• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Wicked977

Hjälp

Har helt sjuka symtom.. magen gör ont som en typ brännande känsla, kissade 3 gånger på 15 min och är kissnödig heeela tiden, mår illa och har halsbränna och ömma bröst. Hade ÄL 24-25/11 har tagit ett early test som visa negativt.. känner ju verkligen att allt detta inte kan vara inbillning.. Hur tidigt kan man testa?

• Sommaren12
    Wicked977 skrev 2017-12-04 22:19:11 följande:

Hjälp

Har helt sjuka symtom.. magen gör ont som en typ brännande känsla, kissade 3 gånger på 15 min och är kissnödig heeela tiden, mår illa och har halsbränna och ömma bröst. Hade ÄL 24-25/11 har tagit ett early test som visa negativt.. känner ju verkligen att allt detta inte kan vara inbillning.. Hur tidigt kan man testa?

Det låter ju lovande det där. När är bim då? Jag hade testat tidigast två dagar innan, men säkrast är ju att vänta.
  • Wicked977
    Sommaren12 skrev 2017-12-04 22:28:03 följande:

Det låter ju lovande det där. När är bim då? Jag hade testat tidigast två dagar innan, men säkrast är ju att vänta.

Bim är 9/12.. vet inte om det gör ont i magen för att jag mår illa eller om det bara gör ont. Svårt att beskriva.. provade att äta 2 mackor med lite smör kändes som jag skulle kräkas.. tycker det är konstigt att känna så mycket på så kort tid..
  • Sommaren12
    Wicked977 skrev 2017-12-04 22:46:26 följande:

Bim är 9/12.. vet inte om det gör ont i magen för att jag mår illa eller om det bara gör ont. Svårt att beskriva.. provade att äta 2 mackor med lite smör kändes som jag skulle kräkas.. tycker det är konstigt att känna så mycket på så kort tid..

Ja det går väl varken att säga det ena eller andra om det just nu. Själv kände jag ingenting med dottern, blev helt tagen på sängen när plusset kom fastän det var planerat, så har svårt att relatera. Jag kan ju med känna massa saker mellan äl och bim om jag känner efter men ömma bröst brukar jag tex bara ha i samband med äl 4-5 dagar, hade jag haft det lika länge som du hade jag med blivit fundersam. Vi får se helt enkelt, testa om några dagar! Jag håller tummarna. :)
  • MammaMia1012
    Wicked977 skrev 2017-12-04 22:46:26 följande:

Låter som att det skulle vara något tror att med testa tidigt så kan man testa från BIM -5? Men är osäker...

Förra månaden hade jag alla symtom i boken, mådde illa, molvärk konstant mm men mensen kom som en klocka. För mig tror jag att det var pga första månaden efter uttag av spiral. Jag tror att jag var öm i livmodern inte gravid

Hoppas verkligen du får pluss nu <3
  • Sommaren12
    MammaMia1012 skrev 2017-12-05 07:22:50 följande:

Låter som att det skulle vara något tror att med testa tidigt så kan man testa från BIM -5? Men är osäker...

Förra månaden hade jag alla symtom i boken, mådde illa, molvärk konstant mm men mensen kom som en klocka. För mig tror jag att det var pga första månaden efter uttag av spiral. Jag tror att jag var öm i livmodern inte gravid

Hoppas verkligen du får pluss nu <3

Ja de är från -5 men säkerheten i utslaget är inte så stor då. Från -3 är det nästintill lika säkert som att testa på bim. Enligt CB själva då...

Jag har med flera gånger fått väldigt tydliga symptom, till och med läckande bröst. Å då tror man ju ba att NU måtte det väl va nåt? Å så kommer mensen... Förra graviditeten startade med att jag kände noll liksom så jag ger inte jättemycket för tidiga tecken. Men absolut kan det ju va nåt också.
  • MammaMia1012
    Sommaren12 skrev 2017-12-05 13:30:12 följande:

Ja de är från -5 men säkerheten i utslaget är inte så stor då. Från -3 är det nästintill lika säkert som att testa på bim. Enligt CB själva då...

Jag har med flera gånger fått väldigt tydliga symptom, till och med läckande bröst. Å då tror man ju ba att NU måtte det väl va nåt? Å så kommer mensen... Förra graviditeten startade med att jag kände noll liksom så jag ger inte jättemycket för tidiga tecken. Men absolut kan det ju va nåt också.

Det är sååå konstigt att kroppen kan spela en ett spratt

men det var samma med mig och mina två graviditeter, kände inget speciellt innan pluss och ett tag in i graviditeterna så jag måste bara försöka slappa och försöka inte stressa över allt.. Hahaha lättare sagt än gjort!
  • Snufflan

Har förväntad mens/icke mens 11/12. När kan jag testa med tidigt test tro? Idag? I morgon?

Kan inte hålla mig!!!!!!!

• Let it Rain
    MammaMia1012 skrev 2017-12-05 14:01:41 följande:
    Det är sååå konstigt att kroppen kan spela en ett spratt

men det var samma med mig och mina två graviditeter, kände inget speciellt innan pluss och ett tag in i graviditeterna så jag måste bara försöka slappa och försöka inte stressa över allt.. Hahaha lättare sagt än gjort!
    Samma här. De ggr jag varit gravid har det snarare varit bristen på symptom som varit utmärkande.
  • babbi
    Snufflan skrev 2017-12-05 14:24:37 följande:

Har förväntad mens/icke mens 11/12. När kan jag testa med tidigt test tro? Idag? I morgon?

Kan inte hålla mig!!!!!!!

Om du har CB early test så förstår jag det som att du har 79% chans att få ?rätt? svar redan imorgon, jag tänker försöka vänta till fredag men kommer säkert göra det på torsdag haha
Svar på tråden Följas åt till ett plus!