• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Anonym (Hoppfull)

Hej alla

Jag är i samma sits som många...känns skönt att man inte är ensam iaf.

vi har arbetat med ett till barn och det har inte varit så lätt. Följer NC sen i november bara och den säger att Bim är idag medans min andra app som jag har använt längre säger om 2 dagar (men äl var 2 dagar tidigare än vad den säger enligt tester).

Nu för 2 dagar sen fick jag en liten liten blödning och rosa flytning, Trodde min mens var på gång men kom inget mer under natten. Igår samma men endast när jag gick på toaletten. Idag inget men har haft mensvärk hela tiden, ända sedan äl typ. Just nu så har jag mensvärk, ont i svank, känner mig uppblåst, varit ut och lite lätt illamående. Har inte varit med om detta förut därför är jag lite förvirrad. Och jag testade negativt i fredags. Vågar inte testa än då det verkligen känns som mensen kommer när som helst.

• Saima17
    ankmamma skrev 2017-12-10 13:43:32 följande:

Åh va tungt! När har du bim? Hann din sambo hem till äl?

Ja det kan man verkligen undra :(

Jag fick typ dubbelmens denna gång så jag vet inte alls när jag ska ha äl... men jag får prova med äl-test varje dag och försöka mysa till det i alla fall varannan dag.

Åh vad jag skulle bli glad om det skulle bli något!!

Hade såååån mens molvärk ikväll när vi va hos svärföräldrarna på middag.. Riktigt ont. I typ 5 min.. Å d kom från ingenstans. Wjy liksom? Tror vi missa äl ändå..
  • Fruadolfsson

Har ikväll en förhöjd kroppstemperatur, 37.3 vanligtvis har jag 36.7.

Känns som om jag börjar bli galen på alla symptom o allting... vill bara ha de där rackarns plusset

• ankmamma
    Saima17 skrev 2017-12-10 20:29:50 följande:

Hade såååån mens molvärk ikväll när vi va hos svärföräldrarna på middag.. Riktigt ont. I typ 5 min.. Å d kom från ingenstans. Wjy liksom? Tror vi missa äl ändå..

Omöjligt är det ju inte, men det är klart att chanserna hade varit större om han kommit hem tidigare :(

åh usch jag tycker så synd om dig! det känns som om ni inte får chansen :(

men med lite tur kanske ni lyckas pricka in det tidigare än maj-juni, det verkar ju i alla fall handla om en eller två dagar mellan äl och hans hemkomst? :)

Om det skulla vara något trots att du köper monitorn så kanske det väger upp den utgiften ändå;)
  • MissKelli
    Saima17 skrev 2017-12-10 20:20:15 följande:
    Njä lite men vill ju no veta iom att kunna planera då min sambo jobbar borta 2v /månad..men hur funkar d m sånt? Jobbar ju så olika tider så ja stiger ju upp så olika tider på morgon.. E d helt vanligt termometer?

Ja det blir lite knepigt om man stiger upp olika tider varje dag. Då får man i princip ställa klockan på den tid man som tidigast brukar stiga upp och sen somna om. Så gör jag på helger för att det ska bli rätt. 

En del använder en helt vanlig termometer, men det rekommenderas att man har en sådan med två decimaler för att det blir mer exakt och det finns en risk att det inte blir helt korrekt annars. Men testa kan man ju! Och som sagt är fertility friends gratis (och flo, men den gillar du ju inte har jag läst ;) men den hittar alltid min ÄL med tempen) så har du en termometer kan du ju börja redan imorgon. Annars kostar NCs egna 200 kr, men det finns billigare att beställa också (tror det finns någon runt 70 kr). 

Fördelen med att tempa är att du:
    - Vet exakta dagen för ÄL, och därmed exakta dagen för BIM
    - Vet när du kan sluta ta ÄL-test men även när du kan börja med gravtest
    - Lär dig hur snabbt efter positivt ÄL-test om ditt ägg brukar släppa.
    - Vet om ÄL försenats/kommit tidigare än vanligt

Även om inte tempen i förväg kan säga när du får ÄL så tänker jag att det kan underlätta för dig. Åtminstone för att slippa fundera över otydliga testresultat. 

