• Saima17

Följas åt till ett plus!

Anonym (Nina) skrev 2018-04-04 13:06:22 följande:

Fick infall att testa i morse, bim -3 eller 4 (vad jag tror)

Negativt såklart.

Va tråkigt

Va just t apoteket å sku lös ut stark medecin för armen.. Slog till me en förpackning rosenrot åxå.. D kan ju int skada.. Eller? Fortsatt sjukskriven t 29.4... Kommer bli knäpp.. Ska på undersökning nästa fredag.. Fredagen den 13... Jeeeei.. Hoppas d blir mitt nya lyckotal..
  • Saima17

YES!! äntligen e vi klara med renoveringen av vardagsrummet.. Å d blev så (ursäkta språket) inåt helvetets jävla fint.. Haha.. Ikväll ska sambon få överraskning.. Skumpa å chokladdoppade jordgubbar framför brasan i nya vardagsrummet. Dels för allt han ha gjort.. Å för å få lite extra sprutt på han ikv ha haft 2 dagar me sega halvklara flytningar. Som å ha öka i mängd.. Hade imorse men nu är dom som bortblåsta å mer vattniga..så fast monitorn visar hög.. Tror ja kanske innerst inne att d e äl idag.. Känner int av nå spec utom att ja ha varit extra pmsig idag! Verkligen minsta lilla ha fått mj å gå i tak. Så hoppas hoppas.. På fredag e d dags att fara t kliniken ja beställer tid till för en månad sen.. Hoppas verkligen sambons spermaprovsvar hinner komma innan dess.. Behöver alla tummar nu!

• Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-04-07 22:20:00 följande:

Det låter mysigt! :) Lita på din magkänsla! Det kan ju inte skada liksom. Håller tummarna hårt!

Tack. Igår kväll vart perfekt så mysigt å karn laddad t 170.

Visade idag vagnen live åt han första gången .. To int länge så blev man indragen t sovrummet igen. Hahaha.. Monitorn visar hög idag å.. Men mera vattniga sega flytningar idag.. Inte alls lika som igår..Så håller tummarna nu..känns int som ja sku orka testa 20 dagar den här mån.. Ha d int kommi inom 14 dagar på en 25-26 dagars cykel så e d rätt lönlöst tycker ja..lr tänker ja fel?
  • Saima17
    Anonym (Nina) skrev 2018-04-09 00:37:44 följande:

Känner igen det där! Samma sak för oss...

E lite i samma sist.. Fast skillnaden e ju att ja int ens vet om ja haft äl.. Troligen int.. Iaf int så pass högt lh värde att ältest kan hitta d..så alltså e ju eg = ingen äl. kroppen ha haft olika flytningar men d e ju int heller nå som e bombsäkert tecken ha ja läst.. . Å den här gången ha vi fått till d massa gånger.. Men t vikken nytta när d int ens finns en möjlighet att d sku kunna bli nå vill bara ha tisda å fredag nu.. Mest fredag.. Så ja kanske kan få svar på om ja haft äl å sen få piller lr nå..
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-04-09 10:04:08 följande:

Usch ja förstår att det måste va sjukt frustrerande. Så jobbigt att sväva i ovisshet och speciellt nu innan ni fått något tydligt svar och hjälp. Ja spola gärna fram till fredag för min del! Vill ha helg igen och komma närmre bim.

Ja man ha liksom gett upp hoppet.. Man tänker int ens när man fått till d att kanske nu!! Utan e bara som förr i tiden när man int ville ha barn då redan.. Ja freda får d gärna va så kanske ja får mer svar me min arm åxå.. Magnetröntgen imorron.. Haft så ont inatt att panacod int ens hjälpt mot värken. Blev lite yr å somna men vakna med värk ca 6h senare.. Hatar den här sitsen vi e i just nu.. Sambon åker på onsda.. :( första gången ensam sen olyckan hände.. Hur ska d gå???
  • Saima17

Usch.. Där kom en känga som knäckte mj t natten igår.. Sambons väldigt omogen kompis som ska bli pappa snart.. (e så väl planerat sådant fick vi höra) skickade ultraljuds bilder å fråga om vi hadd på g å.. När svart blev nej kom frågan: behöver du lärare!? Va har folk för fel?? Ja fattar int hur man kan kläcka ur sj nå sånt!! Han är en kompis vi int träffar så ofta.. På ett sätt vill ja att sambon sku skriva som d e.. Men då sku han där bara ta d som att va har ni för fel då? Så ja sku eg själv villa släng d i ansikte på han.. Men känner han int så bra.. Å för å int tala om min mammas pikar... känner mj så misslyckad. Mitt hjärta värker så..

