• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-12-08 18:27:21 följande:

Hjälp mig!?

I tisdags så hade jag ÄL stegring på kvällen poserivt ÄL test ?men helt plötsligt idag så har jag molvärk och ÄL flytningar??? Kan ägget släppa så här långt efter posetivt ÄL test? Fattar inget :O

Men så hadd ha.. Positivt äl test på söndagen å måndagen.. Ont på onsdag å torsda morron vattniga flytningar??!!??
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2017-12-08 23:45:52 följande:

Hmm ja då tror jag det är lite efterdyningar helt enkelt. Eller förhoppningsvis mol från nåt som växer därinne. ;)

Ja säkert som du skriver efterdyningar, blev bara så osäker pga flytningarna

Man kan alltid hoppas på att det skulle vara pga att det växer <3
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2017-12-09 04:22:18 följande:

Men så hadd ha.. Positivt äl test på söndagen å måndagen.. Ont på onsdag å torsda morron vattniga flytningar??!!??

Men så märkligt att det var lika?? Haha ja du vad det är pga får vi bara vänta och se
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-12-09 06:37:54 följande:

Men så märkligt att det var lika?? Haha ja du vad det är pga får vi bara vänta och se

Ja.. Som tur va så fick vi till d torsda å freda. Sen va d julfest freda kväll m jobbet. Sket i å tänka på d.. Drack ändå.. Fick Så jävla ont första just livmoder å äggstockar.. Riktigt så ja int kunna stå rakt upp dom typ 3-4 sek d hände.. Men kändes som 5 minuter. . Som ilningar.. Sen högre upp.. Mer knip å hugg aktivt. Vet int va som händer. Slutade dricka då iaf.
  • Eddamdle94

Hej alla!

Jag 23 och mannen 25 har för tre månader sen bestämt oss för att skaffa vårat första barn.

Vi har inte varit så aktiva under dessa tre månader men nu i måndags satte vi oss ner och prata och bestämde oss för att äntligen bli helt aktiva och göra så mycket vi kan!

Jag har en väldigt oregelbunden cykel och vet varken när jag har äl eller när mensen första dag är...

Jag har från och med idag börjat med munkpeppar (ac) då jag läst mycket om att den ökar fertilitet speciellt vid oregelbunden mens. Nån mer som testat/testar detta?

Jag har aldrig känt av min äl på något sätt men mensen känner jag av med alla symptom som finns..

För fyra år sedan fick jag veta att jag va gravid och då var jag i v 8+2 och innan dess inte känt ett ända täcken på graviditet.. den graviditeten slutade dock med en abort..

Men nu till mina funderingar. Hur gör ni med oregelbunden mens med att hitta balansen i er cykel och hitta äl?

Nu kämpar vi mot ett plus och ska bli så kul och följas åt med alla er! ????

• Snufflan

Ursäkta äckel!

Är spottings= bruna flytningar.

Jag har haft bruna mörka flytningar från BIM -4. Idag BIM -2. Antar att mensen kommer på BIM. Har helg gett upp hoppet på graviditet denna gång. Har läst någonstans att bruna flytningar innan mens är dåligt? Stämmer det?

• Anonym (Anonymis)

Jag går in i vecka 6 idag och har vattniga flytningar som jag tycker luktar lite som urin. Kan det bara bakteriell vaginos eller är det möjligt att ha urinläckage redan såhär tidigt?

• MammaMia1012
    Snufflan skrev 2017-12-09 22:29:23 följande:

Ursäkta äckel!

Är spottings= bruna flytningar.

Jag har haft bruna mörka flytningar från BIM -4. Idag BIM -2. Antar att mensen kommer på BIM. Har helg gett upp hoppet på graviditet denna gång. Har läst någonstans att bruna flytningar innan mens är dåligt? Stämmer det?

God morgon, låter tyvärr som spottings men om det ska vara dåligt det vet jag inte? Har jag aldrig hört mer än att det är vanligt. Hoppas för dig att det inte är så att mensen är påväg <3
  • Sommaren12
    Eddamdle94 skrev 2017-12-09 22:17:25 följande:

Hej alla!

Jag 23 och mannen 25 har för tre månader sen bestämt oss för att skaffa vårat första barn.

Vi har inte varit så aktiva under dessa tre månader men nu i måndags satte vi oss ner och prata och bestämde oss för att äntligen bli helt aktiva och göra så mycket vi kan!

Jag har en väldigt oregelbunden cykel och vet varken när jag har äl eller när mensen första dag är...

Jag har från och med idag börjat med munkpeppar (ac) då jag läst mycket om att den ökar fertilitet speciellt vid oregelbunden mens. Nån mer som testat/testar detta?

Jag har aldrig känt av min äl på något sätt men mensen känner jag av med alla symptom som finns..

För fyra år sedan fick jag veta att jag va gravid och då var jag i v 8+2 och innan dess inte känt ett ända täcken på graviditet.. den graviditeten slutade dock med en abort..

Men nu till mina funderingar. Hur gör ni med oregelbunden mens med att hitta balansen i er cykel och hitta äl?

Nu kämpar vi mot ett plus och ska bli så kul och följas åt med alla er! ????

Har ingen input på detta med oregelbunden cykel men välkommen till gruppen!
  • Fruadolfsson

Imorgon är det bim, inga tecken på att mensen kommer ännu.. har stor lust att ta ett test ikväll, men vet inte om det kommer synas något eftersom det är dagen innan. Är väldigt kluven, och det känns som att mina bröst har fått otroligt tydliga ådror.. men det kanske beror på annat :)

Svar på tråden Följas åt till ett plus!