• Saima17

Följas åt till ett plus!

Migas skrev 2018-02-25 07:26:58 följande:

Vad jobbigt att få ett sådant konstaterande, men skulle tro att det samtidigt är skönt att veta att något är fel och att man då kan få hjälp av sjukvården istället för att bara gå hemma och försöka och hoppas att det fungerar

Men herregud vilka släktingar han verkar ha din sambo (iaf dessa), hur kan de ens komma med sådana kommentarer till dig när din sambo inte ens är med. Det hade såklart varit lika jobbigt och fel om han vart det men då hade han åtminstone haft en chans att försvara er/dig mot sina släktingar.  Men vad jobbigt det låter att äl har börjat strula för dig, men det kanske är bra att försöka kolla upp det tidigt så man får svart på vitt vad problemet är och kan få hjälp därefter istället för att försöka hemma fast det kanske är lönlöst? Vad tråkigt att det inte var en graviditet på gång  för dig också  

Jo visserligen men ja förstår int.. Ja har int långa cykler, 25 dagar.. Nog korta blödningar, 3-4 dagar. Oftast ingen mensvärk. Ingen värk annars..ja har ju liksom inget tecken på att nåt sku va fel. Förstå mj rätt att d sku ju va lättare att söka vård om man typ sku ha ont lr så.. Alltså en konkret sak som gör att man vet att nå e jätte fel. Visst ha ja vari rätt iom att ja har Chrons men den ha int vari aktiv sen ja gjorde en stor op 2009. Dom ha allti sagt att allt ser bra ut när dom ha gjort ul å kolla när dom la in å to ut spiralen.. Ja förstår helt enkelt int å ja kan int säg må åt hans mamma heller för då vet snart hela byn om d. så kan ju int säga ifrån heller
  • Saima17
    Meej skrev 2018-02-25 09:17:15 följande:

Då låter det ju inte som pcos i vilket fall. Men det är ju alltid skönt att göra en allmän koll för att lugna nerverna om inte annat. Håller tummarna för att det går bra!

Hm ja.. Man kan ju hoppas. Nå d blir utredning.. Vill bara att dagarna ska gå fort.
  • Saima17
    lillmysan skrev 2018-02-26 13:56:12 följande:

Sakta men säkert börjar jag nu tvivla på cl digitala ÄL-test med dubbel hormonindikatior. Idag fick jag blinkande gubbe igen. Jag bytte behållare igår o fick negativt sen idag blinkande med den gamla behållaren. Tempen är nu nere på 36.10 igen. Vad sker? Aldrig haft två dagar med tempohöjningar o sen ner på bastempen igen..att tillägga har jag ÄL-flytningar, mjuk o öppen tapp o känningar både igår o idag.

Tror d e så att nya behållare kan int visa blinkande lr fast första gången. Den måst fastställa cykeln först.
  • Saima17

Ha vari lite oaktiv här på sidan..

Sitter här framför brasan..tårarna rinner. Vari till bm idag. Va så nervös att ja spydde hemma före.. Berättade hur vi har det tårarna rann ännu mer än nu och fick direkt slängt i ansiktet: "man ska ha prova 1år..MEN..vi kan börja ta alla tester". Visste int va ja sku tro.. Händer d här faktiskt?? Inbillar ja mj?? så ska på fredag å ta alla blodprov..nästa vecka papaprov.. Sambon fick remiss att lämna spermaprov.. Alla känslor på samma gång. Ledsen, rädd, nervös, lättad. Ja kommer mig int för att göra någonting alls idag.. Tur ja har semester.. Kanske borde gå å dopp huve i snön.. - 25 utanför dörren.. Hugga ved ska d göras iaf.. Avreagera mig lite.

Ha en bra dag alla.

• Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-02-28 09:31:37 följande:

Grattis!! :) Lycka till!Jag tror inte jag riktigt hängt med helt och hållet. Minns du skrev att ni har försökt sen oktober, men det har väl varit rätt många gånger han har varit iväg vid ägglossning va så hur många gånger har det varit i praktiken? Jag tror inte jag hängt med riktigt på detta med att du tror att något är fel. Vet du säkert att du inte ägglossar? Det går nog inte att avgöra från vanliga äl-tester, bäst är väl att tempa. 

Men det är ju jättebra att de tar tester nu för precis som hon sa så brukar de inte göra det förrän man har försökt i ett år så det var ju ändå frikostigt. Fast hon kanske uttryckte sig klumpigt. Bra att få veta svart på vitt. Jag hoppas att allt ser bra ut!

Ja ha haft ev 1 ägglossning på 4 månader. Allt som allt. Alla andra ha bara visa hög östrogen. Aldrig kommit upp maximal lh. Å iom att d vari digitala test sa hon att d va okej å börja utredning. Men ja förstår int varför man ska pressas att testa ett år när man vet att man int har äl. Den enda månaden ja ha haft värk både mensvärk och äl va de månaden ja troligtvis hade äl. Försår int heller.. Att int lita på ältest.. Iom att d sägs att test e 99% säkert i monitorn.. Om d ska gälla graviditetstest.. Då måst d ju gälla äl test å. Iom att d e samma monitor. Så isf i Januari had ja äl.. Hon sa att temp och digitala test är i princip lika säkra.

