte jag hade så många symtom innan plusset då mer än nidblödning, så finns ju hopp :p
Svar på tråden Planerar för första barnet.