• Saima17

Följas åt till ett plus!

Sommaren12 skrev 2018-01-21 14:34:09 följande:

Usch vad jobbigt! :( varför tror du den uteblir?

Vet int.. Kan ju va att testen ha vari för "okänsliga" annars vet ja int. Ha haft mega ont idag så idag ha d vari äl iaf. Ha int haft så här ont på länge.
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2018-01-21 16:32:52 följande:

Härligt! Gud så skönt för dig!!

Ja nu får man hoppas den kommer nästa mån åxå..
  • Saima17
    Jeex skrev 2018-01-21 16:40:49 följande:

Vad härligt att den äntligen kom för dig :) Jag försöker tänka att det faktiskt inte är något ovanligt at äl uteblir någon gång per år. Men det är ju klart att det blir frustrerande när man försöker bli gravid :p

Ja men ändå blev ja no lite fundersam att 2 månader på raken :/ men ja.. D e ju skit svårt å bli.. Sku man ha veta d man vet nu när man va i 20 års åldern sku man ju ha kunna chilla.. Va ju ens värsta mardröm som kunnat hända då
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2018-01-22 05:41:11 följande:

Jag tror inte att den uteblev bara att du inte hittade den med testen. så jag tror du har ÄL varje månad <3

Klart du får det nästa månad oxå!!

Glad måndag alla!!

Men ja kände ju int av nån äl dom 2 månaderna heller. Å ja brukar verkligen känna. Kände jätte kraftigt den här mån. Sitter här på jobbet nu å tar dagens äl test för å se.. Va långsamt 5 min går nu.. Men nog var det dag 2 på maximal idag nog! Jei!!!
  • Saima17
    MammaMia1012 skrev 2018-01-22 08:57:28 följande:

Härligt!! Ja att vänta de där minuterna känns som en evighet.. tog själv digital idag igen för ville se att set går framåt och gravid kom upp direkt sen höll timglaset på bra länge innan 2-3 veckor kom så jag vet precis!!

Ja usch. Nu hoppas ja bara att äl testet visar neg imorron så att min mens kommer igång så att vi har äl dan efter sambon åker.. Alltså d borde va riktit bra dag före.
  • Saima17

Enda gången man ljublar att lh går från maximal till hög är för att då vet man att äl borde komma såååå lägligt före karn far på jobb i februari

• Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-01-23 14:00:48 följande:

Så han lär vara hemma nästa äl menar du? :) 

Ja borde ha äl ett dera samma da lr dan efter han åker.. Så i vilket fall som så e d ju ändå stor chans till maximal höjning då. Men sen mars borde han åka på jobb några dar efter äl..
  • Saima17
    Sommaren12 skrev 2018-01-23 18:45:05 följande:

Inom 48 timmar brukar äl komma. :) lycka till!Bara gnäll av dig, det behöver man ibland. Förstår din längtan. Här har åldersspannet mellan dottern och blivande syskon ständigt utökats så att jag nu inte ens bryr mig längre. Kommer skilja mer än 6 år om det går vägen snart. Men jag ser också fördelar med det. 4 försök är ju trots allt inte så många även om det känns som oceaner av tid. Snart får du nog ditt plus. :)Ok då hänger jag med. Vad bra! Då håller vi tummarna för att det blir enklare att pricka äl framöver.

Japp. Hoppas ja å. Men den 17onde ska d bli en 7 dundrande fest iaf.. Haha. Hoppeligen en sista gång
  • Saima17

YES!!! Låg nivå idag! Hoppas på att sambon kan ta ut övertid nästa gång han ska på jobb å stanna hemma några xtra dagar så vi har hela äl säkert å har en "xtra" gång på oss!!!

• Saima17
    Migas skrev 2018-01-24 10:45:00 följande:

Vad skönt att ni kommer ly att pricka ÄL nästa månad. ?? Vad jobbar sambon med då han verkar vara borta så långa perioder? Jag är lite nyfiken på monitorn du använder fungerar? Är den mer avancerad än vanliga äl-stickor?

Han e 2:a maskinist på ett passagerar fartyg. Iom att vi bor så långt bort från hemma hamnen så jobbar han 2v/2v ledigt.

Den e super bra. Jo den e mer avancerad.. Man lägger in info mellan dag 1-4 (efter dag 4 måst man vänta t nästa mens) när man har mens.. Sen säger den till när du ska testa man kan lägga in mängd med mens och när man ha fått till d. Man måst killa den varje dag. Så säger den ettdera låg, hög eller maximal. Den e typ som CB advanced men mer behändig eftersom man kan ha den hela livet. + att den går åxå att testa graviditetstest i. Man har en 6h period varje dag som man måst testa mellan. Annars e dagens chans förbi. Men har larm så den piper under dom 6h om man vill. Så nu ha jag testa från dag 6..å idag fick jag låg så imorron behöver ja int testa länge. Den säger å när det är sannolikt att min mens kommer.. Så nu när ja går mens startar ja en ny cykel. Å så e d lika igen . Antar att den endast säger till om man ha fyllt i att man fått till d på hög och maximal dagar. E första cykel ja har den så måst se. Vet exakt i början på februari hur den funkar helt.
Svar på tråden Följas åt till ett plus!