• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Fruadolfsson
    MammaMia1012 skrev 2017-12-12 07:39:15 följande:

Förstår det kanske vänta två dagar nu innan du testar igen?

Styrkekramar!

Jo jag tänker inte testa mer idag, ska nog köpa något annat test också istället för rfsu.. ska försöka att inte tänka på det också.
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2017-12-12 05:29:00 följande:

Hm ja.. Int jätte lång ändå.. På nå sätt känner ja att d ändå int ha tagit.. Så eg inge å vänta på. Men hoppas den kommer typ redan nu på freda - sönda så att d blir en kortare cykel den här gången.. Annars e den 27 dagar den här gången.. Har mellan 24-25-27 dagar..suck. Hur går d för er?

Ja det är ju ovissheten som är det värsta!

Min cykel var helt rubbad förra gången, hade troligtvis inte ens äl.. men hade dundermens förra helgen men har inte riktigt koll på när äl kommer så jag gör tester varje dag och hoppas på det bästa.. enligt NC ska jag ha äl på tisdag nästa vecka så vi försöker mysa till det varannan dag för att gardera oss :) hatar att vänta!! blev helt knäpp på att förra cykeln var så rubbad..
  • MammaMia1012
    Fruadolfsson skrev 2017-12-12 07:46:41 följande:

Jo jag tänker inte testa mer idag, ska nog köpa något annat test också istället för rfsu.. ska försöka att inte tänka på det också.

Låter klokt! Jag hittade några test på apotea som var testa tidigt som skulle känna av från 5mlU/ml två test för 88kr ( har inte använt dem än men kanske kunde vara något?)

Kram
  • Sommaren12
    Fruadolfsson skrev 2017-12-12 07:23:47 följande:

Inget plus varken igår kväll eller nu på morgonen... börjar bli frustrerad på detta nu :(

Men va trist :( då får vi avvakta och se då.
  • Fruadolfsson
    MammaMia1012 skrev 2017-12-12 09:43:59 följande:

Låter klokt! Jag hittade några test på apotea som var testa tidigt som skulle känna av från 5mlU/ml två test för 88kr ( har inte använt dem än men kanske kunde vara något?)

Kram

Har beställt hem dom testen nu, så dom kommer väl imorgon :) så då får jag lite mer väntetid.. som om jag inte väntar tillräckligt liksom. Haha
  • Saima17
    ankmamma skrev 2017-12-12 09:30:47 följande:

Ja det är ju ovissheten som är det värsta!

Min cykel var helt rubbad förra gången, hade troligtvis inte ens äl.. men hade dundermens förra helgen men har inte riktigt koll på när äl kommer så jag gör tester varje dag och hoppas på det bästa.. enligt NC ska jag ha äl på tisdag nästa vecka så vi försöker mysa till det varannan dag för att gardera oss :) hatar att vänta!! blev helt knäpp på att förra cykeln var så rubbad..

Åh va jobbit. Äl vet ja att ja hade för hade ont på onsdagen fart att testerna visa sönda månda.. Konstigt.men ja.. Ha börja få vattniga flytningar å ömma bröst.. Så hoppas mensen kommer tidigt så kan vi kanske ha tur att fixa vid jul för att ja blir ofrivilligt längre på resa me karn
  • MammaMia1012
    Fruadolfsson skrev 2017-12-12 11:29:58 följande:

Har beställt hem dom testen nu, så dom kommer väl imorgon :) så då får jag lite mer väntetid.. som om jag inte väntar tillräckligt liksom. Haha

Haha ja precis, undrar om mina ligger i lådan i kväll? Har BIM på tisdag och är sååå sugen på att testa men vill vänta till på torsdag i alla fall haha vi får se...

Vi får hålla tummarna nu <3
  • Saima17

Okej... Alltså.. Hjälp!!! Ettdera e mensen 6-7 dar för tidig..eller så hadd ja nid blödning!!!! "laxrosa" flytning m några små blodstrimmor!!! Va tror ni???

• Sommaren12
    Saima17 skrev 2017-12-12 13:48:14 följande:

Okej... Alltså.. Hjälp!!! Ettdera e mensen 6-7 dar för tidig..eller så hadd ja nid blödning!!!! "laxrosa" flytning m några små blodstrimmor!!! Va tror ni???

Kan va! :) kommer det inte mer så låter det ju bra.
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2017-12-12 13:54:48 följande:

Kan va! :) kommer det inte mer så låter det ju bra.

Ja fast har ju lite svårt å tro att d e nid.. Men hoppas ju såklart. Men d betyder att ja har äl tidigare nästa gång.. :)
Svar på tråden Följas åt till ett plus!