• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-12-03 16:35:48 följande:
    Kan han inte vara det då? Vi har varit borta hela helgen så har inte haft tid att fundera så mycket, ganska skönt faktiskt.
    isf blir d tjänstledigt å d e dom kinkiga m där å så drabbas hans lön. så funkar int..  å iom att vi har hund kan ja int åka bara så där. å att åka för att få en natt ihop är int så hejsan heller..kostar uppe emot 160? alltså typ 1600 kr för att bara åka båten..  
  • MammaMia1012
    Saima17 skrev 2017-12-03 17:00:14 följande:

isf blir d tjänstledigt å d e dom kinkiga m där å så drabbas hans lön. så funkar int..  å iom att vi har hund kan ja int åka bara så där. å att åka för att få en natt ihop är int så hejsan heller..kostar uppe emot 160? alltså typ 1600 kr för att bara åka båten..  

Hmm förstår... typiskt alltså!
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-12-03 18:41:59 följande:

Hmm förstår... typiskt alltså!

Va många som rekommendera såna piller man kunna få av bm för att skjuts upp mensen..så att även äl blir uppskjutet.. Men så klart får ja ju int ta dom iom att ja haft blodpropp. Fan. Annars sku ju d va ett alternativ.. Suck
  • kna1

Här kom mensen.. fan. Bara att försöka igen, enligt app är äl på julafton.. kan ju hoppas att det betyder lite tur. Vi ska dock fira jul i en stuga med båda våra familjer uppe i klövsjö.. får mysa i smyg hela tiden XD

• MammaMia1012
    Saima17 skrev 2017-12-03 19:04:11 följande:

Va många som rekommendera såna piller man kunna få av bm för att skjuts upp mensen..så att även äl blir uppskjutet.. Men så klart får ja ju int ta dom iom att ja haft blodpropp. Fan. Annars sku ju d va ett alternativ.. Suck

Ja det hade ju vart bra, men håller tummarna att ni kan få till det på "vanligt" vis!!
  • MammaMia1012
    ellinorwe skrev 2017-12-03 15:10:52 följande:

Jag visade negativt igår på bim så jag antar att det är kört. har haft hugg i magen men ingen mens i sikte. Har ävem haft sjukt ont i brösten men idag är det bättre.

Hur vanligt är det egentligen att man plussar på bim? när jag läser på appar osv så sägs det att man inte brukar plussa förens i vecka 5. jag är ju isf bara i v 4.

Tror att det är vanligt att plussa efter BIM men man räknar att man går in i V5 när det är BIM ungefär. Håller tummarna att du plussar nu efter BIM!
  • MammaMia1012
    kna1 skrev 2017-12-03 19:19:00 följande:

Här kom mensen.. fan. Bara att försöka igen, enligt app är äl på julafton.. kan ju hoppas att det betyder lite tur. Vi ska dock fira jul i en stuga med båda våra familjer uppe i klövsjö.. får mysa i smyg hela tiden XD

Å nej så trist!!!

Håller tummarna för denna månad, jag hade likadant första månaden vi försökte så det blev nån snabbis i bastun mm
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2017-12-03 19:26:33 följande:

Ja det hade ju vart bra, men håller tummarna att ni kan få till det på "vanligt" vis!!

Känns bara som att allt suger å d e dags å inse att d kommer ta jävligt länge tills vi ens har en chans att få till d så att d ens finns en möjlighet t å bli ett + mitt hjärta gråter floder ikväll. Fan kul jul liksom..
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2017-12-03 19:38:08 följande:

Känns bara som att allt suger å d e dags å inse att d kommer ta jävligt länge tills vi ens har en chans att få till d så att d ens finns en möjlighet t å bli ett + mitt hjärta gråter floder ikväll. Fan kul jul liksom..

Usch va jobbigt! Men tappa ej hoppet <3 det kommer bli ett + för er framöver det är jag säker på!! Styrkekramar!!
  • ankmamma

Jag blir inte riktigt klok på min cykel... förra cykeln hade jag troligtvis ingen äl och efter cykeldag 40 fick jag tillslut en konstig mens, blödde väldigt lite och ingen mensvärk alls.

Men nu.. 2 veckor efter den förra så kallade mensen.. har jag fått mens igen, och jag blöder som aldrig förr och avlider av mensvärk :O

Någon mer dom varit med om detta?

Jag var beredd på äl när som helst och vi hade börjat ligga i.. blev ganska så besviken nu men det känns ändå skönt å börja

om med en riktig mens på en ny cykel eftersom den förra var så konstig

Svar på tråden Följas åt till ett plus!