• Let it Rain

Följas åt till ett plus!

Jag har just påbörjat försöken när det gäller barn nummer 2 och tänker att vi är fler som vill följas åt i denna resa (så mycket roligare när man kan skriva av sig nånstans).

Jag har ännu ingen koll på hur min cykel ser ut eftersom jag bara har hunnit ha en mens sedan förra förlossningen (jag ammar ännu och det tog ett bra tag innan den kom tillbaka). Jag är också lite äldre (38), så är väldigt spänd inför hur fertiliteten ser ut i dagsläget.

Följs som sagt gärna åt i väntan på plusset.

• Svar på tråden Följas åt till ett plus!
  • Fruadolfsson
    Let it Rain skrev 2017-12-11 15:05:44 följande:

Jag äter också levaxin och det har inte påverkat för min del. Fick plus på BIM-3 förra gången och denna på BIM-1 (testade dock inte innan).

Ni ger mig hopp! Kanske ska ta ett test ikväll när jag kommer hem från jobbet :)
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2017-12-11 11:45:45 följande:

Jag har förresten även börjat analysa bristen på symptom haha. Jag brukar alltid få jätteömma bröstvårtor någon dag efter äl som håller i fyra dagar ca men inget alls denna gång. När jag var gravid kände jag inte heller nåt den månaden och trodde därför det va kört. Så nu tolkar jag in även det hahaha, man e ju störd...

Hm ja.. Ha fick mensvärk i söndags.. Fick till d i torsdags.. Kände av nå ont onsda morron.. Borde ha haft äl då enligt uträkning men enligt testerna visa d sönda månda...?? Står här å hoppas ändå att d e ett tecken. Lite ömma bröst.. Å humöret.. Hm int d trevligaste. Kort stubin någge nog.. Men d e väl som vanligt sen.. Mens den 19onde
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2017-12-11 05:49:51 följande:

Hm ja men fattar int varifrån mens molvärken kom. Ska ju int få mens förrän om typ 8 dagar så så mkt för tidigt kan ju int mensen komma.. Men ja nä nu ska ja sluta överanalysera. D e ändå inget. Ja d e just så d e.. Han kommer oftast hem en till 2 dagar efter äl.. Oftast har ja äl onsda morron å så e han hemma torsda kväll :(

Nej det var märkligt :O ja det blir ju lätt att man överanalyserar... är precis likadan själv x) med lite tur kanske äl är nån dag sen här framöver så ni lyckas få till det ändå!! :)
  • Sommaren12
    Fruadolfsson skrev 2017-12-11 15:18:10 följande:

Ni ger mig hopp! Kanske ska ta ett test ikväll när jag kommer hem från jobbet :)

Spännande! Har du testat?
  • Fruadolfsson
    Sommaren12 skrev 2017-12-11 19:36:33 följande:

Spännande! Har du testat?

Nej väntan är lång på att få sluta jobbet här... haha! Är hemma sent ikväll så det blir ett sent test, så lär väl garanterat vara negativt som alla andra..
  • Saima17
    ankmamma skrev 2017-12-11 18:59:42 följande:

Nej det var märkligt :O ja det blir ju lätt att man överanalyserar... är precis likadan själv x) med lite tur kanske äl är nån dag sen här framöver så ni lyckas få till det ändå!! :)

Ja men enligt min uträkning så sku ja ha äl dag 15 typ.. Å d va på onsdagen..så vi fick till d torsdag. Å molvärk söndag. Å d va 100 lika som mensvärk. Ha aldrig nånsin haft så här efter äl å när man fått till d. Då ha allti mensen knackat på dagen efter annars.. Nu va d ju liksom 9 dagar före mens..suck..
  • ankmamma
    Saima17 skrev 2017-12-11 20:15:32 följande:

Ja men enligt min uträkning så sku ja ha äl dag 15 typ.. Å d va på onsdagen..så vi fick till d torsdag. Å molvärk söndag. Å d va 100 lika som mensvärk. Ha aldrig nånsin haft så här efter äl å när man fått till d. Då ha allti mensen knackat på dagen efter annars.. Nu va d ju liksom 9 dagar före mens..suck..

Det blir en lång väntan till bim nu då... hoppas det går bra för er!
  • Saima17
    ankmamma skrev 2017-12-11 23:54:42 följande:

Det blir en lång väntan till bim nu då... hoppas det går bra för er!

Hm ja.. Int jätte lång ändå.. På nå sätt känner ja att d ändå int ha tagit.. Så eg inge å vänta på. Men hoppas den kommer typ redan nu på freda - sönda så att d blir en kortare cykel den här gången.. Annars e den 27 dagar den här gången.. Har mellan 24-25-27 dagar..suck. Hur går d för er?
  • MammaMia1012
    Fruadolfsson skrev 2017-12-12 07:23:47 följande:

Inget plus varken igår kväll eller nu på morgonen... börjar bli frustrerad på detta nu :(

Förstår det kanske vänta två dagar nu innan du testar igen?

Styrkekramar!
Svar på tråden Följas åt till ett plus!