Kanske finns lite andra referensramar i Finland än Sverige för var gränsen går för att starta undersökning.
  • Saima17
    Anonym (Nina) skrev 2018-02-28 21:29:19 följande:

Skönt ändå att få ta tester! Är det så att ägglossningarna krånglar så går det säkert att åtgärda.

Hur gammal är du?

Ja d e faktiskt lite lättare nu.. Ha tärt mkt på mj å sambon. Småtjafs ha blivit stora saker.. Hoppas d. Har en sjukdom från förr som kan påverka så vill veta 100 nu.. Så den 21. 3 får vi svar.. Ja e 31...32 i år.. Sambon e nyssfyllda 31..
  • Saima17
    lillagumman85 skrev 2018-03-08 18:53:53 följande:

Hur går det för er alla?

Själv tror jag på ägglossning igår eller idag. Om det var igår.. spelar det någon roll om man har sex ikväll?

Testar för äl här.. Månda tisda OM d blir nån den här mån. Ligger sjukskriven till minst 23.3. Ska t läkare å få våra provsvar samt ultraljud hela bebisverkstan den 21. Slog mj just att mars är månad nr 5 i raden vi försöker. snart ett halv år.. Ja sku aldrig fixa d psykiskt att fortsätta testa i 6 till när man vet man e utan äl
  • Saima17

Happ.. Som ja gissa.. Ännu en månad utan positivt äl.. Älflytningarna kom å gick snabbare än snabbast.. Fast ja vet.. Så nånstans finns d allti den där dumma tanken att men kanske den här mån att d sku lyckas bli äl..Att man kanske känner nåt litet tecken.. Ont eller svullen lr nå.. Å så e man nere på botten å ruta 1 igen. Kunde int bm bara gett mj hormoner direkt efter blodprover att d sku hända nåt. Men me min "tur" e d väl nå värre.. usch så nere idag.. Ska lämna av sambon på jobb.. Min arm e riktit åt h*lvette.

Men alla känslor går väl över å släpper taget mer å mer för varje gång.

• Saima17
    Ek90 skrev 2018-03-14 18:15:29 följande:

Usch så tråkigt, förstår att du känner dig väldigt uppgiven :( hur länge under cykeln testar du? Jag har inte haft så bra koll på min cykel så har kört med ÄL-test hela denna cykeln från mensens sista dag. Efter Cd20 gav jag upp testandet och tänkte det var kört, haft några månader med krångel. Men cd24 fick jag känningar i magen och då blev det positivt! Men klart svårt när du inte känner något alls men tänker att kanske kanske kan det va en sån sak att den kommer senare än du tror? Du har säkert stenkoll men tänkte bara försöka inge lite hopp :) Håller tummarna för att ni får den hjälp ni behöver och om det inte är något större fel. <3

Ja ha testa sen dag 6 fram till nästa mens varje cykel har CB monitorn som säger när ja ska testa.. Sist vart d 20 dagar en gång på 5 månader ha ja haft noterad äl.. blir så trött
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-03-19 08:36:37 följande:

Känner mig grymt nedstämd idag. ÄL+6 idag och jag kände mig så harmonisk dagarna efter ÄL men nu får jag panik av att tänka på att bim närmar sig. Jag är livrädd för att hoppas och bli besviken. Detta är eg vårt riktiga första försök, alla gånger innan har vi inte fått till det pga diverse anledningar och då kändes ändå utgångspunkten som att jag inte skulle plussa, men nu finns det en ärlig chans och jag vill så gärna plussa så det gör ont i mig. Var arg på allt igår och känner mig ledsen och frustrerad idag. Vill bara gå och lägga mig i ett hörn och sova till bim på söndag. Men istället vabbat folk på jobbet (vilket de självfallet får!!) och gör min redan stressiga vecka dubbelt så stressig. Har noll symptom, vilket är i sin ordning för ägget har väl inte ens hunnit fästa än om det skulle va nåt. Men har hakat upp mig på några sjuka stickningar jag fick under nån minut på ÄL. Jag kan få lite stickningar innan bim men dessa kändes så rejält att jag fick ta stöd av skrivbordet och fokusera ut de liksom. Där och då tänkte jag NU BLIR JAG GRAVID (hahaha) men det är helt absurt och idag är jag bara arg för att jag hoppas öht. Det mesta talar ändå emot. Vad är chansen liksom? 20% per ligg. Jag saknar en äggledare och har flera sjukdomar. Vad är oddsen?

Sorry för sjukt neggo inlägg men är så jävla off och ledsen idag. :(

Känner igen känslan.. Ha gett upp hoppet varje månad nu ja.. Vet att inget händer före vi fått hjälp.. Dagarna dit känns så oändligt många å långa fast att ja ska t bm på onsda morron.. Fick senast igår frågan om barn av en gammal arbetskompis.. Hur d går eller om d e på g redan.. Högg till så hårt i hjärtat å en stor klump i magen.. Svalde tårarna och sa att d e mer under utredning.. Sku kanske ha vela berätta men ja fixa d int.. Ska träffa min syrra och systerson ensam idag.. E livrädd att hon ska fråga.. Ja kommer int fixa d.. Åker härifrån å hemåt inatt m min mamma.. Vet int va ja ska dra för lögn att ja ska t läkare på onsda morron.. Iom att hon vet att ja ska t ortopeden först den 27e...
Svar på tråden Följas åt till ett plus!