• Sommaren12
    Fruadolfsson skrev 2017-12-10 18:54:42 följande:

Testet ikväll var negativt :( så vet inte om jag vågar testa mer på ett tag nu. Dock kanske det inte va så koncentrerat urin som de ska va..

Åh tråkigt. :( men vi ger inte upp än!
  • Saima17
    ankmamma skrev 2017-12-10 21:30:00 följande:

Omöjligt är det ju inte, men det är klart att chanserna hade varit större om han kommit hem tidigare :(

åh usch jag tycker så synd om dig! det känns som om ni inte får chansen :(

men med lite tur kanske ni lyckas pricka in det tidigare än maj-juni, det verkar ju i alla fall handla om en eller två dagar mellan äl och hans hemkomst? :)

Om det skulla vara något trots att du köper monitorn så kanske det väger upp den utgiften ändå;)

Hm ja men fattar int varifrån mens molvärken kom. Ska ju int få mens förrän om typ 8 dagar så så mkt för tidigt kan ju int mensen komma.. Men ja nä nu ska ja sluta överanalysera. D e ändå inget. Ja d e just så d e.. Han kommer oftast hem en till 2 dagar efter äl.. Oftast har ja äl onsda morron å så e han hemma torsda kväll :(
  • Saima17
    MissKelli skrev 2017-12-10 21:55:39 följande:

Ja det blir lite knepigt om man stiger upp olika tider varje dag. Då får man i princip ställa klockan på den tid man som tidigast brukar stiga upp och sen somna om. Så gör jag på helger för att det ska bli rätt. 

En del använder en helt vanlig termometer, men det rekommenderas att man har en sådan med två decimaler för att det blir mer exakt och det finns en risk att det inte blir helt korrekt annars. Men testa kan man ju! Och som sagt är fertility friends gratis (och flo, men den gillar du ju inte har jag läst ;) men den hittar alltid min ÄL med tempen) så har du en termometer kan du ju börja redan imorgon. Annars kostar NCs egna 200 kr, men det finns billigare att beställa också (tror det finns någon runt 70 kr). 

Fördelen med att tempa är att du:

- Vet exakta dagen för ÄL, och därmed exakta dagen för BIM

- Vet när du kan sluta ta ÄL-test men även när du kan börja med gravtest

- Lär dig hur snabbt efter positivt ÄL-test om ditt ägg brukar släppa.

- Vet om ÄL försenats/kommit tidigare än vanligt

Även om inte tempen i förväg kan säga när du får ÄL så tänker jag att det kan underlätta för dig. Åtminstone för att slippa fundera över otydliga testresultat. 

Hm ja nå ja måst fundera på saken..e ju bara d att d kastar mellan kl 5:15 å 7:30 mina mornar så e int så sugen å ha kl å ringa 5:15 varje dag å sambon e säkert int så nöjd över d heller :-/
  • MammaMia1012

Alltså, hur många har varit helt säker på att de vart gravida för att sedan få mensen precis som vanligt räcker upp en hand!!

Suck blir så trött på mig själv upplever inget annat än normala månader ändå ska jag hålla på att analysera sönder allt!

Morr morr morr blir så irriterad på mig själv! Tiden efter ÄL fram till BIM är sååå lång. Jag har hur mycket som helst att göra den här tiden men det verkar finnas hur mycket tid över att bara tänka bebisverkstad och graviditetssymtom...

fler som jag???

• Eddamdle94

Har läst en del om att tempa, jag är så nu på detta eftersom jag aldrig vetat när min äl o BMI är efter min abort..

Hur vet man att äl är med tempen? Nån som vill förklara för en trögis som mig? :)

Svar på tråden Följas åt till ett plus!