• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Snufflan
    Fruadolfsson skrev 2017-12-06 08:07:27 följande:
    Det var negativt idag också :( Attans... får se om det kommer någon tant röd om några dagar..

Hej!
    Negativt för mig med. Inte ens ett litet spökstreck som håller hoppet uppe. Kan inte bara dagarna gå nu så det kan bli överstökat tycker jag. Jag har så jäkla lång cykel så det tar mig så lång tid innan vi kan försöka igen. Min cykel är 50 dagar lång. Har äl ca dag 34 ;( Så det blir inte många försök per år. 

• Sommaren12
    Snufflan skrev 2017-12-06 10:07:02 följande:

Hej!

Negativt för mig med. Inte ens ett litet spökstreck som håller hoppet uppe. Kan inte bara dagarna gå nu så det kan bli överstökat tycker jag. Jag har så jäkla lång cykel så det tar mig så lång tid innan vi kan försöka igen. Min cykel är 50 dagar lång. Har äl ca dag 34 ;( Så det blir inte många försök per år. 

Vad jobbigt med så lång cykel! :O
  • Sommaren12

Fast glad gubbe på morgonens äl-test :) Oftast brukar jag känna ägget lossna dagen efter positivt test. När tror ni det är störst chans att bli gravid? Om vi sexar ikväll eller imorgon kväll? :) såklart bra om vi kan få till både och förstås men funderar lite när chansen är störst.

• Fruadolfsson
    Snufflan skrev 2017-12-06 10:07:02 följande:

Hej!

Vi får helt enkelt vänta o se om den ovälkomna tanten kommer... hålla tummar o tår :)
  • Snufflan
    Fruadolfsson skrev 2017-12-06 10:30:05 följande:

Vi får helt enkelt vänta o se om den ovälkomna tanten kommer... hålla tummar o tår :)

Denna väntan! Känns som man alltid väntar på saker! Ha ha
  • Fruadolfsson
    Snufflan skrev 2017-12-06 11:01:59 följande:

Denna väntan! Känns som man alltid väntar på saker! Ha ha

Haha ja de finns inget värre än det... och så ska man försöka att inte tänka på det, men man gör det hela tiden ändå.
  • Snufflan
    Fruadolfsson skrev 2017-12-06 11:10:43 följande:

Haha ja de finns inget värre än det... och så ska man försöka att inte tänka på det, men man gör det hela tiden ändå.

Eller hur! Det går ju inte tänka på andra saker alls. Dessutom väntar jag också på att börja nytt jobb. Sista tiden på mitt nuvarande jobb känns bara plågsam. Väntan på äl var också jobbig. Och nu denna väntan på ett plus eller neg. Ha ha. Varför ska man vänta på allt? ;)
  • Sommaren12
    Snufflan skrev 2017-12-06 11:17:45 följande:

Eller hur! Det går ju inte tänka på andra saker alls. Dessutom väntar jag också på att börja nytt jobb. Sista tiden på mitt nuvarande jobb känns bara plågsam. Väntan på äl var också jobbig. Och nu denna väntan på ett plus eller neg. Ha ha. Varför ska man vänta på allt? ;)

Och när du plussar börjar en annan väntan! :D never ending story.
  • Snufflan
    Sommaren12 skrev 2017-12-06 11:51:49 följande:

Och när du plussar börjar en annan väntan! :D never ending story.

Ha ha ha ja du har så rätt.
  • Sommaren12

God morgon! Vaknade i natt dels av att jag fått feber :( och födels av ägglossning. Kändes ju skit att ägglossningen skedde vid 02 inatt för vi fick inte till det igår och har nu inte möjlighet förrän ikväll. Tror ni det är kört då? :( och trior ni feber och förkylning påverkar chsnserna? Blä. :(

Svar på tråden Följas åt till ett plus!