Sorry riktit skit dag idag.. Magnetröntgen åxå.. Fan.

• Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-04-10 07:40:16 följande:

Men vad är det för en sjuk person?! Så säger man inte! Vad alla runt dig hetsar! Jag har ett par vänner som höll på hela tiden ett tag. Till slut sa jag faktiskt att jag tycker det är jobbigt att de håller på. Då slutade de. Sätt människan på plats! Ni behöver inte berätta något om att ni försöker och att ni stött på hinder. Säg bara att så säger man inte.

Samtidigt som ja vill sätt han på plats så tycker ja att han har absolut inget me d å göra!!! Han har d som nån jävla tävling. Ja blir så ledsen.. Vet int va sambon svara han. Sambon tycker men d e väl bara å skit i va alla säger.. Men e int så lätt när d e ja som e problemet.. Va just på toa..fick ljus-ljusrosa flytning.. Sku ja haft äl den här mån så sku ja va på äl + 2-3... Vi ha int fått till d sen natten t måndagen..Så kan ju knappast va nid..
  • Saima17
    Fruadolfsson skrev 2018-04-10 18:15:25 följande:

Hej på er alla!

Har haft en paus härifrån då jag har känt att det har blivit för mycket.

Nu har äntligen mannen insett att han måste göra sitt spermaprov för att vi ska komma längre i utredningen då det inte har tagit sig på egen väg ännu. Tror det gick upp för honom när vi förra veckan fick brev från landstinget om att vi kommer bli bortplockade från väntelistan om provet inte lämnas inom en månad.

Kan förstå honom att det måste vara riktigt jobbigt att lämna ett sådant prov för att sedan vänta på svaret. Han känner sådan ångest inför detta och jag försöker så gått det går att peppa honom och förklara att oavsett om det är fel på honom eller mig så kommer det finnas andra utvägar. Vi kommer lyckas med detta.

Hoppas ni alla har det bra här inne, har inte läst ikapp vad det är som har hänt!

Kram på er!

Vi fick svar på sambons spermaprov idag.. Allt bra.. Alla mina prover e bra.. Men ja har ingen ägglossning.. Ska t kliniken på freda å kolla upp.. Kanske få nå som kickar igång.. Går privat för kommunalt vägrar dom hjälpa förrän d gått ett år fast vi vet va som e fel.. så jobbit
  • Saima17
    Fruadolfsson skrev 2018-04-10 20:36:22 följande:

Vi går hos landstinget då det inte har hänt någonting för oss på 4 år, så vi har ju turen med att kunna gå dit. Hoppas du får någonting som kickar igång ägglossningen!

Ja fy man blir så less.. När ja vet att ja int har ägglossning men ändå får vi ingen hjälp. Ja dom här ja ska t så va jätte mån om mj redan då ja bokade tid.. Fick dubbel tid å dom vill kolla på våra provsvar å dom går allti vid alla gyn undersökningar å kollar me ultraljud. Känns skönt att få nå svar på fredag.

Hoppas det reder sj för er snart åxå. Vet hur jobbit d e fast vi int ens försökt ett år.. Ja sku int palla t oktober.. Så kan bara tänka mj hur 4 år e.. Vi har inga barn från förr å ja ha aldri nånsin vari gravid så hadd ingen aning om de här.
  • Saima17

Okej d här e konstit..ja ha int fått maximal på monitorn.. Igår på morron fick ja ljus ljus rosa flytning.. Just så att man såg att den va pikkilite rosa.. Inget mer.. Vi fick till d mitt i dan.. På em/kvällen kom d en skvätt blod.. Å nu inget.. Men ist för typ en timme sen så börja d ila till snett ner från höftbenet mot mitten på höger sida. .till å från.. . Ja ha int gjort nå ansträngde.. Stiger ja upp ur soffan så ilar d.. Lägger ja mj på vänster sida å drar ihop benen lite så ilar d till. D här ha ja int känt av sen december/januari.. Tur ja ska å göra ultra på freda..

Svar på tråden Följas åt till ett plus!