• manda974

Planerar för första barnet.

Hej! Är helt ny här på FL, jag och min sambo har bestämt oss för att försöka skaffa en liten bebis. Vi är båda 22 år.

Tog ut min p-stav 29/9 och började använda Natural cycles. Hade enligt appen ägglossning förra veckan 12/10, håller nu tummar och tår att det kanske blir en bebis direkt men förväntar mig att det tar några månader till.

Är det några fler som försöker där ute? Kanske i samma ålder? Skulle va kul att ha någon att bolla idéer med ????

• Svar på tråden Planerar för första barnet.
  • manda974
    saijda skrev 2017-12-28 22:13:16 följande:

Ååååh!!! Plussade igår på BIM+4, hade BIM 23/12. Helt obeskrivlig känsla!!! Går in i vecka 6 imorgon. Hoppas hjärtat vill stanna kvar hos oss <3

Lycka till ni som har plussat och håller tummarna för er andra att ni får ert pluss snart :) <3

Åh grattis vad roligt!! Håller tummarna att allt går bra för oss båda, jag går in i vecka 7 i morgon :)
  • saijda
    Lyckorus skrev 2017-12-28 22:47:41 följande:

Stort grattis!!!! Efter hur många försök? Längtar tills det är min tur. Har BIM 3/1, tredje försöket. Borde ju vara tredje gången gillt nu tycker jag!

Tack tack tack så mycket!!!

Jag slutade med tabletterna den 9 augusti, så sedan dess egentligen. Vet inte hur många försök? Men andra räknade jag det till, då mensen inte började direkt efter pillerstopp :0

Åh håller tummarna hårt för dig!!! <3
  • saijda
    manda974 skrev 2017-12-28 23:13:43 följande:

Åh grattis vad roligt!! Håller tummarna att allt går bra för oss båda, jag går in i vecka 7 i morgon :)

Åh tack så mycket!!!

Jag håller också tummarna hårt för oss båda att lilla hjärtat vårt vill stanna kvar där inne <3 åh mysigt, jag går in i vecka 6 idag. När har du BF? Och har du skrivit in dig på MVC ännu?
  • kna1
    saijda skrev 2017-12-28 22:13:16 följande:

Ååååh!!! Plussade igår på BIM+4, hade BIM 23/12. Helt obeskrivlig känsla!!! Går in i vecka 6 imorgon. Hoppas hjärtat vill stanna kvar hos oss <3

Lycka till ni som har plussat och håller tummarna för er andra att ni får ert pluss snart :) <3

GRATTIS!! Önskar dig all lycka!
  • saijda
    kna1 skrev 2017-12-29 11:49:59 följande:

GRATTIS!! Önskar dig all lycka!

Åh tack tack tack så mycket!!!

Hoppas lilla hjärtat vill stanna kvar där inne<3

Hur går det för dig då vännen? :)
  • manda974
    saijda skrev 2017-12-29 07:02:44 följande:

Åh tack så mycket!!!

Jag håller också tummarna hårt för oss båda att lilla hjärtat vårt vill stanna kvar där inne <3 åh mysigt, jag går in i vecka 6 idag. När har du BF? Och har du skrivit in dig på MVC ännu?

Jag har inte varit på inskrivning än, inbokad 17 Jan.

Jag tror mitt bf är mellan 25-28 augusti, gissar jag får en tydligare bild när vi skrivit in oss :) när har du bf? Och när har du inskrivning?
  • saijda
    manda974 skrev 2017-12-29 13:37:55 följande:

Jag har inte varit på inskrivning än, inbokad 17 Jan.

Jag tror mitt bf är mellan 25-28 augusti, gissar jag får en tydligare bild när vi skrivit in oss :) när har du bf? Och när har du inskrivning?

Okej mysigt då har vi nära <3 jag har inte bokat in inskrivning än, har hänt tråkigheter samtidigt i familjen så fick akut åka upp till Stockholm :/

Enligt appen så har jag BF 30 augusti men får också se om det ändras vid inskrivning.

Får ringa dem och boka tid :)
  • kna1
    saijda skrev 2017-12-29 12:57:52 följande:

Åh tack tack tack så mycket!!!

Hoppas lilla hjärtat vill stanna kvar där inne<3

Hur går det för dig då vännen? :)

Det får vi hoppas! När i cykeln plussade du? :D

Vi har inte riktigt fått till det denna månad då vi över min äl va i fjällen i en stuga med båda våra familjer :/ kom hem igår.. Vi fick därför bara till det ca en vecka innan äl så vet inte om det ens är värt att hoppas på :P har då inte heller kunnat ta äl-tester eftersom vi inte berättat för någon, tog nu när jag kom hem och dem är supersvaga så antar äl redan skett nångång under veckan.

Vi kör igen nästa månad helt enkelt! :)
  • saijda
    kna1 skrev 2017-12-29 20:32:11 följande:

Det får vi hoppas! När i cykeln plussade du? :D

Vi har inte riktigt fått till det denna månad då vi över min äl va i fjällen i en stuga med båda våra familjer :/ kom hem igår.. Vi fick därför bara till det ca en vecka innan äl så vet inte om det ens är värt att hoppas på :P har då inte heller kunnat ta äl-tester eftersom vi inte berättat för någon, tog nu när jag kom hem och dem är supersvaga så antar äl redan skett nångång under veckan.

Vi kör igen nästa månad helt enkelt! :)

Tack vännen! Jag plussade på dag 34. Hade säkert plussat tidigare men vågade inte hehe :)

Åh vad segt, men jag och min man hade bara sex en gång under den fertila perioden och på något vänster så lyckades vi denna gång :0

Så chansen finns ju, jag hoppas för er <3
  • kna1
    saijda skrev 2017-12-29 20:51:59 följande:

Tack vännen! Jag plussade på dag 34. Hade säkert plussat tidigare men vågade inte hehe :)

Åh vad segt, men jag och min man hade bara sex en gång under den fertila perioden och på något vänster så lyckades vi denna gång :0

Så chansen finns ju, jag hoppas för er <3

Aha! Vet du hur långt innan äl ni fick till det? Elr va det precis under äl?

Det sköna denna månad är att jag inte är stressad eller förväntansfull, vi har bara levt som vanligt, åkt skidor varje dag under veckan i fjällen, druckit glögg och vin och öl och levt ;P Det har fått mig väldigt lugn kring allt barntänkande. De två månaderna innan har jag varit lite galen i mina tankar tror jag ;D
Svar på tråden Planerar för första barnet.