• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Fruadolfsson
    Johanna135 skrev 2017-12-10 11:11:59 följande:

Jag har också bim imorgon, samma som du :), och för mig syntes det men svagt igår morse Jag tog rfsu-test. Mina bröst är väldigt ömma.. Håller tummarna!-

Åh grattis! Jag har rfsutest också, ska nog ta ett ikväll när jag kommer hem. Har haft en romantiskt natt i Oslo med maken :)
  • MammaMia1012
    Snufflan skrev 2017-12-10 10:47:39 följande:

Jag har nyligen blivit moster också. Vet hur det känns. Men det ska nog gå för oss med! :) nån gång....

Ja hoppas verkligen det! Vi har två underbara så vi intalar ju oss att går det så går det annars är vi världens lyckligaste i alla fall... men längtan är stor ändå <3
  • MammaMia1012
    Snufflan skrev 2017-12-10 10:49:49 följande:

Grattis till alla som plussat!

Idag kom min mens. Känns så tråkigt. Nu får jag vänta 24-36 till äl och 50 dagar till nästa BIM. Lycka till alla tappra bebismakare!

Nej Så trist hoppas det är din tur i januari <3
  • Snufflan
    MammaMia1012 skrev 2017-12-10 12:24:38 följande:

Nej Så trist hoppas det är din tur i januari <3

Hoppas jag också!
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2017-12-10 10:47:47 följande:

Ja fick i fredags meddelande av min bästa kompis att hon e gravid.. hon vet hur vi kämpar.. Så skrev endast: får ja berätta? Å då visst ja me en gång.. Fan va d högg i hjärta. Men ha intala mj att mensen kommer nu m 99% säkerhet. Ha haft ömt i magen men d e no bara nå annat skit. Ja blir så trött. Varför ska d va så svårt?

Åh va tungt! När har du bim? Hann din sambo hem till äl?

Ja det kan man verkligen undra :(

Jag fick typ dubbelmens denna gång så jag vet inte alls när jag ska ha äl... men jag får prova med äl-test varje dag och försöka mysa till det i alla fall varannan dag.

Åh vad jag skulle bli glad om det skulle bli något!!
  • Saima17
    ankmamma skrev 2017-12-10 13:43:32 följande:

Åh va tungt! När har du bim? Hann din sambo hem till äl?

Ja det kan man verkligen undra :(

Jag fick typ dubbelmens denna gång så jag vet inte alls när jag ska ha äl... men jag får prova med äl-test varje dag och försöka mysa till det i alla fall varannan dag.

Åh vad jag skulle bli glad om det skulle bli något!!

Ja ska ha mens typ 19 lr 20. 12.

D va d som va så konstigt för testerna visa först positivt å sen neg å sen positivt sönda månda å Inget ont då förrän onsdag.. Å han kom hem torsda. Så me vår tur nej.. Så ev april, maj juni e han hemma äl OM han int blir å byta arbetspass.. Då e han borta dom å.. ja ska på fredag när ja får lön beställ monitorn tror ja.. D måst ju va värt d än å köpa alla dessa 100 miljoner test. Å sen säkert för att ja köper en sån dyr grej så ha d säkert tagit sej. Ja brukar ha sån tur att när ja väl skaffar ordentligt så då behöver ja d int..
  • MissKelli
    Saima17 skrev 2017-12-10 17:17:06 följande:
    Ja ska ha mens typ 19 lr 20. 12.

D va d som va så konstigt för testerna visa först positivt å sen neg å sen positivt sönda månda å Inget ont då förrän onsdag.. Å han kom hem torsda. Så me vår tur nej.. Så ev april, maj juni e han hemma äl OM han int blir å byta arbetspass.. Då e han borta dom å.. ja ska på fredag när ja får lön beställ monitorn tror ja.. D måst ju va värt d än å köpa alla dessa 100 miljoner test. Å sen säkert för att ja köper en sån dyr grej så ha d säkert tagit sej. Ja brukar ha sån tur att när ja väl skaffar ordentligt så då behöver ja d int..
    Du har inte funderat på att börja tempa? Då slipper du fundera när ÄL inträffade nästa månad :) Billigt dessutom. Fertility friend är t.ex. gratis, då behöver du endast köpa basaltermometer :)
  • Sommaren12

Grattis till alla plus :) och ni som fått mens, vi får kämpa på tillsammans.

Hur går det för frusdolfsson, du skulle väl ta ett test ikväll? :)

Här känns det kört så vill bara spola fram tiden till nyår då det e dags att ligga loss igen. Haha, alltså jag har gärna sex annars också såklart... :D Vi har pratat om detta nu också och att vi behöver va lite mer synkade så ser fram emot det.

• Fruadolfsson
    Sommaren12 skrev 2017-12-10 18:43:25 följande:

Grattis till alla plus :) och ni som fått mens, vi får kämpa på tillsammans.

Hur går det för frusdolfsson, du skulle väl ta ett test ikväll? :)

Här känns det kört så vill bara spola fram tiden till nyår då det e dags att ligga loss igen. Haha, alltså jag har gärna sex annars också såklart... :D Vi har pratat om detta nu också och att vi behöver va lite mer synkade så ser fram emot det.

Testet ikväll var negativt :( så vet inte om jag vågar testa mer på ett tag nu. Dock kanske det inte va så koncentrerat urin som de ska va..
  • Saima17
    MissKelli skrev 2017-12-10 17:24:00 följande:

Du har inte funderat på att börja tempa? Då slipper du fundera när ÄL inträffade nästa månad :) Billigt dessutom. Fertility friend är t.ex. gratis, då behöver du endast köpa basaltermometer :)

Njä lite men vill ju no veta iom att kunna planera då min sambo jobbar borta 2v /månad..men hur funkar d m sånt? Jobbar ju så olika tider så ja stiger ju upp så olika tider på morgon.. E d helt vanligt termometer?
Svar på tråden Följas åt till ett plus!